Google vs. OpenAI.
StoryEditor

Google by mal byť v strehu. Konkurenčný vyhľadávač plánuje predstaviť aj OpenAI

10.05.2024, 12:57
Autor:
ČTKČTK

Podľa agentúry Bloomberg je vyhľadávací produkt OpenAI rozšírením jej produktu ChatGPT a umožňuje ChatGPT získavať informácie priamo z webu a zahŕňať citácie.

Spoločnosť OpenAi, ktorá stojí za chatovacím robotom ChatGPT, by mohla čoskoro predstaviť svoj vyhľadávač využívajúci umelú inteligenciu (AI). Zvyšuje tak úsilie vo svojej snahe konkurovať súčasnej jedničke na trhu, firme Google. Uviedla to agentúra Reuters s odvolaním sa na informované zdroje. 

Spravodajské servery Bloomberg a Information napísali, že OpenAI, ktorú podporuje Microsoft, pracuje na vyhľadávacom produkte, ktorý by mohol konkurovať spoločnosti Google zo skupiny Alphabet a spoločnosti Perplexity, dobre financovanému startupu zaoberajúcemu sa vyhľadávaním pomocou AI. Podľa agentúry Bloomberg je vyhľadávací produkt OpenAI rozšírením jej produktu ChatGPT a umožňuje ChatGPT získavať informácie priamo z webu a zahŕňať citácie. Chatovací robot ChatGPT využíva špičkové modely AI na vytváranie odpovedí podobných tým ľudským.

Aj preto nechce aktuálna jednička zaspať na vavrínoch a preto sa očakáva, že na výročnej konferencii Googlu chystá spoločnosť predstaviť množstvo svojich produktov súvisiacich s AI.

Pozorovatelia z odboru už dlho označujú ChatGPT za alternatívu na zbieranie informácií online, hoci sa produkt stále potýka s poskytovaním presných informácií z webu v reálnom čase. Firma OpenAI už skôr poskytla integráciu so službou Bing firmy Microsoft pre platených predplatiteľov. Google medzitým oznámil funkcie generatívnej AI pre svoj rovnomenný vyhľadávač.

Firmu Perplexity, ktorá má hodnotu miliardy USD (takmer 932 miliónov eur), založil bývalý výskumník OpenAI a získala si popularitu vďaka poskytovaniu rozhrania pre vyhľadávanie s vlastnou AI. Podľa januárového príspevku na svojom blogu má desať miliónov aktívnych užívateľov mesačne.

Aplikácia ChatGPT firmy OpenAI bola spustená na konci roka 2020 a označená za aplikáciu, ktorej sa najrýchlejšie podarilo dosiahnuť 100 miliónov užívateľov mesačne. Podľa analytickej firmy Similarweb však návštevnosť internetových stránok firmy bola vlani ako na horskej dráhe a až teraz sa vracia na svoje maximum z mája 2023. Firma je tiež pod tlakom, aby rozšírila svoju užívateľskú základňu.

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
10. máj 2024 12:58