22.08.2017, 00:00

Nový e-formulár využívaný pri dovoze odbúrava byrokraciu

Elektronické tlačivo určené pre nepodnikateľov vhodne upozorňuje na políčka, ktoré treba vyplniť.

Nový e-formulár využívaný pri dovoze odbúrava byrokraciu
Zdroj: pixabay.com

Podávanie dovozného colného vyhlásenia absolvovalo ďalšiu z troch fáz zmien. Finančná správa ukončila ich druhú etapu. Zjednodušila a sprehľadnila vypĺňanie dovozného colného vyhlásenia najmä pre fyzické osoby – nepodnikateľov. Proklientske zmeny nasadila už od 1. augusta.

Fyzické osoby od tohto dátumu pracujú pri podávaní dovozného colného formulára s prehľadnejším a zrozumiteľnejším colným vyhlásením. Jednotlivé polia sú vo formulári farebne rozlíšené, pričom povinné sú jasne zvýraznené červenou farbou. Zároveň pri všetkých poliach nájdete presné inštrukcie, ako máte jednotlivé položky vyplniť. Okrem týchto pomôcok obsahujú mnohé polia formulára aj zoznamy položiek, z ktorých si môžete vybrať.

Tretia fáza zmien
Desiatku opatrení pripravuje Finančná správa aj na jeseň tohto roka, keď spustí tretiu fázu zmien. Tie uľahčia využívanie elektronického dovozu.

Elektronické dovozné colné konanie je od mája 2017 povinné pre všetky firmy aj občanov. „Do dnešného dňa sme prijali do nového systému eDovoz viac ako 50-tisíc colných vyhlásení, v ktorých bolo takmer 140-tisíc tovarových položiek,“ priblížila Patrícia Macíková, hovorkyňa Finančnej správy.

Pozitívne reakcie
Prepravcovia si už za niekoľko dní na novinku zvykli. Občania ich totiž zvyknú požiadať o to, aby za nich absolvovali elektronické colné konanie. „Je to možné, môže to za nich urobiť aj súkromný prepravca, ktorý im zásielku doručuje. A práve od špedičných firiem máme pozitívne reakcie,“ podčiarkuje Macíková.

„Ide o iný postup, na ten sme si museli zvyknúť. Ale už je to fajn. Pracuje sa nám oveľa lepšie, nestrácame čas vypĺňaním formulárov a čakaním na colnici,“ taká je reakcia majiteľa špedičnej firmy. Pripomína, že tieto novinky prichádzajú v čase, keď už v tomto režime pracujú všetky krajiny Európskej únie. Postupne sa má colné konanie centralizovať. „Uberáme sa dobrým smerom. Ušetrí nám to nielen čas strávený čakaním na colnici, ale aj peniaze na prejazdoch na colnicu.“

Podľa deklarantky, ktorá túto prác

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 84% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.