Biele miesta na mape neexistujú. Vieme, že Zem nie je doska plávajúca uprostred nebeského oceánu. Dokážeme pomenovať každý väčší kopček či potok. Vstúpili sme do pralesov a "pochovali" stovky rokov prežívajúce domorodé kultúry. Každému miestu sme vtlačili svoju pečať. Robinsoni a ich Piatkovia nemajú šancu.
Zemeguľu dokážeme "obletieť" za niekoľko hodín, z najvyššieho vrchu sveta sa stalo korzo. Pevná pôda pod nohami nám už nestačí a neváhame zaplatiť milióny dolárov (čosi okolo 20 miliónov USD) za výlet do kozmu. Čím nás ešte môžu prekvapiť cestovné kancelárie?
Novinky? Island, India aj Kuba
Obľúbenou destináciou zostáva aj v tohtoročnej sezóne Castrova Kuba. Záujem si udržujú podľa Marty Privrelovej z cestovnej agentúry zájazdy.sk aj ďalšie dva hity minuloročnej sezóny -- africký ostrovný štátik Kapverdy a exotická Dominikánska republika. Prekvapiť scestovaných Slovákov, čo nemajú hlboko do vrecka, môže tohtoročná novinka Bubo Travel Agency -- veľký okruh po Indii s ubytovaním v štvorhviezdičkových hoteloch.
Záujemcovia počas dvanástich dní navštívia a ochutnajú hlavné mesto Dillí, široké ulice mesta Jaipur s ružovými fasádami domov, mesto svätých Varanasi s tisíckami veriacich kúpajúcich sa v Gange či divoký nočný život v Bombaji. Pre dobrodruhov je podľa Jozefa Želizňáka z Bubo Travel Agency určená expedícia z Ruska na Bajkal cez Mongolsko do Číny s pozemnou prepravou z Moskvy do Pekingu. "Ponuku bývalých sovietskych krajín sme rozšírili o Azerbajdžan, Arménsko a Gruzínsko," pokračuje Želizňák.
Exotika v de luxe balení
Synonymom exotiky s prívlastkom de luxe zostávajú podľa Lucie Dugovičovej z CK Leonardo Bali a Seychely. Pre náročných sú určené pobyty v päťhviezdičkovom Al Bustan na piesočnatej pláži a s kulisou hôr, či dubajský päťhviezdičkový hotelový komplex v tvare morskej vlny na pláži Jumeirah.
Novinkou tohtoročnej sezóny z tých klasickejších je pobrežie Cosa del Sol v Španielsku s teplým morom, dlhými plážami a pobrežnou promenádou lemovanou reštauráciami, barmi a obchodmi. "Na svoje si prídu aj hráči golfu," uzatvára Dugovičová.
Katalóg ako návod
Cestovné kancelárie dnes dokážu dopraviť klientov tam, kde pichnú prstom do mapy. "Katalóg slúži skôr ako návod, kde a ako sa dá cestovať," hovorí Dugovičová. Mnohí klienti si totiž chcú zájazd poskladať sami a nestačí im navštíviť iba jednu krajinu.
Veľký záujem je podľa Dugovičovej aj o pobyty špecializované na golf či potápanie. So zájazdmi na mieru má bohaté skúsenosti aj Bubo Travel Agency -- naposledy vybavili víza v podstate do všetkých krajín Afriky pre skupinu turistov.
Hra o život?
Minuloročné príjmy z cestovného ruchu v najnavštevovanejšej krajine sveta -- Francúzsku dosiahli takmer 35 miliárd eur, čo je 1,2 bilióna korún. Krajina galského kohúta pritom zaostáva v príjmoch za Španielskom a Spojenými štátmi americkými. Návšteva Paríža síce patrí do základnej výbavy každého cestovateľa a má svojich verných fanúšikov, ostrieľaní dobrodruhovia však hľadajú niečo viac. Poznanie a zážitky. Otázkou však zostáva, či stoja o podobné dobrodružstvo (v tomto prípade však v mieste trvalého bydliska) ako nespokojný boháč Michael Douglas vo filme Davida Finchera Hra.

Ako to bude s cenami)
A čo ceny? Nemali by vzhľadom na pozitívny vývoj kurzu slovenskej koruny klesať? Podľa šéfa Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a cestovných agentúr Stanislava Macka pri tvorbe cien zvažovali vývoj kurzu slovenskej koruny. "Nemožno však očakávať, že budú v priebehu sezóny meniť cenníky." Na druhej strane, mnohé cestovné kancelárie reagujú na vývoj kurzu výraznými zľavami. "Platné ceny pritom v porovnaní s minulým rokom výrazne nevzrástli."

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.