28.03.2019, 15:44

O peniaze pri nesprávne zadanej platbe požiadajte svoju banku

Používanie IBAN čísel pri prevodoch peňazí by malo zabrániť ich odoslaniu na nesprávny účet. I napriek tomu sa to však niektorým z nás stane. Ako postupovať, aby ste svoje financie dostali späť, vysvetľujú odborníci.

O peniaze pri nesprávne zadanej platbe požiadajte svoju banku
Zdroj: Zdroj: Dreamstime

Ste prihlásení vo svojom internetbankingu. Ponáhľate sa s uhradením sumy, ktorú vám vygeneroval eschop, v ktorom ste našli televízor s fantastickou akciou. Na túto výhodnú ponuku ste tak dlho čakali a počet televízorov za túto cenu je limitovaný.

Musíte byť rýchli, aby ste to stihli. Po odoslaní platby však zistíte, že ste peniaze poslali na nesprávny účet. Chytí vás panika. Čo môžete v takejto situácii robiť? Na koho sa obrátiť a ako postupovať, aby ste dostali peniaze späť?

Jakub Heřmánek z Fio banky v takýchto prípadoch doporučuje, aby klient počkal kým sa transakcia zaúčtuje, a následne prišiel do ktorejkoľvek pobočky. „Tu vyplníte fo

89% zľava na digitálne predplatné.

Aj vďaka novembru 1989 môžeme slobodne písať a preto vám dávame zľavu 89% na digitálne predplatné. #slobodaniejesamozrejmost

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.