StoryEditor

My sme tí, čo dokázali meniť aj svet

19.02.2009, 23:00
Príbeh zo sveta realít. Šéf firmy Remax Richard Churý základnú stratégiu nemení.

V neveľkej konferenčnej miestnosti bratislavského hotela práve prebieha úvodné školenie budúcich realitných maklérov. Je ich asi 40. Ľudia, ktorí sú aj v čase krízy ochotní investovať peniaze do vlastného biznisu, ale aj zamestnanecké typy, ktoré sú zvyknuté na každomesačný plat a doteraz existovali len podľa nalinkovaných návykov a schém.

Finančná kríza s nimi pohla smerom dopredu. Všetci začínajú od nuly, niektorí z nich sú však schopní raketového nástupu, čoskoro sa stanú nezávislými a možno vďaka kríze aj zbohatnú.

 

Budúci boháči
"Mesačne nám pribúda 30 až 50 realitných maklérov,“ hovorí neskoršie riaditeľ spoločnosti Richard Churý, skúsený harcovník vo svojom fachu, ktorý sa venuje obchodu s nehnuteľnosťami niekoľko rokov.

Jeden budúci maklér má strach iba z jediného. Obáva sa, že na Slovensku prestane v čase krízy fungovať trh s nehnuteľnosťami. Tento mladý muž je konfrontovaný s každodennými informáciami z médií, podľa ktorých spomínaný trh stagnuje. "Ak sa pozeráme na krízu z hľadiska realitného trhu, nič lepšie ako kríza ani nemôže existovať kríza,“ reaguje Richard Churý. Podľa neho sa totiž práve v kríze prečistí a sprehľadní trh a tí najlepší makléri majú šancu vstúpiť do povedomia predajcov aj kupujúcich. Keď predaj nestúpa, môže totiž kupujúci prísť za maklérom s vlastným cenovým návrhom. Šikovný obchodník vie vyťažiť aj z tejto novej situácie.

"Neexistuje lepšie obdobie na investovanie ako počas krízy, pretože pri stagnujúcom trhu môže záujemca svoj podiel na trhu získať lacnejšie a rýchlejšie,“ dodáva Churý. Šikovný maklér mu v tom vie pomôcť. Aj to je filozofia, podľa ktorej sa riadia ľudia z jeho firmy. Churý znova opakuje adeptom, že neexistuje lepší čas na investovania do nehnuteľností.

Kríza? Zabudnite!
Mimochodom, riaditeľ Remaxu Richard Churý zatiaľ krízu na Slovensku nepociťuje. Oveľa viac vníma jej psychologické vplyvy, ktoré spôsobujú "negatívne správanie ľudí“.

Churý vysvetľuje, že ich firma prežila niekoľko kríz na realitnom i všeobecnom trhu, a nikdy nemusela meniť svoju základnú stratégiu. Menili a menia svoje správanie z hľadiska firemných nákladov. "Samozrejme, musíme sa správať trhovo a preto sa snažíme ako najlepšie vieme. A tiež sa usilujeme skvalitniť poskytované služby voči svojim realitným maklérom a učíme maklérov ako skvalitniť vzťah voči svojim klientom." To je vlastne ich odveká základná stratégia, ktorú netreba veľmi meniť.  Vďaka tomu ich spoločnosť rastie každý deň a mesiac od svojho založenia v roku 1973. S viac ako 110 291 agentmi a 7 011 realitnými kanceláriami v 65 krajinách sveta prekonala hranicu 1 milióna transakcií za rok. Koncepcia spoločnosti je už natoľko úspešná, že bola ako jediná "realitka“ zaradená medzi 50 spoločností, ktoré zmenili svet.

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
11. máj 2024 00:29