Čínske hybridné auto Yuan predstavili v PekinguReuters
StoryEditor

Elektrické auto? Takto vám ušetrí peniaze, pozrite si tipy

15.04.2016, 00:01
Najčastejší argument, ktorý brzdí intenzívnejší rozvoj elektrickej dopravy, býva vysoká cena elektromobilov, slabá výdrž batérie či málo nabíjacích staníc. Tomu je koniec.

Prekážky okolo nedostupnosti elektrických tátošov pomaly, ale isto padajú. Situácia v elektromobilite dokonca, takpovediac, chytá nový dych. Aspoň tak o tom presviedčajú zainteresované firmy. Napríklad spoločnosť Business Lease Slovakia, poskytujúca komplexné služby v e-mobilite na našom trhu, predstavila spoločne s biznis partnerom, skupinou VSE Holding, nový eMobility balík. Ten prináša firmám a v blízkej budúcnosti aj jednotlivcom komplexné riešenie elektromobility: elektromobil, nabíjaciu stanicu a služby v jednom balíku.

Čo je na ňom také zaujímavé? Najmä to, že záujemca o lízingovaný elektromobil nepotrebuje žiadnu horibilnú vstupnú investíciu. Využívanie elektromobilu ho stoja "len" mesačné lízingové platby, ktoré sú celkom porovnateľné s nákladmi na autá vybavené spaľovacím motorom. Zákazník má k tomu aj komplexné služby a tiež poskytnutie nabíjacej stanice.

Aj preto predstavuje eMobility balík pre rozvoj elektromobility nový impulz, tvrdí Björn van den Berg, generálny riaditeľ Business Lease Slovakia. Ponuka je, samozrejme, určená v súčasnej situácii v prvom rade pre firmy. Zaintresovaní však sľubujú čoskoro vyjsť v ústrety aj jednotlivým spotrebiteľom.

Pre zaujímavosť na Slovensku si eMobility balík ako prvá skúša "na vlastnej koži" spoločnosť Ceva Logistics Slovakia, ktorá si do vozidlového parku obstarala na operatívny lízing VW e-Golf.

Aké mýty panujú o e-mobilite

Malý dojazd
Na trhu sú v súčasnosti viaceré modely áut s dojazdom od 150 do 420 km na jedno nabitie. To plne postačuje aj preto, že podľa štatistík najazdí 70 percent Európanov denne menej než 40 km.

Dlhé nabíjanie
Dĺžka nabíjania závisí od viacerých faktorov. Predovšetkým ide o veľkosť batérie a výkon stanice. Pri rýchonabíjaní je bežné, že sa kapacita batérie naplní na 80 percent už za 30 minút. To je práve čas potrebný na prestávku pri dlhých cestách alebo na vybavenie záležitostí pri cestách po meste. Pomalé nabíjanie je šetrnejšie k batériám a väčšina nabíjacích cyklov sa deje aj tak v noci, keď auto stojí v garáži.

Cenovo nedostupné autá
Za posledných 5 rokov sa ceny znížili na menej než polovicu. Cena elektromobilov je síce ešte stále vyššia oproti porovnateľným modelom s konvenčným pohonom, no vyššia investícia sa dá vyriešiť operatívnym lízingom. Tým, že elektromobily majú vysokú zostatkovú cenu, mesačné platby sa dajú nastaviť rovnako cenovo výhodne ako pri bežných autách. Pritom prevádzkové náklady a spotreba je nižšia v porovnaní s konvenčným pohonom, čím sa e-pohon stáva zaujímavý hlavne pri vysokých denných nájazdoch. Platby operatívneho lízingu sú pre firmu fixné a bez rizika odpredajnej ceny či servisných nákladov.

Módny trend
Elektrický pohon už dnes nie je len marketingový ťah. Väčšina veľkých automobiliek už ponúka elektromobil (BMW, Porsche, VW, Nissan, Renault, KIA, Audi) rôznych tried a vybavenia. Na trhu však najväčší úspech zaznamenávajú firmy, ktoré vyrábajú iba elektrické autá, napríklad Tesla Motors. Tá je dostupná už aj na Slovensku cez operatívny lízing. Business Lease Slovakia je dnes jedinou spoločnosťou, ktorá sa so spoločnosťou Tesla dohodla na poskytovaní Tesly v krajinách, kde ešte nemá žiadne zastúpenie.

01 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 02 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu 03 - Modified: 2024-04-24 14:00:02 - Feat.: - Title: Vyššia o desiatky percent: Spotreba áut na papieri nezodpovedá realite, ukazuje štúdia 04 - Modified: 2024-04-24 09:16:15 - Feat.: - Title: „Otec“ moderných škodoviek smeruje k Číňanom. Slovák dohliadne aj na tvary MG 05 - Modified: 2024-04-23 12:00:00 - Feat.: - Title: Keď začínajú drahé problémy: Čo nerobiť s turbomotorom a ako sa prejavujú problémy?
menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
26. apríl 2024 03:14