StoryEditorPrvé autá u nás ľudia prijímali s odporom, na dedinách do nich často hádzali kamene
23.10.2021, 08:05
Prvé autá u nás ľudia prijímali s odporom, na dedinách do nich často hádzali kamene:
Reklama
Kliknutím na šípku pokračujte v prezeraní galérie
1/11Repro z časopisu Dereš z roku 1925
2/11Téma
3/11Mgr. Michal Ďurčo, PhD. (30) pochádza z Brezna, vyštudoval históriu na Filozofickej fakulte Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre a na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského. Absolvoval zahraničné výskumné a študijné pobyty v Mníchove, Eindhovene, Prahe. Je vedecký pracovník Oddelenia dejín vied a techniky Historického ústavu Slovenskej akadémie vied v Bratislave. Vo svojom výskume sa venuje okrem iného vývoju dopravnej infraštruktúry na Slovensku.Richard Filipko
4/11V satirickom magazíne Dereš vyšla v roku 1925 karikatúra Hlinku, za ktorým stoja ľudia, a Hodžu, za ktorým stoja autá.Repro z časopisu Dereš z roku 1925
5/11Takto vyzerala cesta pod Strečnom v roku 1913.archív
6/11S rozvojom motorizmu sa budovali autokempingy, ako tento pri Oravskej priehrade.Archív Michala Ďurča
7/11Rok 1970, bolo to už po bode zlomu, keď ľudia presadali z motoriek do áut a začali nimi jazdiť na výlety. Na snímke je „ústredné poschodové parkovisko na Štrbskom Plese“.Vtedy TASR
8/11August 1958, kúpalisko Trenčianske Teplice. Záber z módnej prehliadky plážových a kúpacích úborov spolu s predvádzaním exportného automobilu Tatra 603.Vtedy TASR
9/11Zozačiatku sa u nás viac rozvíjal motorizmus pomocou motocyklov, ale po roku 1965 začali ľudia kupovať viac aj autá. Na snímke z roku 1963 je montáž motoriek v Považskej Bystrici.Vtedy TASR
10/11Trenažér v autoškole v roku 1967. Na Slovensku bol vtedy jediný v Bratislave.Vtedy TASR
11/11Vyše 29 kilometrov dlhý úsek diaľnice z Malaciek do Bratislavy odovzdajú do užívania. Pracovníci Doprastavu postavili tento úsek za 52 mesiacov. Navrhovaná rýchlosť je 150 kilometrov, životnosť 20 až 25 rokov – stálo v popise pod touto agentúrnou snímkou z novembra 1973.Vtedy TASR