S cieľom uľahčiť spotrebiteľom porovnávanie výrobkov, ktoré sú prezentujú ako šetrné k životnému prostrediu, by mali v budúcnosti povoľovať len slogany založené na oficiálnych systémoch certifikácie.
Členské štáty Európskej únie chcú zasadne obmedziť používanie reklamných sloganov zdôrazňujúcich ekologický rozmer, ako napríklad "šetrný k životnému prostrediu" alebo "klimaticky neutrálny". Producenti by potom už nemohli používať takéto termíny na propagáciu výrobkov, výrobných postupov alebo spoločností, oznámilo v stredu švédske predsedníctvo Únie. TASR o tom informuje na základe správy portálu orf.at.
S cieľom uľahčiť spotrebiteľom porovnávanie výrobkov, ktoré sú prezentujú ako šetrné k životnému prostrediu, by mali v budúcnosti povoľovať len slogany založené na oficiálnych systémoch certifikácie. Povolené by boli aj potvrdenia o udržateľnosti, ktoré sú oficiálne registrované alebo stanovené verejnými orgánmi.
K iniciatíve zaujme budúci týždeň stanovisko Európsky parlament, ktorý bude o finálnej podobe návrhu ďalej rokovať s členskými štátmi.
01 - Modified: 2024-05-09 22:00:00 - Feat.: - Title: Voláte a esemeskujete do krajín Európskej únie? Brusel schválil zastropovanie cien a chystá aj ďalšiu novinku
02 - Modified: 2024-05-07 12:26:54 - Feat.: - Title: Farmári by mali dostať viac. Kandidáti na eurposlancov chcú agropolitiku Únie zmeniť
03 - Modified: 2024-05-07 10:50:20 - Feat.: - Title: Taliansko a Lufthansa predložili Európskej únii novú ponuku v súvislosti s dohodou prevzatí časti dopravcu Ita
04 - Modified: 2024-05-07 10:11:58 - Feat.: - Title: Maloobchodný predaj v eurozóne aj v Únii vzrástol. Tržby išli hore aj pri potravinách
05 - Modified: 2024-05-06 14:24:03 - Feat.: - Title: Európske a ukrajinské zbrojárske firmy rokujú o posilnení spolupráce. Európa musí vyrábať viac, tvrdí Borrell