StoryEditor

Kotleba narazil. S jeho billboardmi má problém Rada pre reklamu

31.01.2019, 09:15
Autor:
redred
Problém má aj s webovou stránkou s názvom Stratená Európa.

Rada pre reklamu (RPR) zaevidovala sťažnosť na reklamu zadávateľa Kotleba – Ľudová strana Naše Slovensko. Ide o outdoorový vizuál s posolstvom, ktoré znie: „Imigranti obsadzujú Európu!“ Sťažovateľ RPR upozornil na umiestnenie reklamy v blízkosti turistického informačného centra. Tým, že je tam zvýšená frekvencia turistov, nemyslí si, že je to vhodné umiestnenie reklamy, nehovoriac o spôsobe komunikácie Ľudovej strany Naše Slovensko.

Instagram/lgbtslovensko

​Rada uznala sťažnosť za opodstatnenú, možno podľa nej obsah billboardu považovať za reklamu. V tlačovej správe zo zasadnutia tiež uvádza, že „Niet predovšetkým pochybnosť o tom, že posudzovaný obsah sa šíri prostriedkom vonkajšej reklamy a cieľom šírenia je známosť, resp. návštevnosť propagovaného internetového sídla, ktoré je v tomto rámci potrebné považovať za primárny produkt kampane. V tomto kontexte preto AK RPR posudzovala, či je reklama zlučiteľná s požiadavkami Kódexu.“

V zmysle Kódexu, reklama nesmie používať alebo vytvárať pocit strachu, či zneužívať povery a presudky bezdôvodne.

Cieľom kampane je zvýšiť povedomie o problematike a informovať verejnosť o existenii webovej stránky www.StratenaEuropa.sk. Na stránke politická strana vyzýva, aby ľudia napísali, čo si myslia o invázii imigrantov do Európy.

V ponuke videí na vzhliadnutie je aj Mladá Slovenka Lívia, ktorá hovorí o multikulturalizme a úpadku spoločnosti a aj vystúpenie poslancov Kotlebu a Mazureka.

Arbitrážna komisia RPR má za to, že „reklama je spracovaná spôsobom, ktorý zneužíva predsudky, keďže napríklad vyobrazenie symbolu polmesiaca, ktorý je (tak ako je vyobrazený) okrem iného typickým symbolom pre islam, naznačuje, že imigrantmi sú v tomto prípade výhradne moslimovia, čo nemusí byť pravda. Nie každý imigrant je moslim, a nie každý moslim je imigrant. Spôsob zobrazenia uvedeného symbolu v rámci reklamy považuje AK RPR za jeho zneužitie a má za to, že koncepcia a spracovanie reklamy ako takej môžu byť vnímané spotrebiteľmi ako skľučujúce až urážlivé.“

Imigrácia predstavuje podľa Rady citlivú tému, často spájanú s utrpením ľudí. „Komunikačné posolstvo reklamy, ako aj jej celkové spracovanie, je však ploché, prezentuje danú tému jednostranne, bez poukázania na širšie súvislosti a zároveň vytvára či minimálne posilňuje pocit strachu cez prezentáciu posolstva ako imanentného nebezpečenstva, avšak bez toho, aby na takéto reklamné použitie existoval ospravedlniteľný dôvod,“ uvádza sa vo vyjadrení RPR.

AK RPR vyzýva zadávateľa reklamy k zmene alebo úprave reklamného vizuálu. Poprípade úplnému zamedzeniu ďalšieho šírenia.

Proti "nosičom extrémizmu" bojuje aj občianska platforma Nie v našom meste z Banskej Bystrice, ktorá na webovej stránke uverejnila otvorený list. Žiada reklamné spoločnosti, Radu pre reklamu a Asociáciu vonkajšej reklamy, aby zakročila. 

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 03:32