StoryEditor

Online svet sa sfarbí na fialovo

24.03.2021, 11:40
Autor:
redred
Cieľom je šírenie osvety o epilepsii, ktorá má 26.3.2021 svoj Svetový deň.

Meli Beli je občianske združenie, ktoré od roku 2017 pomáha deťom s epilepsiou a ich rodinám. Jeho zakladateľmi sú manželia Škovierovci, ktorí sú zároveň aj organizátormi Fialového dňa na Slovensku.

Napriek tomu, že Svetový deň epilepsie rezonuje vo svete už od roku 2008, iniciatíva pripomínať si ho na Slovensku prišla až o 11 rokov neskôr. Podpora zo strany verejnosti a známych osobností však každým ročníkom rastie a povedomie o epilepsii je čoraz väčšie. A práve to je cieľom tohto dňa aj v Meli Beli – šírenie osvety, vzdelávanie v poskytovaní prvej pomoci, búranie predsudkov a hlavne prejav spolupatričnosti ľuďom trpiacich epilepsiou, ktorí sa častokrát ocitajú na okraji spoločnosti.

Svoju podporu im všetci môžeme vyjadriť tak, že si v tento deň oblečieme niečo v symbolickej fialovej farbe. Dá sa to však aj inak – napríklad prostredníctvom spotu, ktorý pri príležitosti Fialového dňa vytvorili pre Meli Beli Viva Bohušová a Jakub Cheban.

„Okrem toho, že som full-time copywriterka, som aj part-time epileptička a takúto kombináciu by bol hriech nevyužiť. Tento spot by však nevznikol bez Jakuba, ktorý má narodeniny vo Svetový deň epilepsie a je režisér a kameraman. Aj keď sme nemali žiaden budget, povedali sme si, že máme dostatočne silný základ pre vytvorenie spotu, ktorý môže nielen potešiť, ale aj pomôcť deťom s epilepsiou. A tak sme vytvorili rovno dve verzie – jednu ku dňu epilepsie a druhú k darovaniu 2 % z daní,“ uviedla Viva, digital copywriterka z MADE BY VACULIK.

„Epilepsia je súčasťou života viacerých ľudí v mojom blízkom okolí. Minulý rok sme na sociálnych sieťach zahliadli iniciatívu Meli Beli, ktoré vytvorilo kampaňové tričká s claimom „Nič so mnou nezatrasie“. Asi to bolo odrazovým mostíkom pri vymýšľaní nášho konceptu, ktorý vznikol pred mesiacom. V spote zobrazujeme malú hrdinku, ktorej nevinné detské hry vyvolajú epileptický záchvat. Našim cieľom však bolo zobraziť túto dôležitú tému veľmi citlivo a ľudsky,“ vyjadril sa režisér a kameraman spotu Jakub. 

Spot vznikol pod záštitou produkcie SHADEX MEDIA a bol venovaný občianskemu združeniu Meli Beli ako komunikačný nástroj na rozšírenie povedomia o epilepsii u detí. Na spote sa podieľali aj Camera Rental JUMPCAT, KB SHOP – rental svetelnej techniky a zvukové štúdio CONTENT STUDIO.

Vizitka spotu: 
Klient: Meli Beli
Ideamakers: Viva Bohušová, Jakub Cheban 
Copywriter: Viva Bohušová
Director/DoP: Jakub Cheban 
Production Managers: Rebeka Gregáňová, Martin Drgoň
1st AC: René Kontúr
2nd AC: Patrik Martinkovič
2nd AC & DIT: Libor Ondrejkovič
Drone Pilot: Daniel Petriska
Drone Camera Operator: Patrik Martinkovič
BTS Photographer: Viliam Vávra
Production Design/Costumes: Anna Revická
Transport managers: Roman Schönmann, Iveta Kardhordó
Editor: Laco Okasa
Sound recordist: Michal Valentin
Sound design: Matúš Ferko (IEN ECHO)
Sound postproduction supervisor: Lenka Rakár (CONTENT STUDIO)
Voiceover: Michael Vrzala
Casting: Casting studio CINE-JESSY (Richard Kardhordó, Moana Kardhordó)

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
17. máj 2024 08:05