archív
StoryEditor

Google rieši problém s Google Analytics už viac ako týždeň

15.04.2022, 22:00
Autor:
(pš)(pš)
Metrika zobrazuje omnoho nižšie dáta návštevnosti stránok.

Google Analytics je webový nástroj, ktorý mnohí vydavatelia či prevádzkovatelia e-commerce webov používajú na sledovanie návštevníkov na svojich webových stránkach. Vďaka nástroju môžu získať informácie, kto navštevuje stránku, ale napríklad aj to, čo konkrétne číta - ktorý článok je zaujímavý, sledujú tiež konverzie. Momentálne však majú problém. Prevádzkovatelia webov po celom svete hlásia problémy s problematickým nástrojom. Google Analytics nezobrazuje správne dáta.

Na "pomýlený" nástroj sa sťažujú prevádzkovatelia webov od USA, Brazíliu, Japonsko, Francúzsko, Taliansko, Grécko, severnú Európu, ale aj Poľsko či Slovensko. Najčastejšou príčinou podľa ich reakcií je fakt, že nástroj zaznamenáva omnoho menej návštev, ako ich je v skutočnosti. U niektorých klesla návštevnosť Real Time User desaťnásobne.

S nefunkčným nástrojom má problém aj mediálny dom Mafra Slovakia, ktorý prevádzkuje viacero webov - vlajkovú loď Hnonline.sk, ale aj Strategie.sk. "Aj po viacerých urgenciách to poriadne nefunguje už viac ako týždeň," hovorí Peter Blaško, šéf digitálneho obsahu. "Problém sa týka real time dát, z ktorých sa nedá určiť aktuálny počet návštevníkov na stránke, ani real time čítanosť jednotlivých článkov."

Prvýkrát sa správy o nefunkčnom analytickom nástroji zobrazili 5. apríla. Už siedmeho apríla Google tím, ktorý zodpovedá za Real Time report, ohlásil, že na probléme pracuje a snaží sa ho v dohľadnej dobe vyriešiť.
Bohužiaľ po viac ako desiatich dňoch problém pretrváva, ba čo viac, sťažnosti stále pribúdajú.

V Európe sa začiatkom roka diskutovalo práve o tomto nástroji z pohľadu ochrany GDPR. Tým, že získava rôzne štatistické údaje o návštevníkoch stránok, je v rozpore s prijatým GDPR. Kritika prichádza z Holandska, Rakúska, ale aj Francúzska. Diskusia o legálnosti používania analytického nástroja, ktorý získava dáta o návštevníkoch sa začala ešte v roku 2000, s implementáciou GDPR v Európe silnie.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 12:41