Cannes Lions Deň 3
StoryEditor

Cannes Lions: AI nemá vkus. Ukazujte pozitívne emócie!

Aj to bol jeden z dátami podložených záverov prezentácie System 1. Reklamy s pozitívnymi emóciami zvýšili pozornosť divákov až o 12%.

To, že sa oplatí počúvať komunitu, potvrdil McDonald‘s so svojou Fan Truths kreatívnou stratégiou. K influencerom v nej pristupujú rovnako, ako k vlastným fanúšikom.

V zábavnej prednáške autor hit seriálu The White Lotus Mike White zas varoval pred vyhorením a pekne pomenoval problém, keď si sám nahrádzal skutočný život prácou.

Ani v stredu nechýbali prednášky o AI

Na tej z Googlu padla pekná veta:  “AI nemá vkus, preto bude vždy potrebovať umelca ktorý ho nasmeruje.”

 

Naše reprezentantky Young Lions v kategórii Digital sa bohužial nedostali na shortlist

Young Lioni zo zvyšných kategórií odovzdali práce a dnes prezentujú. To, či zaskórovali oni, zistíme čoskoro. 

 

A tradične pripájam aj víťazov včerajšieho kola:

 

Creative B2B Lions

B3 Stock Exchange a United Nations Global Compact - Eart4

Je nesporné, že Zem je v nebezpečenstve, či už kvôli klimatickej kríze, ekonomickým problémom po celom svete, alebo preľudnenosti planéty. Preto Brazílska burza cenných papierov a AlmapBBDO prišli s nápadom, ako na toto upozorniť: premeniť planétu na IPO a uviesť ju na burze cenných papierov pod názvom ‘Terr4‘ (v angličtine ‘Eart4‘).

Kampaň preložila sociálnu nerovnosť na nerovnomerné rozdelenie dividend a stratu biodiverzity na zlé správania aktív, a to tak úspešne, že ju podporuje aj UN Global Compact.

Creative Data Lions

Anheuser-Busch Inbev a Stella Artois - The Artois Probability

Pivo je prekvapivo častým motívom v mnohých historických maľbách, ale zamysleli ste sa niekedy nad tým, aké pivo tam ľudia práve pijú? To bola otázka, ktorá inšpirovala GUT Buenos Aires a Stella Artois k pátraniu. Spolupracovali s múzeom Belles Artes na analýze všetkého -  od distribučných ciest až po presnú farbu, aby určili, či nápoj na obraze je ich značka.

Direct Lions

adidas - Runner 321

V histórii športu bolo mnoho čísiel spojených s konkrétnymi športovcami, ktoré inšpirovali fanúšikov na celom svete. Ale žiadny z týchto športovcov nemal Downov syndróm.

FCB Toronto a adidas sa preto spojili a vytvorili nové ikonické číslo v najdostupnejšom športe na svete: behu. Zvolili číslo ‘321‘, ktoré je tiež chromozóm spôsobujúci Downov syndróm, značka nielen angažovala svojho prvého športovca s Downovým syndrómom, ale pracovala aj so svetovými maratónmi (vrátane tých sponzorovaných rivalmi), aby na každej akcii vyhradila číslo 321 pre bežca s Downovým syndrómom.

Media Lions

Dove - #TurnYourBack

Nereálne štandardy krásy sú problémom. ‘Kúpte si tento produkt a dosiahnete tento vzhľad!‘ ‘Si pekná iba ak sa presne hodíš do týchto parametrov!‘ - zoznam je dlhý.

Keď TikTok zaviedol filter, ktorý pomocou AI pretvorí tvár na ‘perfektnú‘ krásu, internet vybuchol. Dove, Ogilvy a DAVID iniciovali hnutie, ktoré vyzývalo užívateľov, aby zabránili tomu, aby filter použil ich tváre - doslova - tým, že sa otočia chrbtom.

PR Lions

DoorDash - Self Love Bouquet

Aj napriek pokusom o destigmatizáciu masturbácie, v USA ukazujú štúdie, že je to stále veľmi tabuizované téma, pri ktorej sa 69% žien cíti nepohodlne. DoorDash a GUT však veria, že orgazmy by nemali patriť iba ľuďom vo vzťahu, obzvlášť nie na Valentína. Spoločnosť pre online objednávanie jedla si všimla, že 42% jej používateľov sú nezadaní ľudia, a preto vytvorila ‘Self Love Bouquet‘, ktorý pozostáva z 11 ruží a jednej ružovej sexuálnej hračky. Výsledok? V hlavných mestách krajiny sa hneď vypredali!

Social and Influencer Lions

Samsung - Flipvertising

Ako prinútiť generáciu Z, ktorá tradične nenávidí reklamy, aby sa o reklamu zaujímala? Ako ukázalo CHEP Network a Samsung, prekvapivo rozdávaním hodnotných cien! Mohli vyhrať zadarmo telefón tým, že si pozrú tie správne reklamy. Celý internet sa spojil a pomáhal si nájsť tie správne kľúčové slová, aby našli výhernú reklamu.

 

 

01 - Modified: 2023-08-07 09:01:46 - Feat.: - Title: Sunday ADucation #8: V júli to bolo s marketingom značiek ružové 02 - Modified: 2023-08-01 09:13:46 - Feat.: - Title: Ani brand, ani performance. Jedno bez druhého jednoducho nefunguje, hovorí Alexander Smik 03 - Modified: 2023-07-18 16:08:12 - Feat.: - Title: Na Young Lions som videl peak brandže, tvrdí Róbert Slimák 04 - Modified: 2023-07-18 15:05:23 - Feat.: - Title: Hranice marketingu sa prekračujú každou novou kampaňou, hovorí Tomáš Ščipák 05 - Modified: 2023-07-17 14:40:34 - Feat.: - Title: Daniel Vachuna: Young Lions je jedna veľká reklamná párty roka
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
02. jún 2024 16:28