StoryEditor

Reklama bola voľakedy sexi, lebo sme ju robili s vášňou a odvahou, nie s kalkulačkou a so strachom

27.06.2023, 16:49
  • Bývalý kreatívny riaditeľ a spolumajiteľ MUW Saatchi & Saatchi Rasťo Michalik v otvorenom rozhovore pre Stratégie hovorí o svojej ceste z vyhorenia, o pochopení, že kreativita nám pomáha riešiť väčšinu problémov, dokonca im predchádzať.
  • Ale aj tom, prečo prestala byť reklama odvážna a sexi.
  • V reklame získal všetko, čo sa dalo, no prestala ho napĺňať. Opustil agentúru, predal v nej svoj podiel a vykročil do neznáma. Teraz kreativitu vyučuje.
  • Rozhovor si môžete prečítať aj v najnovšom čísle Stratégií, ktoré vyjde v piatok 30. júna. 

Kedy ste mali posledný rozhovor v Stratégiách?

Po tom, ako sme vyhrali tender v Slovak Telekome s konceptom S4GAN a získali s ním viaceré Zlaté klince aj Effie.

Odvtedy ste ešte vyhrali veľa Klincov a Sagan prestal byť tvárou Telekomu.

Áno, ale v období, keď sme tendrovali Telekom, sme mali aj tender na ČSOB, a ak by sme tie tendre prehrali, museli by sme prepustiť dve tretiny firmy. Aby sme zmiernili prípadné straty, rozhodli sme sa vtedy ísť do ďalších dvoch medzinárodných tendrov o nových klientov. Ako kreatívny riaditeľ som viedol náš tím paralelne v štyroch tendroch, z ktorých mal každý niekoľko vylučovacích kôl. Dokopy proti nám stálo dvadsať najlepších agentúr zo Slovenska, z Česka, Rakúska, Nemecka a USA. Po šiestich mesiacoch sa nám podarilo všetky štyri tendre vyhrať, no napriek tomu som cítil prázdnotu.

Čo sa s vami dialo? Vyhoreli ste?

Prestal som vidieť zmysel v tom, čo robím, a pokračovať v tom ďalej bolo pre mňa utrpením. Posledný rok som bol vo firme už len osem dní a projekty, na ktorých som za ten čas robil, vyhrali ešte ďalších osem Klincov, ale žiadne ďalšie úspechy ma už šťastnejším nerobili. Práve naopak. Získal som všetko, o čom som vždy sníval, dokonca omnoho viac, ale svetlo na konci tunela, za ktorým som celý život šiel, mi zmizlo.

image

Rasťo Michalik

Rok ste si dali od reklamy prestávku. Čo ste robili?

Odišiel som do prázdna,

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 91% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-12 10:38:05 - Feat.: - Title: E-commerce si s PPC (ne)vystačí. Čo si vyžaduje zmena správania spotrebiteľov a inovácie? 02 - Modified: 2024-03-08 13:41:27 - Feat.: - Title: Rodina je ten najdôležitejší tím, odkazuje Telekom v novej kampani s Brankom Radivojevičom 03 - Modified: 2024-02-22 09:14:16 - Feat.: - Title: ČSOB v maratónskej komunikácii motivuje ľudí, aby nepozerali na výhovorky 04 - Modified: 2024-04-05 09:52:46 - Feat.: - Title: Agentúra roka 2023: Pozrite si kompletné tabuľky a to, čo stálo za úspechom THIS IS LOCCO 05 - Modified: 2024-03-04 14:22:09 - Feat.: - Title: Sociálne médiá ako hnacia sila ekonomického rastu a konzumu
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. apríl 2024 10:53