StoryEditor

Juraj Kováč: Humoru je v reklame stále málo, značky sa ho boja

12.10.2023, 14:45
  • Agentúra THIS IS LOCCO posledné roky zbiera množstvo cien zo Zlatého Klinca aj Golden Drum. Na jej čele stojí kreatívny a strategy director Juraj Kováč, ktorý získal ocenenie za výnimočný počin v reklame. 
  • V rozhovore pre podcast Stratégií OK 360° nám porozprával o svojej ceste k reklame, čo ho na nej baví a ktoré kampane mu pomohli s kariérnym rastom. 
  • Ako vytvorili v agentúre Bejby Blue a prečo sa rozhodli staviť na humor v kampani pre Kaufland?
  • Ktoré tendre nie sú férové a kde vidí slabé stránky slovenskej reklamy?
  • A čo treba robiť, aby bola reklama pre mladých ľudí viac atraktívna? 
  • Prinášame vám časť rozhovoru, celý si ho môžete vypočuť na podcastových platformách Apple a Spotify alebo pozrieť ako videorozhovor. 

Získali ste ocenenie Filip, čo táto cena pre vás znamená?

Filip je ocenenie, ktoré udeľuje Art Directors Club Slovensko, čo je združenie najúspešnejších kreatívcov, a je to ocenenie za výnimočný kreatívny počin v roku 2022, no prihliada sa na úspechy aj predošlých rokov. V agentúre THIS IS LOCCO som profesionálne asi 12 rokov, ale reklame sa venujem už od strednej školy, keď som robil ešte web stránky a bannery vo Flashi. Takže už to bude aj takých 20 rokov.

 

Zaradili ste sa do zoznamu ľudí, ktorí dostali ocenenie Filip. Pozerali ste si aj to, kto všetko tam je? 

Samozrejme, vnímam, kto všetko dostal Filipov. Minulý rok to bol Jaro Vígh, predtým Peťo Rajčák, Miňo Bielik. V posledných rokoch je tam tiež Peťo Kačenka a ďalšie veľké mená slovenskej reklamy. Je  veľmi príjemné byť tam s týmito ľuďmi. Samozrejme, je to obrovská pocta najmä tým, že nám to dávajú kolegovia z kreatívy, s ktorými spolu súťažíme na Zlatom klinci.

Pracujete ako prezident Art Directors Clubu, kde sú aj mladí kreatívci, no v poslednej období sa veľa hovorí o tom, či slovenská reklama je ešte schopná pritiahnuť mladé talenty. Treba sa báť toho, že reklamu nebude mať kto robiť, lebo pre mladých ľudí to nie je dostatočne atraktívne?

Je to obrovská téma, ktorej sa venujeme vo veľkom, ale nielen v ADC. Môžeme spomenúť, že aj ADMA má veľa aktivít, ktorých cieľom je nakopnutie talentov.

 

Chcú mladí robiť v reklame? 

Stretávam sa s dvomi druhmi ľudí, ktorí k nám chcú nastúpiť. Prvou skupinou sú nadšenci reklamy, ktorých to baví, majú prehľad a sledujú či už Stratégie alebo iné veci a žijú tým telom aj dušou, no je to menšia skupina. Druhá skupina ide cez rôzne odvetvia, keďže mladí ľudia si dávajú viac záležať na voľnom čase, niekedy tak majú nereálne očakávania či už platové alebo aj časové.

Na čo sa treba pripraviť, keď človek chce robiť reklamu? 

Nie je to ľahká robota v zmysle, že keď príde zadanie, tak nie je strojovo pripravené riešenie. Každé zadanie je unikátne. Je to celkom náročné na mentálnu prácu, pretože kým si urobíte ten správny prístup k riešeniam, tak to trvá, niekedy tam treba byť aj dlhšie a ísť mimo komfortnej zóny. Okrem toho treba vedieť prijímať kritiku a práve kreatívci sú v tomto dosť nároční, lebo každá jedna moja práca je ako malé dieťa, do ktorého som dal kúsok seba. Mladým sa ťažšie prijíma kritika, ale je to proces, ktorým si musia prejsť.

Máme stále dosť veľa nadšencov reklamy, ale stretávame sa s tým, čo aj ostatní – mladí ľudia majú nereálne predstavy o tom, aké by to malo byť, napríklad pod vplyvom Instagramu. Okrem toho existuje veľa freelancerov, ktorí sa naučia slušné základy sociálnych médií, písania aj fotografovania a vedia si nájsť jednu alebo dve značky a môžu robiť odkiaľkoľvek. Tomu sa ťažko konkuruje z officu. Veľa ľudí odchádza aj do Prahy, pretože je tam viac príležitostí, mnohé značky tam majú základne, takže sa skôr do...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-10-05 08:13:07 - Feat.: 0 - Title: Hlúpa komunikácia je cesta do pekla, tvrdí šéf českého PR klubu Pavel Vlček 02 - Modified: 2023-09-26 14:01:52 - Feat.: 0 - Title: Politický marketér o kampani: Ak niekoho neodvedú policajti, tak sa do volieb nič zásadné nestane 03 - Modified: 2023-09-21 12:07:37 - Feat.: 0 - Title: Matej Drlička: Dostal som viacero ponúk z politiky, ale toto prostredie je choré a nechcem v ňom pôsobiť 04 - Modified: 2023-09-15 09:45:37 - Feat.: 0 - Title: Sex, vzťahy, Boris Kollár a Romana Tabak. Tieto témy zaberú vždy, hovorí autor satirického profilu Žltý sloník 05 - Modified: 2023-09-06 16:05:11 - Feat.: 0 - Title: Vôbec som nerátal s tým, že debata okolo vizuálu pre DPOH bude taká divoká. Na podobnú vlnu odporu voči reklame si nespomínam 06 - Modified: 2023-08-25 19:49:46 - Feat.: 0 - Title: Moderátor Peter Bielik: V Matovičovi búši adrenalín a čaká, či mu niekto natiahne alebo nie 07 - Modified: 2023-08-24 11:37:30 - Feat.: 0 - Title: Marketing nemôžete robiť intuitívne, potom to škrípe. Firmu vie položiť aj výborná komunikácia na zlý produkt 08 - Modified: 2023-08-10 13:23:47 - Feat.: 0 - Title: Ukážte svoje zlyhania a pády. Aj tie pomáhajú budovať osobnú značku 09 - Modified: 2023-08-04 07:09:08 - Feat.: 0 - Title: Výbava šmejdov? Omyl! Aj najlepší marketéri využívajú manipulatívne techniky 10 - Modified: 2023-07-28 06:17:07 - Feat.: 0 - Title: Filip Kuna: Prečo som skončil v Strossle, čo budem teraz robiť a prečo by som si to aj stokrát zopakoval
01 - Modified: 2024-04-16 12:53:20 - Feat.: - Title: Trendy v digitále: Všetci spomínajú AI, ale trh ovplyvnili aj nižšie budgety 02 - Modified: 2024-03-22 08:22:01 - Feat.: - Title: THIS IS LOCCO: Krátke kontrakty sú chorobou nášho biznisu, agentúry sú nonstop pod tlakom 03 - Modified: 2024-03-06 08:00:00 - Feat.: - Title: Môj kariérny sen je splnený: Pracujem v najlepšej agentúre 04 - Modified: 2024-03-01 08:01:13 - Feat.: - Title: Ďalšia legenda v Kauflande: Ján Mistrík objavuje chuť slovenských výrobkov 05 - Modified: 2024-03-01 09:35:38 - Feat.: - Title: Vychovala ich nemocnica: deti s rakovinou sa v novej kampani menia na hiphoperov
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
28. apríl 2024 17:24