Telekom - vianočná kampaň.
StoryEditor

Telekom rieši nepríjemné otázky za vianočným stolom. Ukazuje, že rešpekt je ten najkrajší darček

03.11.2023, 16:51
Autor:
redred

Otázkam typu „Kedy už budú vnúčatá?“ a „Si stále single?“ čelia počas sviatkov mnohí z nás. Pritom často sa zabúda na tú najzákladnejšiu otázku, na ktorej skutočne záleží, tvrdí operátor v novej kampani. 

Vianočná komunikácia Telekomu štartuje televíznym spotom o mladom mužovi, ktorý na sviatky prichádza domov. Čakajú ho však Vianoce, počas ktorých bude opäť raz čeliť predstavám a projekciám svojich najbližších o tom, ako by mal viesť svoj život. Celým príbehom nás pritom sprevádza pretextovaná koleda „O Christmas Tree“, ktorá dokonale reflektuje pocity z Vianoc nielen hlavného hrdinu, ale mnohých mladých ľudí.

Za nápadom medzinárodnej kampane pre 10 trhov stojí bratislavské MUW Saatchi & Saatchi. O jazykovú adaptáciu spotu pre lokálne trhy sa postarajú dvorné agentúry Telekomu v jednotlivých krajinách.

„Počas vianočného obdobia sa stretávajú rôzne generácie a životné štýly, čo prirodzene vedie k odlišným názorom a očakávaniam, ktoré sa často prejavujú nepríjemnými otázkami," hovorí Ulrich Klenke, marketingový riaditeľ spoločnosti Deutsche Telekom. "My v spoločnosti Deutsche Telekom podporujeme rozmanitosť, otvorenosť a toleranciu. Každý by mal mať právo žiť svoj život tak, ako si to predstavuje. To, čo je skutočne dôležité, je hlboké puto, ktoré zdieľame s tými, na ktorých nám záleží."

„Insight nepríjemných vianočných otázok sa nám veľmi zapáčil a forma koledy dodala celej kampani možnosť hovoriť aj o náročných témach s ľahkosťou. Idea tiež veľmi dobre rozvíja základnú myšlienku vzájomného rešpektu. Navyše, tento kreatívny koncept zarezonoval aj za hranicami Slovenska a naša materská spoločnosť Deutsche Telekom si ju vybrala pre svoju medzinárodnú vianočnú kampaň.“ hovorí Petra Novotná, riaditeľka pre zákaznícku skúsenosť a marketingovú komunikáciu Slovak Telekomu. 

Zároveň dodáva: „Bola to veľká výzva a zároveň aj radosť spolu s mojím tímom a našou agentúrou zastrešiť najvýznamnejšiu kampaň v roku pre 10 európskych krajín, kde spoločnosť Deutsche Telekom pôsobí. Touto kampaňou zároveň uvádzame nový medzinárodný claim značky ´Connecting your world´, ktorý je vyjadrením jej hlavného poslania.“

„Nechceli sme vytvoriť ďalší sladký vianočný príbeh. Spolu s klientom sme túžili po autentickej kampani, ktorá bude odzrkadľovať úprimnú a pre mnohých možno aj trochu nepríjemnú skúsenosť so sviatkami. Veríme, že náš spot má šancu do ľudí preniknúť a niektorých možno inšpirovať,“ približuje kreatívny riaditeľ kampane Jaroslav Vígh a dopĺňa: „Tešíme sa nielen z toho, že sa s naším príbehom stotožnili marketéri naprieč Európou, ale sme aj radi, že nám ho pomohli nakrútiť skutočne svetoví tvorcovia.“

Spot režíroval dánsky režisér Adam Hashemi, ktorý má za sebou niekoľko Super Bowl spotov a spolupráce s hviezdami ako Roger Federer, Kylian Mbappé či Ricky Gervais. Asistoval mu Lasse Frank Johannessen, kameraman mnohých hollywoodskych produkcií, ale aj ikonických spotov pre Nike, Apple či John Lewis. O color grading sa postaralo dánske štúdio BaconX na čele s Hannibalom Langom, o produkciu televízneho spotu sa postarala pražská Armada Films.

Okrem TV spotu kampaň sprevádzajú print, séria online vizuálov, social komunikácia, ako aj PR komunikácia. Kampaň bude nasadená okrem Slovenska aj v Nemecku, Rakúsku, Českej republike, Maďarsku, Poľsku, Rumunsku, Čiernej Hore, Macedónsku a Chorvátsku.

Vizitka kampane

Klient: Deutsche Telekom - Ulrich Klenke, Wolfgang Kampbartold, Meike Többens

Slovak Telekom - Petra Novotná, Michal Mrnčo, Denisa Šindelárová, Klaudia Linkeschová

Saatchi & Saatchi Germany: Jennifer Pohlmann

Agentúra: MUW Saatchi & Saatchi

Creative Director: Jaroslav Vígh

Associate Creative Director: Adam Baška

Copywriter: Zuzana Martiniaková, Sabina Lukáčová, Ivana Viteková

Art Director: Eduard Drexler, Veronika Holaňová, Tomáš Bánik, Matej Ježko

Account Director: Tatiana Hrutková

Account Manager: Marián Zverbík, Zuzana Havranová, Eva Jarembeková

Strategy Director: Kamil Charvát

Strategy Planner: Lenka Dzurendová

Produkcia: Armada Films

Réžia: Adam Hashemi

Kamera: Lasse Frank Johannessen

Fotografia: Alžbeta Jungrová

Postprodukcia: RUR

Hudba: Viktor Hazard

Zvuková produkcia: Vladimír Bajnóci

Mediálna agentúra: Wavemaker

01 - Modified: 2024-04-22 12:58:31 - Feat.: - Title: Liga pre seniorov prichádza s premiérovou kampaňou 02 - Modified: 2024-03-08 13:41:27 - Feat.: - Title: Rodina je ten najdôležitejší tím, odkazuje Telekom v novej kampani s Brankom Radivojevičom 03 - Modified: 2024-02-22 09:14:16 - Feat.: - Title: ČSOB v maratónskej komunikácii motivuje ľudí, aby nepozerali na výhovorky 04 - Modified: 2024-04-05 09:52:46 - Feat.: - Title: Agentúra roka 2023: Pozrite si kompletné tabuľky a to, čo stálo za úspechom THIS IS LOCCO 05 - Modified: 2023-11-06 10:22:15 - Feat.: - Title: Zákazníkom je brand purpose ukradnutý. Hľadajú len kvalitnú službu či produkt za dobrú cenu
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
01. máj 2024 18:45