Depaul Slovensko prichádza s novou kamapaňou Strhnime nálepku pre ľudí bez domova.
StoryEditor

V novom televíznom spote Depaul účinkujú ľudia bez domova

18.12.2023, 10:07
Autor:
redred

Nezisková organizácia Depaul Slovensko a beyond marketingová agentúra 2CREATE „čistia“ ulice od sociek a alkáčov. V kampani „Strhnime nálepku bezďák“ upozorňujú na zhubnosť predsudkov a nálepkovania.

Bezďák, somrák či alkáč. Týmito a podobnými hanlivými slovami sú ľudia bez domova nálepkovaní tak často, že iba málokto sa zamyslí nad deštruktívnymi dôsledkami kruto dehumanizujúceho wordingu. Depaul Slovensko v spolupráci s 2CREATE to chce zmeniť.

 

Výzva s hashtagom #somčlovek

Symbolické čistenie ulíc od sociek a alkáčov je v skutočnosti výzvou, aby verejnosť prestala vnímať ľudí bez stabilného bývania cez splošťujúcu optiku vlastných predsudkov. Nosné posolstvo kampane, že „za každým odsudzujúcim slovom sa skrýva človek,“ odznieva aj v sérii televíznych spotov.

Čierno-biela štylizácia spotu má byť podľa kreatívneho tímu referenciou na čierno-biele videnie problematiky bezdomovectva a najmä na všeobecne rozšírený postoj instantného odsúdenia.

image

Nahrávanie spotu Strhnime nálepku pre ľudí bez domova.

Ako hovorí riaditeľ Depaul Slovensko Jozef Kákoš, humanizácia prehliadanej a sociálne vyčlenenej skupiny je nutný krok pre to, aby ľudia bez domova dostali šancu na dôstojný návrat do spoločnosti. „Chceme ukázať, že pod každou ponižujúcou nálepkou je reálny človek. Rovnako reálne je aj riziko, že neprežije zimu, pretože v očiach verejnosti ide o niekoho, kto si za svoju situáciu môže sám.“

 

Spot plný nehraných emócií

„Kampaň Strhnime nálepky je našou prvou spoluprácou s Depaul Slovensko. Veľmi dobre poznáme ich dobročinné aktivity, ale aj tak bolo pre nás spoznanie detailov každodennej práce ľudí v Depaul a najmä samotné nakrúcanie spotu k aktuálnej kampani drsným reality checkom,“ približuje bezprostrednú skúsenosť z nakrúcania Viera Prievozníková, account director z 2CREATE.

„Slová sú pre nás, ľudí z agentúrneho prostredia, pracovný nástroj. Je dôležité pripomínať, že tak ako vedia navodiť pozitívnu emóciu, môžu ničiť životy.“ 

image

Nahrávanie spotu Strhnime nálepku pre ľudí bez domova.

Práca s nehercami je vždy výzvou. 2CREATE v spolupráci s produkciou ROADTRIP STUDIO a režisérom Jakubom Chebanom chceli dosiahnuť maximálnu autenticitu a naliehavosť kampaňového odkazu. Atmosféru spotu umocnili tvorivým rozhodnutím obsadiť do úloh ľudí bez domova nehercov, teda reálnych ľudí bez domova, ktorým Depaul Slovensko pomáha doslova prežiť.

image

Nahrávanie spotu Strhnime nálepku pre ľudí bez domova.

„Sme veľmi radi, že kampaň podporili viaceré média, s ktorými spolupracujeme. Bez ich podpory by sme len ťažko dosiahli ciele, ktoré sme si v kampani pre Depaul Slovensko stanovili. Prvé ohlasy na novú komunikáciu sú veľmi dobré a pevne veríme, že sa nám spoločne podarí zapojiť do podpory aktivít čo najväčší počet prispievateľov a zároveň aktívne otvárať tému systémového riešenia vypuklého problému bezdomovectva, pred ktorým ako spoločnosť zatvárame oči,“ dodáva Eva Kupková, Head of Strategy 2CREATE.

 

Zaostrené na prehliadaný problém

Cieľom kampane je upozorniť na dlhodobé aktivity Depaul Slovensko, ktorých chod je v plnej miere závislý od poznateľnosti organizácie a solidarity jednorazových, ale najmä pravidelných prispievateľov. 

image

Nahrávanie spotu Strhnime nálepku pre ľudí bez domova.

„V našej nocľahárni poskytujeme klientom celoročne teplé jedlo, ošatenie, hygienu, základné ošetrenie, sociálne poradenstvo a to najdôležitejšie – nocľah v teple a ľudské prijatie od našich kolegov,“ hovorí Kákoš. „Žiaľ, naše finančné možnosti sú obmedzené a je pre nás takmer nemožné pomôcť každému. Adopciou postele na www.adoptujsipostel.sk sa ktokoľvek môže stať podporovateľom našich postelí formou jednorazového alebo pravidelného mesačného daru.“

image

Nahrávanie spotu Strhnime nálepku pre ľudí bez domova.

Na margo spolupráce s 2CREATE Kákoš dodal: „Som rád, že agentúra spracovala naše zadanie citlivo a bez pátosu a zároveň nám dokázala nastaviť komunikačnú stratégiu na dlhšie obdobie s cieľom komunikovať našu misiu – systémovo pomáhať ľudom bez domova vrátiť sa späť do spoločnosti. Veríme, že aktuálna kampaň pomôže ukázať prehliadaný problém v ostrom svetle a že sa nám spoločne podarí zvýšiť zaangažovanosť tých, ktorým osudy ľudí bez domova nie sú ľahostajné.“  

image

Vizuál k spotu Strhnime nálepku pre ľudí bez domova.

Vizitka kampane

Agentúra: 2CREATE

Produkcia: ROADTRIP STUDIO

Producent: Boris Šmotlák

Režisér: Jakub Cheban

DOP: Krisztián Ollári

1. asistent kamery: Lukáš Kačerjak

Produkčný: Tomáš Tomašek

Osvetlovač: Karol Bohrn

Grip: Rasťo Slezák, Lukáš Martinkovič

Kostýmy: Monika Koritko

Make-up: Mirka Baluchová

Fotograf: Peter Spurný

Animácie: Miroslav Vilček, Miro Tallo, Framehouse

Farebné korekcie: Boris Šmotlák

Zvukový dizajn: Tomáš Balák

Svetlá: KB shop

Kamerová technika: Filmarina

01 - Modified: 2023-08-21 08:34:51 - Feat.: - Title: Focus na mladých: Nie je problém zasiahnuť GEN Z, ale zaujať ju (anketa Stratégií medzi expertmi digitálnych a mediálnych agentúr) 02 - Modified: 2023-08-07 12:15:03 - Feat.: - Title: SPECTRUM Tower prináša riešenie turbulentnej doby pre office budovy. Kampaň pripravila agentúra 2CREATE 03 - Modified: 2023-04-18 10:44:52 - Feat.: - Title: Hľadá sa ideálna mediálna stratégia 2023: Čo radia experti digitálnych agentúr? (anketa Stratégií)
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
30. apríl 2024 05:13