StoryEditor

Máme obrovskú ambíciu naďalej súťažiť a uspieť

31.01.2024, 09:00
  • Rodina Kasperovcov podniká v marketingovej komunikácii už od konca 80. rokov.
  • Do ich portfólia dnes patrí v tejto oblasti 11 agentúr, ktoré sa združujú pod strechou skupiny SO.loud.
  • Jej líderkou je dcéra Jána Kaspera Valentína Kasper Rosputinská.
  • V rozhovore pre Stratégie obidvaja hovoria o ambíciách, inováciách a hlavne o tom, ako chcú rozvíjať jednotlivé agentúry a hľadajú ďalšie investičné možnosti.

Pamätáte si svoje začiatky v reklamnej brandži? Prečo ste do tejto oblasti vôbec išli, čím bol pre vás tento segment trhu zaujímavý?

Ján: Už v socializme som pracoval s kompetenciou propagácie. Keď prišiel v roku 1989 živnostenský zákon, tak mi patril živnostenský list číslo 2 (smiech). Popri hlavnej práci sme skoro ako robotníci na Devíne tlačili spolu s Rudom Látkom, Andrejom Glatzom, Lacom Kozičom a ešte s jedným nebohým kolegom tričká, samolepky, vlajky. Vtedy bola reklama to, že si nejaký jazdecký alebo tenisový oddiel či futbalisti Slovana potrebovali urobiť vlajku alebo samolepku.

Dnes je to, samozrejme, obrazne povedané, na smiech, ale princíp ostáva rovnaký. Homo sapiens bude mať navždy motiváciu niečo predať, pochváliť sa alebo zakričať: „Občania, voľte ma!“ Menia sa iba nástroje, metódy a kanály, ako to celé dopraviť k cieľovej skupine. Spoluvytváral som s ďalšími nielen agentúru, ale aj v podstate celé industry, bol som prvým prezidentom KRAS-u, kde sme okrem iného založili Zlatý klinec aj EFFIE.

Začínali ste ako SORIA, neskôr to bola SORIA and GREY. Dnes pôsobíte pod platformou SO.loud, kam spadá 11 špecializovaných agentúr. Nie je vám ľúto, že už nie ste dlhšie v exekutíve vašich firiem? A čo vám chýba z tohto biznisu?

Ján: Nie je mi to ľúto a nič mi na tej exekutíve nechýba. Máme skvelých lídrov a líderky na čele agentúr a ja som už v čase, keď som z exekutívy v marketingovej komunikácii odišiel, hľadal iné osobné a profesijné výzvy.

Ako vnímate dnešnú pozíciu vašej vlajkovej lode Unimedia a Digiline?

Ján: Unimedia vznikla v roku 1994. V tom čase sme nezakladali len mediálnu agentúru, ale celé industry. Prišli sme s týmto typom agentúry ako prví a agentúra je od prvého dňa až doteraz lídrom na trhu. Samozrejme, vyrástla jej silná konkurencia. Na trhu je minimálne desať kvalitných agentúr a Unimedia musí bojovať. A to aj bude. Ale konkurenciu vždy vítame a je to niečo, čo nás drží v strehu.

Ako je možné, že ste stále najväčší na trhu a nenašiel sa nikto, kto by to prekonal?

Ján: Je za tým obrovská ambícia, nikdy sa nevzdávame, máme výborné know-how, absolútne vynikajúci tím, ktorý robí výborné exekúcie, a máme kultúru konštruktívneho zlyhávania.

Nerozumiem. Vysvetlite mi to, prosím.

Já...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
02. máj 2024 20:37