Ťažké detstvo plné drsných príbehov. To je odveký leitmotív všetkých raperov. Ešte viac to však sedí na úplne inú skupinu ľudí – malých onkologických pacientov. Ich život je dokonca ešte drsnejší – nevychovala ich totiž ulica, ale nemocnica. Zažili si toho naozaj veľa. Stále sú to však deti, a preto potrebujú našu podporu.
„Deti a rakovina, to je mimoriadne ťaživá téma, ktorá zvádza k smutnej kampani žmýkajúcej emócie. Samozrejme, aj to je legitímny prístup, no chceli sme ponúknuť úplne iný pohľad. Deti s onkologickým ochorením nemusia predsa vzbudzovať iba ľútosť, ale aj obdiv. Už v detstve si totiž prechádzajú mimoriadne tvrdou skúškou. A práve ťažké detstvo oslavuje hiphopová komunita. Preto nám napadlo tieto dva svety spojiť,“ približuje Martin Polakovič, Associate Creative Director z THIS IS LOCCO.
Hlavnými nosičmi v kampani sú spot a streetové vizuály. „Špeciálna vďaka patrí režisérovi Danovi Dekanovi, produkcii Hitchhiker Films, fotografovi Lousymu Auberovi, stylistke Barbore Kubi a množstvu ďalších ľudí, ktorí tejto kampani venovali svoj čas a schopnosti. V neposlednom rade ďakujeme aj Separovi, ktorý nám poskytol svoju hudbu do spotu a zároveň si v ňom aj trocha zahral,“ dodáva Martin Polakovič.
Súčasťou kampane budú aj špeciálne interaktívne hiphoperské šatky pre malých onkologických pacientov, ktoré Separ osobne navrhol. Fashion patrí k hiphopu, a preto v rámci kampane vznikla aj jedinečná kolekcia streetwear oblečenia z nemocničného materiálu, ktorá dáva vizuálom ten správny hiphop feeling.
„Pri kampaniach, ktoré robia so street kultúrou, je kľúčová autenticita. Preto sme robili s top ľuďmi z tejto komunity – od tanečníkov, hudobníkov cez návrhárku či fotografa, ktorí sa jej venujú roky –, s dôrazom na craft kampane. Namiesto ‚paródie‘ tak vznikla séria výstupov, ktorú si užijú aj nadšenci hiphopu,“ hovorí Juraj Kováč, Creative & Strategy Director z THIS IS LOCCO.
„Netradičný, pozitívny prístup k náročnej a ťažkej téme však nie je samoúčelný, ale dáva organizácii Deťom s rakovinou možnosť vyniknúť medzi kampaňami podobných subjektov v kompetitívnom preddaňovom období, a získať tak viac prostriedkov na pokračovanie v úžasnej práci, ktorú robia pre najzraniteľnejších pacientov. Nakoniec, práve o to nám všetkým ide najviac,“ dodáva Juraj Kováč.
Kampaň pobeží v TV, online, OOH aj v rádiu. Spot režíroval Dano Dekan v produkcii Hitchhiker Films, streetové vizuály nafotil Lousy Auber.
Vizitka
Názov kampane: Deti, ktoré vychovala nemocnica
Klient: Deťom s rakovinou n.o.
Agentúra: THIS IS LOCCO
Creative Director: Juraj Kováč
Strategy Director: Juraj Kováč
Copywriter: Martin Polakovič, Michal Roháček
Art Director: Marek Sivý
Account Manager: Maruška Zollerová
Režisér spotu: Dano Dekan
Fotograf: Lousy Auber
Produkcia: Hitchhiker Films