Na víťaza Agentúry roka si musíme vždy počkať až do EFFIE. Ceny sa efektivitu v reklame sa v posledných dvoch rokoch udeľujú totiž v januári/februári.
Do rebríčka AR sa počítajú výsledky v súťažiach kreativity a efektivity, TAAS za rok 2023, počet klientov, s ktorými získali agentúry ceny a Hodnotenie Stratégií.
Dnes už ale poznáme víťazov
Ešte pred EFFIE to vyzeralo na mimoriadne tesný súboj medzi LOCCO a MUW, nakoniec to však bolo jednoznačné. Titul Agentúra roka 2024 patrí THIS IS LOCCO. Gratulujeme.
Že to môže byť opäť rovnaký víťaz ako v uplynulých dvoch rokoch čo-to naznačovala jar 2024. V máji vybojovala agentúra strieborný kov na svetovej súťaži efektivity WARC s prácou Zlatý Bažant už nie tým, čo býval. Už o mesiac neskôr pribudli do agentúry svetové shortlisty z festivalu v Cannes s prácou Hokejová mrkva.
Locco následne absolútne dominovalo na Zlatom klinci, kde získalo s veľkým prehľadom titul Agentúra večera. V porotách zabodovali ich práce Slovník odcudzených slov, Nezomri či viacero kampaní pre Heineken.
Do septembra to vyzeralo byť úplne jasné, no potom začali miešať kartami medzinárodné súťaže, ktoré patrili MUW Saatchi & Saatchi. Golden Drum ovládli práce Slovak Telekom. Porotu zaujali Správy, ktoré nikto nechce čítať či Swipe. Ďalšie stovky bodov do rebríčka prichádzali z EPICA Awards, Eurobestu a hlavne z ADCE Europe, kde okrem Telekomu vyhrávala aj práca pre neziskovku Liga pre seniorov Odsúdení na samotu.
MUW Saatchi & Saatchi sa v čiastkovom hodnotení Agentúry roka tesne, ale predsa, stali Najkreatívnejšou agentúrou roka 2024 (podrobné výsledky aj s kompletnými tabuľkami priniesieme už čoskoro).
THIS IS LOCCO je však za rok 2024 kráľom efektivity. K spomínanému kovu na WARC pribudli dva shortlisty na EURO EFFIE a mimoriadny úspech na EFFIE Slovensko, kde agentúra zobrala dve zlatá.
Bronzová priečka patrí za rok 2023 Istropolitane Ogilvy. Táto agentúra sa po dlhšej dobe vracia na stupne víťazov. A úplne oprávnene. Skvelé výsledky zaznamenala na ADC Europe a hlavne na Golden Drum, z ktorého si Istropolitana ako jediná slovenská agentúra odniesla zlato.
Medzinárodným porotám sa páčili viaceré ich práce - Menštruačné šaty pre Tesco, Oslava nového roku pre Magnu aj špeciálka Máte ich prečítaných pre.týždeň. Istropolitana potvrdila bronz na EFFIE, kde získala zlato, striebro a dva shortlisty.
Gratulujeme všetkým agentúram, ktoré sa v roku 2024 zapojili do súťaže Agentúra roka. A tešíme sa na ďalší ročník.
1. THIS IS LOCCO
2. MUW Saatchi & Saatchi
3. Istropolitana Ogilvy
TOP OSOBNOSTI
Popri Agentúre roka Stratégie pravidelne vyhodnocujú aj rebríčky TOP osobností reklamy. Podrobné tabuľky prinesieme aj čoskoro, dnes aspoň víťazov jednotlivých kategórií.
Titul TOP creative director patrí Jurajovi Kováčovi z THIS IS LOCCO. Najlepšími Art Directormi sú Tomáš Bánik a Veronika Holáňová z MUW Saatchi & Saatchi. Z tejto agentúry pochádzajú aj najlepší copík a account. Medzi copywritermi (copywriterkami) vyhrala Zuzana Martiniaková. Nalepšou accountkou sa stala Tatiana Hrutková a cena pre najlepšieho strategy directora ide opäť Jurajakovi Kováčovi.