ŠTATÚT SÚŤAŽE AGENTÚRA ROKA 2025
1.1.
Vyhlasovateľom a organizátorom súťaže s názvom Agentúra roka 2025, (ďalej len „súťaž“) je spoločnosť MAFRA Slovakia, a.s. (ďalej len „organizátor súťaže“), ktorá je zároveň vydavateľom mesačníka Stratégie.
1.2.
Odbornými garantmi súťaže sú Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS) a Art Director‘s Club Slovensko (ADC).
1.3.
Najvyšším orgánom súťaže je trojčlenný prípravný a organizačný výbor (POV), ktorý sa skladá zo zástupcov odborného mesačníka Stratégie a spoločnosti MAFRA Slovakia, a.s.
1.4.
Výkonným orgánom súťaže je šéfredaktor/ka magazínu Stratégie.
1.5.
Cieľom súťaže je objektívne zostaviť rebríček najlepších slovenských reklamných agentúr na základe nasledovných váhových kritérií:
a/ domáce kreatívne súťaže (15%)
b/ zahraničné kreatívne súťaže (20%)
c/ domáce a vybrané zahraničné súťaže efektivity (30%)
d/ rebríček ekonomickej výkonnosti reklamných agentúr TAAS (25%)
e/ hodnotenie reklám v Stratégiách (5%)
f/ najviac ocenených klientov naprieč súťažami (5%)
1.6.
Rebríček zostavuje organizátor súťaže na základe bodového ohodnotenia a priradenia jednotlivých váh, ktoré sú uvedené v bode 1.5.
1.7.
Do súťaže môžu byť zarátané iba body za také ocenenia, ktoré spĺňajú nasledujúce kritériá:
Boli udelené v období od 1. januára 2025 do 31. januára 2026, pričom do výsledkov sa započítavajú súťaže uvedené v bode 3.
Boli podľa zadania klienta vytvorené na použitie v Slovenskej republike alebo boli súčasťou reklamnej kampane mimo Slovenskej republiky (agentúra je v tomto prípade povinná doložiť potvrdenie od klienta, že prácu realizovala a prihlasovala do súťaží ako hlavná agentúra).
Boli udelené práci, ktorú originálne vykonávala osoba so sídlom alebo bydliskom v Slovenskej republike.
Boli udelené práci, ktorej komunikačný koncept bol vytvorený subjektom so sídlom alebo bydliskom v Slovenskej republike.
Organizátor súťaže si vyhradzuje právo v prípade akýchkoľvek pochybností o splnení kritérií na zaradenie práce do súťaže, o pôvodnosti, originalite alebo mediálnom nasadení práce nezaradiť prácu do súťaže.
OCENENIA
2.1.
Súťaží sa o nasledujúce ocenenia:
OCENENIE AGENTÚRA ROKA
ŠPECIÁLNE OCENENIA
TOP Creative Director
TOP Art Director
TOP Copywriter
TOP Strategy Director
TOP Account Director
2.2.
V ocenení Agentúra roka sa udeľujú tieto ocenenia: Gold, Silver a Bronze.
2.3.
V Špeciálnych ocenenia sa v každej kategórii udeľujú tieto ocenenia: 1. miesto, 2. miesto, 3. miesto.
METODIKA SÚŤAŽE
O metodike súťaže každoročne rozhoduje organizátor súťaže. Metodiku súťaže je možné meniť až po skončení konkrétneho ročníka.
3.1. Bodové hodnotenie pre ocenenie Agentúra roka
Rebríček je zostavený na základe bodového ohodnotenia získaných ocenení reklamných agentúr z domácich a z vybraných zahraničných kreatívnych súťaží za jednotlivé práce, zo súťaží efektivity v marketingovej komunikácii a z umiestnenia v rebríčku ekonomickej výkonnosti reklamných agentúr TAAS.
3.1.1. Domáce súťaže kreativity v marketingovej komunikácii
Zlatý klinec 2025 (september 2025)
Ocenenie | Grand Prix | Zlato | Striebro | Bronz | Shortlist |
Body za všetky kategórie s výnimkou Kampane | 200 | 70 | 50 | 30 | 10 |
Body za kategóriu Kampaň | 200 | 100 | 70 | 50 | 25 |
3.1.2. Zahraničné súťaže kreativity v marketingovej komunikácii
ADC*E 2025 (zima 2024)
Ocenenie | Grand Prix | Gold | Silver | Bronze | Nomination |
Body | 600 | 500 | 350 | 200 | 60 |
Cannes Lions 2025 (jún 2025)
Ocenenie | Grand Prix | Golden Lion | Silver Lion | Bronze Lion | Finalist |
Body | 1000 | 700 | 500 | 300 | 100 |
Golden Drum 2025 (jeseň 2025)
Ocenenie | Grand Prix | Golden Drum | Silver Drum | Bronze Drum | Shortlist |
Body | 400 |
300 |
200 | 100 | 50 |
Epica Awards 2025 (zima 2025)
Ocenenie | Grand Prix | Gold | Silver | Bronze | Shortlist |
Body | 700 |
600 |
400 | 200 | 85 |
Eurobest 2025 (zima 2025)
Ocenenie | Grand Prix | Gold | Silver | Bronze | Shortlist |
Body | 600 |
500 |
350 | 200 | 60 |
New York Festival 2025, Advertising Awards (leto 2025)
Ocenenie | Grand Prize | Gold | Silver | Bronze | Finalist | Shortlist |
Body | 600 |
400 |
300 | 150 | 100 | 50 |
3.1.3. Domáce súťaže efektivity v marketingovej komunikácii
EFFIE Slovakia 2025 (01- 02/2026)
Ocenenie | Grand Prix | Zlatá EFFIE | Strieborná EFFIE | Bronzová EFFIE | Shortlist |
Body | 750 |
500 |
350 | 200 | 60 |
3.1.4. Zahraničné súťaže efektivity v marketingovej komunikácii
EURO EFFIE 2025 (november 2025)
Ocenenie | Grand Prix | Gold | Silver | Bronze | Shortlist |
Body | 800 |
600 |
400 | 300 | 100 |
EFFIE, Global Multiregion 2025
Ocenenie | Grand Prix | Gold | Silver | Bronze | Shortlist |
Body | 1000 |
800 |
600 | 400 | 200 |
EFFIE Global Best of the Best 2025
Ocenenie | Grand Prix |
Grand Prix Contender |
Body | 1000 | 800 |
WARC Awards 2025
Ocenenie | Grand Prix | Gold | Silver | Bronze | Shortlist |
Body | 800 |
600 |
400 | 300 | 100 |
3.1.5. Rebríček ekonomickej výkonnosti reklamných agentúr TAAS
Rebríček Top Advertising Agencies Slovakia (TAAS) je periodický ukazovateľ ekonomickej výkonnosti zúčastnených agentúr, ktoré pôsobia výhradne v oblasti reklamy a marketingovej komunikácie v Slovenskej republike, ktorý každoročne vydáva Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS).
Agentúry sú v rebríčku TAAS zoradené podľa výšky ich Gross Income. Do súťaže Agentúra roka 2025 sa započítavajú body za umiestnenie v rebríčku TAAS 2024 podľa ich podielu na celkových výsledkoch agentúr v rebríčku TAAS 2024. Účasť v rebríčku TAAS je podmienkou pre zaradenie do súťaže Agentúra roka.
3.1.6. Hodnotenie Stratégií
Metodika sčítania bodov Hodnotenia Stratégií za ročník 2025 vychádza z vopred dohodnutých pravidiel súťaže Hodnotenie Stratégií a je nasledujúca:
Po ukončení hodnotenia z každého mesiaca sa podľa pridelených známok vytvorí poradie najlepších prác v každej kategórii.
Do záverečného hodnotenia postupujú len práce, ktoré získali priemernú známku 5 (vrátane) a viac od porotcov z agentúr a od zadávateľov súčasne.
Prvé hodnotenie, ktoré sa bude zarátavať do Agentúry roka 2025, sa koná v januári 2025 a posudzujú sa v ňom práce za december 2024.
Posledné hodnotenie, ktoré sa bude zarátavať do Agentúry roka 2025, sa koná v decembri 2025 a posudzujú sa v ňom práce za november 2025.
V záverečnom hodnotení porota hodnotí všetky práce, ktoré získali počas jednotlivých mesiacov známku 5 (vrátane) a viac súčasne od oboch častí poroty.
V každej kategórii porota vyberie prvé tri najlepšie práce a autorské agentúry získavajú 30, 20 a 10 bodov za 1., 2. a 3. miesto. Porota nemusí určiť v každej kategórii najlepšie práce na všetkých troch miestach. V tom prípade sa body neudeľujú.
Hodnotené kategórie sú:
Audio reklama
Craft
Digital – social media
Digital – influencer marketing
Film – online film a video
Film – televízna reklama
Media
Out of home
PR
Promo & activation, event
Vizuál
3.1.7. Počet klientov
Agentúry dostávajú body za každého klienta, s ktorým získali body do rebríčka Agentúry roka v domácich a vybraných zahraničných súťažiach kreativity v marketingovej komunikácii, ktoré sú uvedené v bodoch 3.1.1. a 3.1.2 tohto štatútu, v domácich a zahraničných súažiach efektivity v marketingovej komunikácii, ktoré sú uvedené v bodoch 3.1.3 a 3.1.4. tohto štatútu a tiež za ocenenia vo finálovom Hodnotení Stratégií podľa bodu 3.1.6. tohoto štatútu.
3.2. Bodové hodnotenie pre Špeciálne ocenenia
3.2.1. TOP Creative Director
Je poradie najlepších kreatívnych riaditeľov, ktoré vzniká súčtom bodov z dosiahnutých ocenení vo vybraných domácich a zahraničných súťaží kreativity, ktoré sú uvedené v bode 3.1.1. a 3.1.2. tohto štatútu. Body sa započítavajú všetkým ľuďom, ktorí sú uvedení v kreditoch ocenenej práce ako Creative Director.
3.2.2. TOP Art Director
Je poradie najlepších umeleckých riaditeľov, ktoré vzniká súčtom bodov z dosiahnutých ocenení v domácich a vo vybraných zahraničných súťažiach kreativity, ktoré sú uvedené v bode 3.1.1. a 3.1.2. tohto štatútu. Body sa započítavajú všetkým ľuďom, ktorí sú uvedení v kreditoch ocenenej práce ako Art Director.
3.2.3. TOP Copywriter
Je poradie najlepších copywriterov, ktoré vzniká súčtom bodov z dosiahnutých ocenení v domácich a vo vybraných zahraničných súťaží kreativity, ktoré sú uvedené v bode 3.1.1. a 3.1.2. tohto štatútu. Body sa započítavajú všetkým ľuďom, ktorí sú uvedení v kreditoch ocenenej práce ako Copywriter.
3.2.4. TOP Strategy Director
Je poradie najlepších stratégov, ktoré vzniká súčtom bodov z dosiahnutých ocenení v súťažiach efektivity v marketingovej komunikácii, ktoré sú uvedené v bode 3.1.3. a 3.1.4. tohto štatútu. Body sa započítavajú všetkým ľuďom, ktorí sú uvedení v kreditoch ocenenej práce ako Strategy director.
3.2.4. TOP Account Director
Je poradie najlepších accountov, ktoré vzniká súčtom bodov z dosiahnutých ocenení v domácich a vo vybraných zahraničných súťaží kreativity, ktoré sú uvedené v v bode 3.1.1. a 3.1.2. tohto štatútu a súčtom bodov z dosiahnutých ocenení za efektivitu v marketingovej komunikácii, ktoré sú uvedené v bode 3.1.3. a 3.1.4. tohto štatútu. Body sa započítavajú všetkým ľuďom, ktorí sú uvedení v kreditoch ocenenej práce ako Account Director.
TERMÍNY
Súťaž sa vyhlasuje dňom 1. január 2025.
Výsledky súťaže budú oficiálne vyhlásené na začiatku roka 2026 po oznámení výsledkov EFFIE Slovensko a zverejní ich magazín Stratégie.