StoryEditor

Zuckerberg zakázal reklamu na rúška. Chce ochrániť pred podvodníkmi, ktorí na panike zarábajú

12.03.2020, 09:15
Autor:
pzpz
Platí to pre Facebook aj Instagram.

Neistota a panika v súvislosti s šírením COVID-19 expanduje naprieč kontinentami. Nedostatok zdravotníckych pomôcok a ochranných rúšok či respirátorov podnietil jednotlivcov k biznisu. Rozhodli sa zarobiť na nevedomosti, alebo skôr panike ľudí a začali na sociálnych sieťach ponúkať zdravotnícke pomôcky za prehnane navýšené ceny. Nehovoriac o tom, že si od ľudí nechajú zaplatiť za vybavenie a na doručenie tovaru sa už vyhovárajú.

Facebook

​Zuckerberg sa preto rozhodol na sociálnych sieťach takéto reklamy a ponuky zakázať. Týka sa to sociálnej siete Facebook, konkrétne inzerentov v Marketplace a Instagramu.

„Zakazujeme, aby ľudia uvádzali zdravotné či medicínske tvrdenia spojené s koronavírusom u popisov produktov na komerčných formátoch, vrátane tých, ktoré garantujú, že výrobok môže garantovať zamedzenie prenosu (koronavírusu). Monitorujeme podrobne COVID-19 a urobíme potrebné úpravy našej politiky, tak, aby ľudia snažiaci sa z tohto stavu ohrozenia verejného zdravia vyťažiť, neuspeli. Táto zmena sa prejaví v najbližších dňoch," uviedol na Twitteri Rob Leathern, ktorý zastáva vo Facebooku pozícii Director of Product Management.

V oznámení o zákaze Facebook podotkol, že prísnejšie podmienky na inzerciu má už dávnejšie pri reklamách na liečivá a rôzne prípravky, ktoré by mali zmeniť zdravotný stav človeka.

Príspevky s informáciami

Najväčšia sociálna sieť v súvislosti s COVID-19 uverejňuje v news feede príspevok so základnými informáciami a apeluje na ľudí, aby dbali na svoje zdravie. Pripája tiež webovú stránku ministerstva zdravotníctva danej krajiny.

Reprofoto/ Facebook

​​V krajinách, v ktorých Facebook neodkazuje na ministerstvá zdravotníctva pripája na najvyššiu pozíciu v news feede informácie od Svetovej zdravotníckej organizácie (WHO).

Facebook

​Na podporu šírenia pravdivých informácií a eliminovanie fake news ponúkol šéf Facebooku organizácii WHO toľko reklamy, koľko bude potrebovať zadarmo.

Na Instagrame sa po vyhľadaní „coronavirus“, ako prvý objaví oficiálny profil WHO či Unicef.

Instagram

01 - Modified: 2020-03-12 09:01:32 - Feat.: 0 - Title: Falošný slovenský e-shop s rúškami sa snaží kradnúť osobné údaje 02 - Modified: 2020-03-12 14:03:05 - Feat.: 0 - Title: Zuckerberg a Gates poskytujú pomoc nakazeným
01 - Modified: 2023-07-06 10:55:31 - Feat.: - Title: Adam Nochta: Pri nových médiách neustále experimentujeme a testujeme nové stratégie 02 - Modified: 2023-07-13 11:23:22 - Feat.: - Title: Po mileniáloch tu máme prvú „digital-native“ generáciu. Ako marketingovo zaujať GEN Z? 03 - Modified: 2023-07-11 07:45:32 - Feat.: - Title: Twitter: Od spasiteľa socials po rekordéra úpadku 04 - Modified: 2023-05-02 08:55:35 - Feat.: - Title: Influencerka Lady Zika hovorí na sieťach o viere v Boha. Podľa sledujúcich šíri nenávisť a homofóbiu 05 - Modified: 2023-03-03 08:35:36 - Feat.: - Title: Cielenie na Facebooku na mladých? Zabudnite, odporúčajú experti digitálnych agentúr. Čo funguje a čo už dávno nie?
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
08. máj 2024 04:09