StoryEditor

Začala sa najdôležitejšia sezóna roku. Ako sa podarí televíziám uspieť počas jesene?

26.09.2023, 09:59
  • V televíziách ide do tuhého. Jeseň bude, tak ako vždy, mimoriadne horúca. Podarí sa televíziám uspokojiť inzerentov? Tí očakávajú kvalitné programy, ktoré zaujmú divákov a doručia im ich nové kampane.
  • Na vývoj televízneho trhu sme sa opýtali aj zástupcov mediálnych agentúr. 
  • Matúš Hacker: Dostať viac ľudí pred TV obrazovky môže pomôcť určite atraktívny obsah so skrátením reklamných blokov, čo by však z hľadiska ekonomickej udržateľnosti znamenalo zvýšenie cien reklamy.
  • Petra Šišková: Televízia bude aj naďalej dominovať pri veľkých hráčoch, na dosahovanie ich cieľov je nevyhnutná, niektorí menší hráči sa však pre vysokú televíznu infláciu a globálne reštrikcie z televízie stiahli.

Komerčné televízie pristúpili minulý rok k zásadnému zvýšeniu cien za svoju reklamu. Dôvod bol veľmi prozaický, už dlhšie sa im totiž nedarilo dodávať všetky kampane, ktoré si u nich objednávali inzerenti. A keďže inventory nie je nafukovacie, pristúpili k zdražovaniu. Keďže ceny išli v JOJ aj v Markíze hore aj o 30 percent, klienti nedostali na výber. Buď na to pristúpili, alebo začali negociovať.

Zástupcovia mediálnych agentúr hovoria, že vyjednávania boli tento rok tvrdé. „Nespomínam si, že by boli negociácie s televíziami za posledných 15 rokov náročnejšie ako tie na rok 2023,“ potvrdzuje aj Commercial Director najväčšej mediálnej agentúry Unimedia Miroslav Pleško. „Agentúry rozumejú, prečo televízie musia ceny dvíhať, a vyjednávania sú hlavne o tom, čo je nevyhnutná minimálna miera zvýšenia. Spolu s rastom cien ostatných nákladov sú klienti, ktorí prehodnotili komunikáciu v televízii a hľadajú iné kanály, čo je však z dlhodobého hľadiska riziko,“ doplnil Juraj Palaj z dentsu.

Mediálky si však pochvaľujú, že disciplína pri dodávkach jednotlivých kampaní sa zásadne zlepšila. „Televízi...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-03-04 14:22:09 - Feat.: - Title: Sociálne médiá ako hnacia sila ekonomického rastu a konzumu 02 - Modified: 2024-01-08 09:00:00 - Feat.: - Title: Umelá inteligencia do produkcie spotov zatiaľ nezasiahla 03 - Modified: 2023-12-28 23:00:00 - Feat.: - Title: Alex Prochyra:,,Biznisy, ktoré pozvú svojich zákazníkov do hrdinského príbehu rastú." 04 - Modified: 2023-10-29 23:00:00 - Feat.: - Title: Power of Sound 05 - Modified: 2023-10-27 08:10:14 - Feat.: - Title: Digitálny stage na Stratégie Fórum ukázal, že reklama v podcaste naberá na sile
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
28. apríl 2024 14:33