Voľby 2023 predvolebná diskusia dosiahla takmer milión divákov.
StoryEditor

Predvolebnú diskusiu si na Markíze zaplo takmer milión divákov

26.09.2023, 13:48
Autor:
michmich

Na milión sledujúcich dosiahla svojou predvolebnou diskusiou minulý týždeň aj Jojka. Tá nazbierala toľko divákov vysielaním debaty na dvoch svojich staniciach naraz.

Televízia Markíza vyťažila z minima doslova maximum. Po tom, ako ešte pár hodín pred diskusiou nevedela, ktoré strany vôbec prídu diskutovať do jej predvolebnej debaty, nakoniec diskusiu ustála. Okrem Smeru mala v debate svojich zástupcov každá zo strán, ktoré podľa prieskumov majú šancu zdolať 5 percentnú hranicu potrebnú na vstup do parlamentu.

 

image

Predvolebnú diskusiu moderoval Michal Kovačič.

V pondelok, 25. septembra, teda odvysielala Markíza v priamom prenose veľkú finálovú predvolebnú diskusiu s osmičkou zástupcov politických strán. V oboch hlavných cieľových skupinách sa stala najsledovanejšou televíznou debatou pred sobotnými predčasnými  voľbami a zároveň išlo aj o doposiaľ divácky najúspešnejší program tohto mesiaca. Aspoň na tri minúty si reláciu zaplo takmer milión divákov starších ako 12 rokov.

V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 dosiahla diskusná relácia rating 9,7 percenta a extrémne vysoký trhový podiel 40,8 percenta. Konkurenčná TV Joj v rovnakej komerčnej cieľovej skupine uhrala so seriálom Hranica rating 3,7 percenta a podiel na trhu 13,5 percenta a so zábavnou šou Inkognito rating rovné dve percentá a 10 percentný trhový podiel. Aj RTVS vysielala diskusiu Parlamentné voľby 2023, s ktorou si však pripísala podiel na trhu len 7,1 percenta. 

Predvolebnú diskusiu, v ktorej dostali diskutujúci aj otázky od bývalých najvyšších ústavných činiteľov a významných osobností, si na Markíze pozrelo celkovo 568-tisíc divákov, pričom v čase vysielania mala relácia dosah až na 978-tisíc divákov nad 12 rokov. 

image

Voľby 2023 predvolebná diskusia dosiahla takmer milión divákov.

Pri zásahu hovoríme o všetkých divákoch starších ako 12 rokov, ktorí daný program sledovali aspoň tri minúty. Joj na miliónový zásah dosiahla minulý týždeň vo štvrtok, keď svoju poslednú predvolebnú debatu vysielala naraz na dvoch staniciach a to na hlavnej stanici a JOJ 24. Na TV JOJ v univerzálnom publiku všetkých divákov nad 12 rokov uhrala zásah 857-tisíc divákov a na spravodajskej JOJ 24 zaujala 206-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Pondelkový konkurenčný seriál Hranica na TV Joj v univerzálnom publiku sledovalo 250 tisíc divákov nad 12 rokov a diskusiu Parlamentné voľby 2023 na Jednotke si zaplo 175 tisícové publikum a Inkognito pozeralo 184 tisíc divákov. 

Dáta sú uvedené v meraní LIVE+TS0-3+HOSTIA. Reach je uvedený s podmienkou tri minúty a viac. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
09. máj 2024 17:39