REUTERS
StoryEditor

Facebook bez reklamy by mohol stáť až desať eur mesačne, na mobile ešte viac

03.10.2023, 15:09
Autor:
ČTKČTK

 O plánoch Meta Platorms na spoplatnenie svojich sociálnych sietí píše denník The Wall Street Journal. 

Spoločnosť Meta podľa ich zdrojov regulačným orgánom oznámila, že okrem desiatich eur mesačne v prípade účtu na desktope si môže užívateľ priplatiť ďalších šesť eur za ďalší prepojený účet. Na mobilných zariadeniach by sa cena vyšplhala na zhruba 13 eur mesačne, pretože Meta by zohľadnila provízie účtované obchodmi s aplikáciami spoločností Apple a Google.

Čínska platforma TikTok odmietla upresniť, kde presne platené verzie účtu skúša. Web TechCrunch uviedol, že testovanie má malý rozsah a nie je isté, či predplatné bude zavedené globálne. TikTok skúša uplatniť mesačný poplatok 4,99 dolára.

Spoločnosti Meta sa pomocou svojho plánu pokúša obísť predpisy Európskej únie, ktoré by mohli obmedziť jej schopnosť prispôsobovať reklamy používateľom bez ich súhlasu a poškodiť jej hlavný zdroj tržieb, napísala agentúra Reuters.

Ponuka voľby medzi bezplatným variantom s reklamami a plateným predplatným bez nich by mohla viesť k tomu, že sa používatelia rozhodnú pre prvú možnosť, čo by spoločnosti Meta pomohlo vyhovieť predpisom bez toho, aby to ovplyvnilo jej aktivity v oblasti reklamy.

Základným podnikateľským modelom spoločnosti Meta je už takmer dve desaťročia ponuka bezplatných služieb v oblasti sociálnych sietí a predaj reklamy podnikom, ktoré chcú užívateľov týchto sietí osloviť. Európa je podľa FT pre Metu druhým najlukratívnejším regiónom po Severnej Amerike. Finančná riaditeľka firmy Susan Li v apríli uviedla, že reklama v Európskej únii sa podieľa zhruba desiatimi percentami na celkových obchodných aktivitách podniku.

Najvyšší súd EÚ v júli firme Meta prakticky zakázal kombinovať údaje zhromaždené o používateľoch naprieč jej platformami aj z iných webových stránok a aplikácií, pokiaľ nezíska výslovný súhlas používateľov. Írsky úrad pre ochranu osobných údajov (DPC) firme v januári vymeral pokutu 390 miliónov eur za to, že nútila užívateľa akceptovať cielenú reklamu ako podmienku pre používanie siete Facebook.

 

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. máj 2024 21:03