Hootsuite and We Are Social 2022
StoryEditor

Zelené témy 3x inak

30.08.2023, 00:00

Priznajme si, väčšine z nás sa niekedy stalo, že namiesto recyklovania sme wishcyklovali. Teda, že sme hodili odpad do recyklačných nádob a dúfali, že sa „nejak zrecykluje“. Pritom mnohí z nás ani netušia, že takéto správanie spôsobuje viac problémov, ako keby sme smeti vyhodili do koša na komunálny odpad. Kto nás to má naučiť? Veríme, že všetci, ktorí to s našou planétou myslia vážne, od rešpektovaných ľudí zo šoubiznisu až po značky, ktoré sledujú milióny ľudí.

#1 Takto áno

Coldplay nastavili štandard udržateľnosti v globálnom hudobnom priemysle a zároveň sú prvou kapelou, ktorá vydala Annual Sustainability report. Malé úryvky z reportu:

  • Na ich turné 2023 sa vyprodukovalo o 47 % menej emisií CO₂ ako na tom predchádzajúcom v rokoch 2016 - 2017.
  • 3 770 jedál + 73 kg toaletných potrieb darovali na pomoc ľuďom v núdzi.
  • Vysadili 5 miliónov stromov (jeden pre každého návštevníka koncertu).
  • 100 % elektrickej energie využili z obnoviteľných zdrojov.

#2 Takto tiež áno

Corona sa stala prvou globálnou značkou nápojov s net zero plastovou stopou, čo znamená, že značka očistí životné prostredie o viac plastov, ako vypúšťa do sveta. Značka sa dlhodobo angažuje v boji proti znečisteniu plastmi a tému variuje podľa regiónov. Najlepším príkladom je minuloročná kampaň The Plastic Fishing tournament, ktorá zabodovala aj v Cannes. Za štyri hodiny viac ako 60 rybárov na 30 lodiach odstránilo 2,9 tony plastu z mexickej oblasti vážne znečistenej turistami.

#3 Takto nie

H&M zbiera oblečenie od zákazníkov, aby mu dali  „druhý život“, no vyšetrovanie Aftonbladet ukazuje, že tieto odevy sa posielajú na opačný koniec sveta do krajín, kde majú veľké problémy s odpadom z textílií. Partneri H&M v Nemecku odoslali počas tohto roka do Ghany už viac než milión odevov. Napriek sľubom o udržateľnosti a druhom živote sa, bohužiaľ, niektoré odevy prepravujú na dlhé vzdialenosti a iné sú rozdrvované na vlákna.

#4 Ktoré zelené témy zaujímajú Slovákov najviac?

Tak nejak sme čakali, že medzi top vyhľadávané slová budú patriť tie, ktoré kraľujú dezinformačnej scéne. Na čele rebríčka zelených slov roka 2022, zostaveného spoločnosťou Greentalk na základe vyhľadávania v Google, však figurujú kľúčové slová, ktoré súvisia so zištnými dôvodmi - tepelné čerpadlo či fotovoltika. Slovákov hlbšie zaujíma aj téma klimatickej krízy, ESG či uhlíkovej stopy. A keď už vieme, čo ich zaujíma, poďme to skúsiť pretaviť do udržateľných kampaní.

Connecting the Dots je pravidelný oh my DOT newsletter o stratégii, kreativite a všetkom zaujímavom, čo sa k nám dostane. Viac o týchto témach, ale aj o ďalších novinkách nájdete na https://ohmydotagency.com/sk/connecting-the-dots/.

menuLevel = 2, menuRoute = news/pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
28. apríl 2024 08:13