Aké sú zaujimavé možnosti v službe reklama na internete?
1. Snapchat reklama
218 miliónov používateľov Snapchatu tvoria prevažne ľudia vo veku od 18 do 24 rokov.
Snapchat ponúka niekoľko typov reklám vrátane dynamických reklám, sponzorovaných v Snapchat Discover a rozšírenej reality (AR).
Typy reklám Snapchat sa veľmi podobajú reklamným možnostiam na Instagrame. To, čo robí Snapchat skutočne jedinečným, je rozšírená realita. AR sú sponzorované firmou, aby vytvorili interaktívne momenty, ktoré môžu používatelia používať a zdieľať so svojimi priateľmi.
Asi každému unikátne funguje Google reklama.
2. Tiktok reklama
Jedným z novších – a najobľúbenejších – hráčov vo svete reklamy na sociálnych sieťach je TikTok. TikTok je o vytváraní krátkych, kreatívnych a často vtipných videí. TikTok za posledných pár rokov explodoval a dosiahol 500 miliónov používateľov mesačne.
Možnosti reklamy sú stále obmedzené; sú zamerané hlavne o povedomie. TikTok neprepája príspevky s webovými stránkami a len nedávno začal povoľovať reklamu, takže firmy inzerujúce na TikTok sa zameriavajú skôr na zvyšovanie povedomia o značke než na potenciálnych zákazníkov alebo návštevnosť.
Propagácia videí TikTok umožňuje značkám budovať povedomie u mladého cieľového publika. Väčšina príspevkov, ktoré uvidíte na TikTok, je zameraná na rozosmievanie. Z pohľadu značky budete chcieť vytvárať videá, ktoré sú vtipné a sú v súlade s iným obsahom na platforme. Myslite na veci ako tanečné výzvy a memečká. Tento typ obsahu je najefektívnejší.
3. LinkedIn reklama
Platforma LinkedIn má viac ako 660 miliónov aktívnych členov mesačne po celom svete. Používatelia na platforme sú z veľkej časti tvorení pracujúcimi profesionálmi, vďaka čomu je LinkedIn skvelým miestom pre B2B (business-to-business) reklamu. LinkedIn je základná platforma pre pracujúcich profesionálov, ktorá poskytuje B2B inzerentom veľký okruh publika, ktorý môžu osloviť.
Plusom reklamy na LinkedIn sú jej jedinečné možnosti zacielenia. Na LinkedIn budete mať prístup k jedinečným kritériám zacielenia, ktoré nie sú dostupné na iných platformách.
Na používateľov LinkedIn môžete zacieliť podľa jedinečných demografických údajov vrátane názvu pozície, funkcie a odvetvia. Možno chcete inzerovať iba potenciálnym zákazníkom na úrovni riaditeľov, ktorí pracujú v oblasti služieb zákazníkom v rámci náborového priemyslu. Možnosti zacielenia LinkedIn to umožňujú.
Navyše, s možnosťou zahrnúť formuláre potenciálnych zákazníkov do vašich LinkedIn reklám môže byť LinkedIn nástrojom na generovanie potenciálnych zákazníkov. To vám umožní nielen osloviť veľmi špecifické publikum, ale aj získať potenciálnych zákazníkov bez toho, aby ste ich smerovali mimo platformy LinkedIn.
Najzaujímavejší typ reklamy na LinkedIn je Message Ads. Reklamy so správami vám umožňujú posielať priame správy vašim potenciálnym zákazníkom a podnietiť okamžitú akciu.
Ako používať LinkedIn Message Ads:
Doručte cielenú správu s jedinou výzvou na akciu.
Zvýšte zapojenie a odozvu než tradičné e-maily.
Zmerajte vplyv vašich správ.
Ale malé varovanie: Neposielajte príliš veľa reklamných správ tým istým ľuďom, inak to bude vyzerať ako spam. A uistite sa, že správy znejú autenticky – ak by ste písali správu na LinkedIn priateľovi, čo by ste do nej napísali?
Ak sú vaše reklamy so správou príliš tuhé, budú tiež vyzerať ako spam. Pamätajte: Tento kanál je individuálna konverzácia. Priame správy je ideálny spôsob – ak sa chystáte inzerovať, musíte byť mimoriadne opatrní, aby ste si našli čas, aby vaše reklamy s odkazmi pôsobili osobne a relevantne pre vašich koncových používateľov. Uistite sa, že im dodávate hodnotu spôsobom, ktorý pôsobí autenticky.
Facebook reklama sa u nás využíva takmer pri každej reklamnej kampani.
4. Twitter reklama
Digitálna reklama je na Twitteri menej bežná, pretože organický dosah je stále významným motorom výkonnosti značky na Twitteri. To je veľmi jedinečné pre Twitter – ale aj tak môžu reklamy priniesť dobré výsledky v závislosti od toho, aké sú vaše ciele a hlavne cieľová lokalita. Twitter má viac ako 330 miliónov používateľov mesačne na celom svete. Väčšina používateľov je vo veku 35 až 65 rokov.
Inzerenti objavili niekoľko dôvodov, ktoré majú vysokú mieru zapojenia na Twitteri: B2B a elektronický obchod. Mnoho B2B spoločností používa Twitter ako nástroj digitálneho marketingu a používatelia Twitteru sú známi tým, že míňajú veľa peňazí na internete. Vďaka tomu je reklama špecificky určená pre toto publikum skvelou stratégiou.
Twitter rozdeľuje svoje reklamy do piatich cieľov:
Povedomie: Propagujte svoje tweety a maximalizujte svoj dosah.
Zapojenie tweetov: Propagujte svoje tweety a získajte viac retweetov, označení páči sa mi a reakcií.
Nasleduje: Propagujte svoj účet a rozšírte svoju sledovanosť na Twitteri.
Kliknutia na webové stránky: Propagujte svoje webové stránky a získajte vyššiu návštevnosť.
Stiahnutia aplikácií: Propagujte svoju aplikáciu a získajte viac stiahnutí.
Všetky tieto spôsoby môžu spolupracovať, aby vám pomohli rozšíriť vaše publikum na platforme Twitter a premeniť používateľov na zákazníkov.
5. Pinterest reklama
Pinterest je jedinečná platforma sociálnych médií s 300 miliónmi používateľov, ktorí sú zapojení a prevažujú ženy. Niektorí ľudia hovoria, že Pinterest je jediná platforma, kde používatelia skutočne chcú vidieť reklamy od značiek, ktoré milujú, pretože Pinterest je o vizuáloch.
Ako inzerovať na Pintereste v štyroch krokoch:
Vyberte si špendlík: Propagujte svoje najlepšie špendlíky, aby sa zobrazovali na najrelevantnejších miestach.
Rozhodnite sa, komu sa to zobrazí: Nastavte zacielenie tak, aby vaše reklamy videli tí správni ľudia.
Platba za výsledky: Vyberte si, či chcete platiť za interakciu alebo návštevy vašich stránok.
Sledujte, čo funguje: Po spustení kampane zistite, ako sa jej darí, a vykonajte zmeny.
Pinterest je skvelý pre firmy, ktoré sa spoliehajú na fotografiu pri predaji svojich produktov a ktoré majú cieľovú kupujúcu ženu.
Samozrejme nezabúdame na službu Optimalizácia pre vyhľadávače, ktorá pomôže v organickom/neplatenom vyhľadávaní získať lepšie pozície.