StoryEditor

O podpore podnikania na internete

19.12.2002, 23:00

Koncentrované informácie a kontakty potrebné pre rozvoj podnikania, ako aj verejne dostupné nástroje pre elektronické obchodovanie prináša slovenským firmám Národné web sídlo malého a stredného podnikania. V spolupráci so spoločnosťou Trade Point Slovakia ho pripravila Národná agentúra pre rozvoj malého a stredného podnikania. Vytvorenie internetovej stránky si vyžiadalo 3 mil. Sk zo štátneho rozpočtu. Ako uviedol generálny riaditeľ agentúry Juraj Majtán, stránka zatiaľ nie je postavená na báze samofinancovania, na jej udržiavanie a aktualizovanie bude na budúci rok treba okolo 1,9 mil. Sk.
LEPŠIA INFORMOVANOSŤ
Cieľom projektu je zlepšiť informovanosť podnikateľských subjektov o existujúcich možnostiach podpory pre malé a stredné podnikanie na Slovensku. "Podľa našich skúsenosti 55 % z celkového počtu zhruba 60 tis. právnických osôb má pripojenie na internet. O fyzických osobách takýto údaj nemáme. No vzhľadom na to, že v domácnostiach využitie internetu stúpa, je pravdepodobné, že aj veľká časť živnostníkov má prístup na internet. Budeme sa snažiť o interaktívnu diskusiu s podnikateľmi, aby sme túto stránku upravili tak, aby im čo najviac vyhovovala," povedal J. Majtán.
Súčasťou internetovej stránky je aj platforma na realizáciu elektronického obchodu. Slovensko je vo využívaní tohto moderného nástroja pozadu za všetkými krajinami V4. Podľa výskumu Economist Intelligence Unit v rebríčku pripravenosti šesťdesiatich najväčších ekonomík sveta na elektronický obchod sa Slovensko tento rok umiestnilo na 36. mieste, takže oproti vlaňajšku kleslo o štyri pozície. Česká republika sa umiestnila na 27., Maďarsko na 29. a Poľsko na 31. mieste. Nízka rozvinutosť informačných technológií, takmer žiadna podpora legislatívy a obmedzené finančné zdroje zhoršujú konkurenčnú schopnosť slovenských malých a stredných firiem pri ich integrácii do Európskej únie.
ELEKTRONICKÝ OBCHOD
Podľa slov generálneho riaditeľa Trade Point Slovakia Milana Tadiala, tradičné formy obchodu sa pomaly vyčerpávajú. Ďalší rozvoj a rast podnikania sa viaže na využívanie iných, sofistikovaných technológií. Nástroje elektronického obchodu umožňujú firmám znížiť vstupné výrobné náklady, znížiť náklady na rozvoj obchodu, uľahčujú rozvoj exportu a poskytujú viac komfortu, viac služieb a vyššiu dostupnosť produktov a služieb svojim zákazníkom. Ako dodal, v spolupráci s regionálnymi poradenskými a informačnými centrami sa pre podnikateľov pripravuje séria školení o tomto systéme obchodovania.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
26. apríl 2024 11:01