1/24Sony
Rovnako ako sa vyvíjali hry, menil sa aj štýl, akým vývojári lákali nových zákazníkov. Dnes majú reklamy podobu vzhľadných, ale nudných tématických obrázkov. Predtým však boli oveľa odvážnejšie. Pri pohľade na niektoré staré exempláre nevieme, či sa skôr smiať, hanbiť alebo sa cítiť urazene. Poďme na tie najpodivnejšie. SNÍMKA: Sony
2/24Atari
Vtedy nebol internet, teda aspoň nie masovo rozšírený do každej domácnosti, takže reklamy vychádzali predovšetkým v tlačených časopisoch. Tie už sú dnes bohužiaľ na vyhľadanie len vo forme naskenovaných dokumentov. Ospravedlňujeme sa preto za zníženú kvalitu, žiadna digitálna knižnica hernej žurnalistiky neexistuje a nasledujúce obrázky sú rôzne posťahované zo sociálnych sietí. Čo samozrejme spôsobuje, že je ich pôvod ťažko overiteľný. Napríklad táto často zdieľaná reklama, v ktorej sa Atari snaží svojich zákazníkov presvedčiť, že keby spevák Stevie Wonder nebol slepý, tak by hral na ich konzole, je nakoniec len rýdzi photoshop. SNÍMKA: Atari
3/24SEGA
To táto pubertálna reklama na Segu je podľa všetkého pravá. „Sedíš tu, oči prilepené na obrazovku a ťaháš a stláčaš si svoju páku...“ snažili sa vtedy japonskí vývojári presvedčiť mladé publikum, aby „pokropili celú miestnosť“. To už asi ani nepotrebuje ďalší komentár. SNÍMKA: Sega
4/24Nintendo
Nintendo dnes v podstate výhradne cieli na rodinné publikum a ich hry sú prísne nekonfliktné a pohodové. Nebolo to tak vždy. Napríklad na vreckový Game Boy lákali reklamní kreatívci slovami, že je s ním viac zábavy ako s fretkou v nohaviciach. Pravdepodobne pri tom neklamali, to nezvyčajné prirovnanie však vzbudzuje mnoho otázok. A údivu. SNÍMKA: Nintendo
5/24NeoGeo
Zatiaľ čo dnes si vydavatelia konkurenčných konzol navzájom gratulujú k úspechom, predtým bolo ich súperenie oveľa vyhrotenejšie. Slávne „Genesis does what Nintendon‘t“ bola od Segy pekná slovná hračka, Neo-Geo bolo však menej vtipnejšie. Fanúšikov ostatných platforiem prirovnalo k obyčajnému párku, zatiaľ čo jeho vlastní boli vraj ekvivalentom bohato ozdobených hot dogov. SNÍMKA: Neogeo
6/24Kemco
Obskúrna platforma Virtual Boy od Nintenda bola jedným z prvých pokusov o sprostredkovanie virtuálnej reality. Dnes už ide len o zaujímavý kúsok pre zberateľov obskúrneho hardvéru. Na hru Virtual League Baseball sa už dnes nespomína vôbec. Pritom vtedy vývojári sľubovali, že si virtuálne športové stretnutie užijeme lepšie ako v skutočnosti, pretože pri hraní nebudeme musieť cítiť cudzie prdy. SNÍMKA: Kemco
7/24Sega
Reklama na Virtua Tennis pripomína, že si tenis môžete zahrať aj bez nechcených medziľudských interakcií v prezliekacej miestnosti. SNÍMKA: Sega
8/24Detsky vyzerajúcu hru Panic! sme nehrali a ani jej opis na Wikipédii nám neobjasnil, prečo jej vtedy mal pomôcť v predaji muž, ktorému z nosa lietajú rezance. Alebo to má byť nezvládnuté šnupnutie kokaínu? SNÍMKA: Reprofoto/sociálne Siete
9/24Konami
Evergreenom reklamných kampaní na hry však bolo prirovnávanie ovládačov k pánskym genitáliám. Tieto so slovami „naozaj vás radi vidíme“ pútajúce na zbraň, je ešte jedna z tých sofistikovanejších. SNÍMKA: Konami
10/24Nintendo
To Nintendo so svojím „nástrojom plným zábavy“ už ide priamo k veci. SNÍMKA: Nintendo
11/24Atlus
„Na veľkosti záleží,“ je vlastne celkom vtipný slogan pre hru o rybolove. Outfit sexy modelky na plagáte však nepôsobí, že by dotyčnú zaujímali práve rozmery akurát chyteného sumca. SNÍMKA: Atlus
12/24Vivendi
Crash Bandicoot obťažujúci zákazníčky v obchode so spodnou bielizňou tiež práve nepôsobí ako hlavný hrdina, s ktorým by ste nechali hrať sa svoje deti, však? Išlo o celú sériu fotografií, citát „viac Crasha, než ste si priali v živote stretnúť“, je však pravdivý, a tak vás ďalších podobných snímok ušetríme. SNÍMKA: Vivendi
13/24Neo Geo
Sklamaná žena v sexi spodnej bielizni so smútkom spomína na časy, kedy sa jej milý radšej dotýkal jej ako herných ovládačov konzoly Neo Geo. Všimnite si, prosím, zvláštny tvar monštra v televízii a podivnú polohu, respektíve postoj hráča. SNÍMKA: Neo Geo
14/24Nintendo
Hranie na vreckovej konzole Game Boy je vraj také zábavné, že kvôli nemu zabudnete na rozrobenú prácu. Z obrázku však nie je tak úplne jasné, či nad hraním prerušenou činnosťou panoval do tej doby konsenzus, alebo malo ísť o znásilnenie. SNÍMKA: Nintendo
15/24Nintendo
Našťastie nie všetky spoločnosti videli v hráčoch len asociálov, ktorí dajú videohre prednosť pred sexom. Reklama na Gameboy vcelku rozumne uznáva, že nočné hranie je až druhou najlepšou vecou, ktorú môžete s partnerkou robiť potme. SNÍMKA: Nintendo
16/24Microsoft
Tvorcovia Halo 2 fanúšikom dokonca dali vhodný tip na to, ako sa zabaviť do doby, kým táto očakávaná ”strieľačka” skutočne vyjde... SNÍMKA: Microsoft
17/243DFX
Jednou z najotravnejších častí herného priemyslu je tzv. PC Master Race, skupina elitárskych hráčov, ktorí neuznávajú iné platformy, než sú domáce počítače. Presne na také obmedzenia zacielil aj výrobca prvých grafických akcelerátorov 3DFX. „Na svete sú len dva druhy hráčov. Tí čo stále hrajú na konzolách a tí, čo už niekedy videli prsia.“ SNÍMKA: 3dfx
18/24id Software
„Naši testeri vám s radosťou oznamujú, že Doom vychádza aj na konzole Super NES.“ Vzhľadom na to, ako dnes veľké spoločnosti pristupujú k svojim zamestnancom a v čase blížiacich sa uzávierok ich nútia k nadčasom, tento vtip nevyšiel úplne najlepšie. SNÍMKA: id Software
19/24Virgin
Táto reklama na vojnovú stratégiu Command & Conquer vzbudila rozruch už v divokých deväťdesiatkach. Cynicky totiž vyzýva hráčov, aby sa pokúsili prekonať „score“ (čítaj počet zabitých ľudí) najväčších masových vrahov v dejinách ľudstva. Medzi Hitlerom, Kaddáfím, Stalinom, Pol Potom a ďalšími sa objavuje aj fotografie bývalého francúzskeho prezidenta Jacquesa Chiraca. Jeho politická kariéra pritom nebola tak jednoznačne odsúdeniahodná ako v prípade ostatných uvedených. SNÍMKA: Virgin
20/24Wingman
Force Feedback alebo hmatová odozva je technológia, ktorá vám vie sprostredkovať pocit sily a tlaku, ktoré práve prežíva váš herný avatar. Spoločnosť LogiTech sľubovala, že ich joysticky umožnia tieto zážitky sprostredkovať aj jednoduchšie ako napríklad strkaním kovovej vidličky do žeravého hriankovača. SNÍMKA: Wingman
21/24SEGA
Dávať domáce násilie do kontextu s hraním bojových hier je veľmi čierny humor, doplnený mottom Segy, že „hra nikdy nekončí“, potom skôr vzbudzuje otázky, ako to vlastne bolo myslené. SNÍMKA: Sega
22/24Sony
Reklamné slogany bývajú väčšinou nadnesené, toto bude však zrejme veľa aj na ateistov. V magazíne Edge sa objavila reklama na prvú PlayStation, podľa ktorej je nový stroj „mocnejší ako sám Boh“. SNÍMKA: Sony
23/24Ubisoft
Postavička Raymana je zaujímavá tým, že nemá ruky ani nohy, jeho chodidlá a dlane sa okolo neho len tak vznášajú vzduchom. Vďaka UbiSoftu však už vieme, že má penis a rozhodne vraj nie malý. No kto ale pýtal, však? SNÍMKA: Ubisoft
24/24Sony
Ani sa nám nechce premýšľať nad tým, komu napadlo, že bude dobrý nápad propagovať nový herný hardvér skrze človeka ovoniavajúceho nohavičky. Na druhej strane PlayStation 2 je dodnes najpredávanejšou konzolou histórie, takže to asi úplný prešľap nebol. SNÍMKA: Sony