Na papieri sa zdajú plug-in hybridy ako ideálna voľba pre nerozhodných motoristov, prípadne pre tých, ktorí by radi využívali elektrickú energiu v meste či na blízke presuny a zároveň by chceli mať vždy v rezerve aj spaľovací agregát, poskytujúci bezproblémovú prevádzku na dlhšie trasy. Bez nutnosti nabíjania, nie ako je to v prípade čisto elektrických vozidiel.
Papier toho však znesie veľmi veľa a realita je potom v mnohých prípadoch o to trpkejšia. Áno, na trhu sa dnes už, našťastie, vyskytujú pekne fungujúce plug-in hybridy, ktorých elektrický dojazd sa približuje k hodnotám okolo 60 či 70 kilometrov na nabitie, no väčšinou je to spojené aj s istým nedostatkom – pomalým nabíjaním typu AC.
Nepochopiteľný krok niektorých výrobcov vás tak bude stáť hodinu či dve času na nabíjačke v prípade, že vám energia v batérii dôjde a vy budete chcieť pokračovať v tichu a ekologicky. Nehovoriac o často naozaj skromnom benzínovom motore, po vybití vyššej spotrebe kvôli celkovej váhe vozidla a malom objeme palivovej nádrže. Áno, pokojne aj o vyše 10 litrov, čo je daň za prítomnú batériu.
Mercedes na to ide trochu inak a vo svojom modernizovanom SUV menom GLE ponúka mimo iných motorizácií aj plug-in hybrid 350de, ktorý sa vymyká riešeniam konkurencie. Elektrickú sústavu s externým nabíjaním totiž dopĺňa pre zmenu naftový agregát, čo vo výsledku zaisťuje úctyhodný dojazd na elektrinu, zhruba tisíc ďalších kilometrov na naftu a ak potrebujete dodať akumulátoru šťavu, postačí vám skromná polhodinka na nabíjačke.
Zostáva vám 81% na dočítanie.