StoryEditor

Vynikajúce SUV, ktorým Mercedes poráža konkurenciu. Nafte dáva úplne iný význam

17.12.2023, 00:00
  • V týždňovom redakčnom teste sme sa bližšie pozreli na jemne modernizovanú verziu urasteného SUV z dielne značky Mercedes-Benz.
  • Model GLE patrí k tým väčším v ponuke výrobcu a ponúka sa aj s dodatkom Coupé, v našom prípade však išlo o plug-in hybridný variant klasického strihu SUV.
  • Čo všetko ponúka s označením 350de a čím dokáže zásadne porážať prakticky celú konkurenciu?

Na papieri sa zdajú plug-in hybridy ako ideálna voľba pre nerozhodných motoristov, prípadne pre tých, ktorí by radi využívali elektrickú energiu v meste či na blízke presuny a zároveň by chceli mať vždy v rezerve aj spaľovací agregát, poskytujúci bezproblémovú prevádzku na dlhšie trasy. Bez nutnosti nabíjania, nie ako je to v prípade čisto elektrických vozidiel.

Papier toho však znesie veľmi veľa a realita je potom v mnohých prípadoch o to trpkejšia. Áno, na trhu sa dnes už, našťastie, vyskytujú pekne fungujúce plug-in hybridy, ktorých elektrický dojazd sa približuje k hodnotám okolo 60 či 70 kilometrov na nabitie, no väčšinou je to spojené aj s istým nedostatkom – pomalým nabíjaním typu AC.

Nepochopiteľný krok niektorých výrobcov vás tak bude stáť hodinu či dve času na nabíjačke v prípade, že vám energia v batérii dôjde a vy budete chcieť pokračovať v tichu a ekologicky. Nehovoriac o často naozaj skromnom benzínovom motore, po vybití vyššej spotrebe kvôli celkovej váhe vozidla a malom objeme palivovej nádrže. Áno, pokojne aj o vyše 10 litrov, čo je daň za prítomnú batériu.

Mercedes na to ide trochu inak a vo svojom modernizovanom SUV menom GLE ponúka mimo iných motorizácií aj plug-in hybrid 350de, ktorý sa vymyká riešeniam konkurencie. Elektrickú sústavu s externým nabíjaním totiž dopĺňa pre zmenu naftový agregát, čo vo výsledku zaisťuje úctyhodný dojazd na elektrinu, zhruba tisíc ďalších kilometrov na naftu a ak potrebujete dodať akumulátoru šťavu, postačí vám skromná polhodinka na nabíjačke.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 81% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-12-13 13:20:00 - Feat.: 1 - Title: BMW M odmieta downsizing. Veľké motory si nechá čo najdlhšie, potvrdil šéf značky 02 - Modified: 2023-12-02 23:00:00 - Feat.: 1 - Title: Mercedes uniká konkurencii. Toto MPV sa s plug-in hybridom radí k najlepším na trhu 03 - Modified: 2023-12-01 13:53:48 - Feat.: 1 - Title: Očakávaný Mercedes je už u nás. Pozreli sme si spojenie dvoch tried i vrchol luxusu 04 - Modified: 2023-11-05 08:53:59 - Feat.: 1 - Title: Vydarený elektromobil od BMW prekvapil. Novinka čaruje spotrebou, ale aj priestorom 05 - Modified: 2023-09-02 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Vyskúšali sme historicky najvýkonnejšiu Kiu. Brutálnemu zrýchleniu sekunduje praktickosť 06 - Modified: 2023-08-22 13:24:14 - Feat.: 1 - Title: Osemvalec i pár sedadiel navyše. Mercedes predstavil novú generáciu svojho klenotu
01 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 02 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu 03 - Modified: 2024-04-24 14:00:02 - Feat.: - Title: Vyššia o desiatky percent: Spotreba áut na papieri nezodpovedá realite, ukazuje štúdia 04 - Modified: 2024-04-24 09:16:15 - Feat.: - Title: „Otec“ moderných škodoviek smeruje k Číňanom. Slovák dohliadne aj na tvary MG 05 - Modified: 2024-04-23 12:00:00 - Feat.: - Title: Keď začínajú drahé problémy: Čo nerobiť s turbomotorom a ako sa prejavujú problémy?
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
25. apríl 2024 13:47