StoryEditor

Toto je SUV, ktoré šokovalo svet. Svojím úspechom

20.12.2014, 11:01
Autor:
stlstl
Prvá generácia Nissanu Qashqai ukázala potenciál auta, a takto vyzerá jeho druhá generácia. Pozrite si videotest.

Marketingové, alebo plánovacie oddelenie v každej automobilke musí pred uvedením nového produktu odhadnúť predaj. Je to ako hádať počasie na roky vopred. No je to nutné, aby čo najlepšie naplánovali kapacitu výroby, rozvoz, reklamu a všetko čo s tým súvisí.

Pri uvedení nového všestranného cross-overu Qashqai pre celosvetový trh, ktorý v ponuke značky nemal žiadnu tradíciu ani históriu mali v Nissane v roku 2007  odvážny plán. S novým kúskom, chceli rovno predávať vyše stotisíc kusov ročne. To je „bez hanby“ dosť, keď uvážime aká tvrdá a početná konkurencia v tejto oblasti je, respektíve bola už aj v minulom desaťročí.

S celkovým počtom 1,3 milióna predaných kusov v priebehu 7,5 roka sa odvážne želanie podarilo viac než prekonať. Qashqai úspechom celý svet šokoval. V hrubom priemere totiž vychádza, že prvú generáciu si vybralo ročne takmer 174 tisíc majiteľov. 

O to viac prekvapuje ako Nissan definoval či odhadol budúcich majiteľov tohto auta. V ponuke nahrádza Primeru a výrobu v Británii začali na linke Almery. Qashqai mal zaujať tých, ktorí chceli prednosti crossoveru s pohonom oboch náprav, no odpudzuje ich zbytočná obludnosť klasických SUV. Dobrý guláš, čo poviete? Napriek netradičným surovinám a ingredienciám zachutil toľkým, že príchod druhej generácie bol tak samozrejmý, ako východ slnka. Tu je videotest Nissanu Qashqai II. generácie.

 

Nissan Qashqai II. gen - rok výroby 2014

PLUSY:

+ dizajn má šmrnc a nápad,

+ robustná konštrukcia,

+ prekvapivé športové jazdné vlastnosti,

+ veľmi slušný komfort aj pre dlhé cesty,

+ správne dlhé prevody 6.st manuálu,

+ systém odporúča radiť nad 1800 ot,

+ neuveriteľne ľahký, len 1400 kg,

+ fakt dobré predné sedadlá,

+ balík Nissan Safety Shield 

(sledovanie slepého uhla, upozornenie náhlej prekážky s krízovým brzdením, AVM 4 kamery - vtáči pohľad..)

+ automatické parkovanie vie priečne, pozdĺžné aj šikmé parkovanie,

+ infotaiment možno ovládať tlačídlami na volante i dotyk. TFT.

 

MÍNUSY:

- pohon 4x4 len s manuálom,

- max. rozdelenie sily p/z je len 50/50,

- turbo efekt (motor pod 1600 ot nejde),

- štart/stop systém niekedy hapruje,

- aero hluk od vonkajších späťákov,

- zastaraný a 7" malý TFT displej,

- ovládanie autoparkovania je zdĺhavé,

- nie sú auto dobehy okien, strechy...,

 

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk

01 - Modified: 2007-01-28 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Domáca byrokracia je väčšia
01 - Modified: 2024-04-26 22:00:00 - Feat.: - Title: Otázky, ktoré musia zvládať začiatočníci v autoškole. Pri niektorých zaváhajú i „profíci“ 02 - Modified: 2024-04-26 12:00:00 - Feat.: - Title: Prvá jazda s novou Daciou Duster. Odolný klasik zdražel a dostal miesto dieselu hybrid 03 - Modified: 2024-04-26 09:06:00 - Feat.: - Title: Návrat Škody k športiakom? Supervýkonná novinka ohromí, má to však jeden háčik 04 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 05 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
27. apríl 2024 18:38