Marketingové, alebo plánovacie oddelenie v každej automobilke musí pred uvedením nového produktu odhadnúť predaj. Je to ako hádať počasie na roky vopred. No je to nutné, aby čo najlepšie naplánovali kapacitu výroby, rozvoz, reklamu a všetko čo s tým súvisí.
Pri uvedení nového všestranného cross-overu Qashqai pre celosvetový trh, ktorý v ponuke značky nemal žiadnu tradíciu ani históriu mali v Nissane v roku 2007 odvážny plán. S novým kúskom, chceli rovno predávať vyše stotisíc kusov ročne. To je „bez hanby“ dosť, keď uvážime aká tvrdá a početná konkurencia v tejto oblasti je, respektíve bola už aj v minulom desaťročí.
S celkovým počtom 1,3 milióna predaných kusov v priebehu 7,5 roka sa odvážne želanie podarilo viac než prekonať. Qashqai úspechom celý svet šokoval. V hrubom priemere totiž vychádza, že prvú generáciu si vybralo ročne takmer 174 tisíc majiteľov.
O to viac prekvapuje ako Nissan definoval či odhadol budúcich majiteľov tohto auta. V ponuke nahrádza Primeru a výrobu v Británii začali na linke Almery. Qashqai mal zaujať tých, ktorí chceli prednosti crossoveru s pohonom oboch náprav, no odpudzuje ich zbytočná obludnosť klasických SUV. Dobrý guláš, čo poviete? Napriek netradičným surovinám a ingredienciám zachutil toľkým, že príchod druhej generácie bol tak samozrejmý, ako východ slnka. Tu je videotest Nissanu Qashqai II. generácie.
Nissan Qashqai II. gen - rok výroby 2014
PLUSY:
+ dizajn má šmrnc a nápad,
+ robustná konštrukcia,
+ prekvapivé športové jazdné vlastnosti,
+ veľmi slušný komfort aj pre dlhé cesty,
+ správne dlhé prevody 6.st manuálu,
+ systém odporúča radiť nad 1800 ot,
+ neuveriteľne ľahký, len 1400 kg,
+ fakt dobré predné sedadlá,
+ balík Nissan Safety Shield
(sledovanie slepého uhla, upozornenie náhlej prekážky s krízovým brzdením, AVM 4 kamery - vtáči pohľad..)
+ automatické parkovanie vie priečne, pozdĺžné aj šikmé parkovanie,
+ infotaiment možno ovládať tlačídlami na volante i dotyk. TFT.
MÍNUSY:
- pohon 4x4 len s manuálom,
- max. rozdelenie sily p/z je len 50/50,
- turbo efekt (motor pod 1600 ot nejde),
- štart/stop systém niekedy hapruje,
- aero hluk od vonkajších späťákov,
- zastaraný a 7" malý TFT displej,
- ovládanie autoparkovania je zdĺhavé,
- nie sú auto dobehy okien, strechy...,
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk