StoryEditor

Toto je SUV, ktoré šokovalo svet. Svojím úspechom

20.12.2014, 11:01
Autor:
stlstl
Prvá generácia Nissanu Qashqai ukázala potenciál auta, a takto vyzerá jeho druhá generácia. Pozrite si videotest.

Marketingové, alebo plánovacie oddelenie v každej automobilke musí pred uvedením nového produktu odhadnúť predaj. Je to ako hádať počasie na roky vopred. No je to nutné, aby čo najlepšie naplánovali kapacitu výroby, rozvoz, reklamu a všetko čo s tým súvisí.

Pri uvedení nového všestranného cross-overu Qashqai pre celosvetový trh, ktorý v ponuke značky nemal žiadnu tradíciu ani históriu mali v Nissane v roku 2007  odvážny plán. S novým kúskom, chceli rovno predávať vyše stotisíc kusov ročne. To je „bez hanby“ dosť, keď uvážime aká tvrdá a početná konkurencia v tejto oblasti je, respektíve bola už aj v minulom desaťročí.

S celkovým počtom 1,3 milióna predaných kusov v priebehu 7,5 roka sa odvážne želanie podarilo viac než prekonať. Qashqai úspechom celý svet šokoval. V hrubom priemere totiž vychádza, že prvú generáciu si vybralo ročne takmer 174 tisíc majiteľov. 

O to viac prekvapuje ako Nissan definoval či odhadol budúcich majiteľov tohto auta. V ponuke nahrádza Primeru a výrobu v Británii začali na linke Almery. Qashqai mal zaujať tých, ktorí chceli prednosti crossoveru s pohonom oboch náprav, no odpudzuje ich zbytočná obludnosť klasických SUV. Dobrý guláš, čo poviete? Napriek netradičným surovinám a ingredienciám zachutil toľkým, že príchod druhej generácie bol tak samozrejmý, ako východ slnka. Tu je videotest Nissanu Qashqai II. generácie.

 

Nissan Qashqai II. gen - rok výroby 2014

PLUSY:

+ dizajn má šmrnc a nápad,

+ robustná konštrukcia,

+ prekvapivé športové jazdné vlastnosti,

+ veľmi slušný komfort aj pre dlhé cesty,

+ správne dlhé prevody 6.st manuálu,

+ systém odporúča radiť nad 1800 ot,

+ neuveriteľne ľahký, len 1400 kg,

+ fakt dobré predné sedadlá,

+ balík Nissan Safety Shield 

(sledovanie slepého uhla, upozornenie náhlej prekážky s krízovým brzdením, AVM 4 kamery - vtáči pohľad..)

+ automatické parkovanie vie priečne, pozdĺžné aj šikmé parkovanie,

+ infotaiment možno ovládať tlačídlami na volante i dotyk. TFT.

 

MÍNUSY:

- pohon 4x4 len s manuálom,

- max. rozdelenie sily p/z je len 50/50,

- turbo efekt (motor pod 1600 ot nejde),

- štart/stop systém niekedy hapruje,

- aero hluk od vonkajších späťákov,

- zastaraný a 7" malý TFT displej,

- ovládanie autoparkovania je zdĺhavé,

- nie sú auto dobehy okien, strechy...,

 

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk

01 - Modified: 2007-01-28 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Domáca byrokracia je väčšia
01 - Modified: 2024-12-21 23:00:00 - Feat.: - Title: Český bestseller stláča nedostatky na minimum. Zaujme rodiny i firemných klientov 02 - Modified: 2024-12-20 23:00:00 - Feat.: - Title: Nikto neparkuje horšie ako vodiči drahých áut. Prieskum odhalil nelichotivé výsledky 03 - Modified: 2024-12-20 13:00:00 - Feat.: - Title: Trh na to ešte nie je pripravený. Lamborghini odkladá výrobu prvého elektrického auta 04 - Modified: 2024-12-20 10:05:00 - Feat.: - Title: Elektromobily ekologickejšie ako spaľováky? Áno a výrazne, potvrdzujú vedci v štúdiách 05 - Modified: 2024-12-19 13:01:54 - Feat.: - Title: Radar s umelou inteligenciou môže odhaliť opitých vodičov. Už sa testuje v prevádzke
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
22. december 2024 21:41