StoryEditor

​Mercedes na zbrojný preukaz? Vyskúšali sme absolútnu ​šialenosť za vyše 200-tisíc eur

23.07.2023, 00:00
  • Prvý plug-in hybridný model z dielne Mercedes-AMG je GT 4Door Coupé 63S E-Performance, ktoré sme nedávno otestovali.
  • Medzi prvými na Slovensku sme sadli za volant štvordverového modelu s výkonom šialených vyše 840 koní.
  • Plug-in hybrid tu však nefunguje tradičným spôsobom, vlastne sa vám ani nevyplatí ho bežne nabíjať. Ide na to inak.

Plug-in hybridy zastávajú na dnešnom automobilovom trhu funkciu akéhosi medzistupienka v prechode z čisto spaľovacích vozidiel na tie plne elektrické. Pre mnohých sú, pochopiteľne, skvelou voľbou – ak váš denný nájazd neprevyšuje povedzme 50 či 60 kilometrov, pokojne môžete jazdiť na energiu z batérie.

No a v prípade plánovaného cestovania na dlhšiu alebo dlhú dovolenkovú vzdialenosť máte ešte „poruke“ v zálohe spaľovací motor s dojazdom bežne vyše ďalších 400 kilometrov. Okrem toho sú vhodné aj do oblastí, kde už sú zavedené nízkoemisné zóny a s bežným vozidlom by ste do nich nezavítali. Mercedes-Benz, respektíve jeho športová odnož Mercedes-AMG, však pojem plug-in hybrid uchopila tak trochu inak.

Urobila to v ich vôbec prvom plug-in hybridnom počine, ktorý je zároveň historicky najvýkonnejším vozidlom s trojcípou hviezdou v histórii vôbec. A my sme si šialený Mercedes-AMG GT 4Door Coupé 63S E-Performance s technikou pôvodom z F1, s brutálnym zrýchlením, extrémnym výkonom a mimoriadne pútavým dizajnom vyskúšali. 

Na prvom mieste výkon à la F1

I keď sa to na prvý pohľad nemusí zdať, štvordverové plug-in hybridné „GT-čko“ neladila automobilka na podlizovanie sa bruselským úradníkom, kvôli nútenej elektrifikácii všetkého, čo sa hýbe, alebo dosahovaniu rekordných vzdialeností výhradne na elektrinu. Rovno môžeme napísať, že na plne nabitú, špičkovo vyladenú 6,1 kWh batériu zvládnete asi tak 10 kilometrov. A potom môžete nájsť nabíjačku, pričom cez pomerne pomalý 3,7 kW AC konektor stráviť čakaním aj viac ako hodinu.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 77% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-07-09 10:16:58 - Feat.: 1 - Title: Vyskúšali sme najmenší Mercedes po vylepšení. S motorom, ktorý nájdete aj v Renaulte 02 - Modified: 2023-07-06 12:23:14 - Feat.: 1 - Title: Mercedes predstavil horúcu novinku. Nahradí hneď dve triedy áut, dostať má aj diesel 03 - Modified: 2023-06-03 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Cestná raketa od Mercedesu sa vracia ku koreňom. Aj s extrémnym záťahom a zvukom 04 - Modified: 2023-05-27 17:00:00 - Feat.: 1 - Title: Toto je deväť najmenej spoľahlivých áut. Vieme najčastejší dôvod poruchy, tvrdí ADAC 05 - Modified: 2023-05-13 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Vyskúšali sme elektrický vrchol Mercedesu. Takmer trojtonové SUV za 188-tisíc eur
01 - Modified: 2024-04-26 22:00:00 - Feat.: - Title: Otázky, ktoré musia zvládať začiatočníci v autoškole. Pri niektorých zaváhajú i „profíci“ 02 - Modified: 2024-04-27 22:00:00 - Feat.: - Title: Nie je vlajkovou loďou, ale je hodná tohto pomenovania. Nová Motorola ponúka top funkcie za výhodnú cenu 03 - Modified: 2024-04-26 12:00:00 - Feat.: - Title: Prvá jazda s novou Daciou Duster. Odolný klasik zdražel a dostal miesto dieselu hybrid 04 - Modified: 2024-04-26 09:06:00 - Feat.: - Title: Návrat Škody k športiakom? Supervýkonná novinka ohromí, má to však jeden háčik 05 - Modified: 2024-04-27 22:00:00 - Feat.: - Title: Obľúbené české SUV spravilo veľký skok vpred. Slovákom však poriadne zamotá hlavu
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
28. apríl 2024 18:31