Instagram/Piccola Farmacia Letteraria Firenze
StoryEditor

Prišla s úplne odlišným konceptom a žne úspech. Za týmto kníhkupectvom sa zákazníci priam hrnú

22.01.2019, 08:23
Autor:
ČTkČTk
Rýchly úspech konceptu zaskočil aj samotnú majiteľku a zakladateľku.

Elena Moliniová sa rozhodla po rokoch skúseností v kníhkupeckom reťazci otvoriť vlastnú malú literárnu lekáreň. Obchod má iba 35 metrov štvorcových a nachádza sa vo Florencii. Elena roztriedila knihy podľa "chorôb duše" a priradila k nim (podobne ako sa to robí pri liekoch) "príbalové letáky".

Rýchly úspech konceptu ju zaskočil. Do lekárne duše prichádzajú ľudia z celého Talianska a turisti si do nej neváhajú zájsť až z centra Florencie. Pre veľký záujem majiteľka pripravuje aj e-shop.

"Uvedomila som si, že ľudia hľadajú knihy, ktoré by im odpovedali na otázky vyplývajúce zo situácie, ktorú prežívajú, alebo aby im poskytli útechu," popisuje Moliniová inšpiráciu, ktorá ju priviedla k založeniu nového konceptu kníhkupectva.

"Niekto prešiel búrlivým vzťahom, iný prežil neopätovanú lásku, ďalší má pochmúrne obdobie a pátra po niečom, čo by ho rozosmialo," uvádza príklady.

Podobne ako lieky, aj knihy majú svoje "príbalové letáky", respektíve ceduľky, ktoré spísala majiteľka na základe svojej čitateľskej skúsenosti. Budúci čitateľ si môže podľa návodu vybrať literárneho sprievodca úskaliami smútku, zamilovanosti, stresu, narcizmu či závislosti na cestovaní.

Zložitejšie "príbalové letáky" - napríklad tie, ktoré sa týkajú úzkosti alebo depresie - pomáhala majiteľke liečebného kníhkupectvo spísať jej sestra, ktorá pracuje ako psychologička.

Orientáciu v zhruba 4000 tituloch uľahčuje katalóg. Moliniová zoradila stavy duše do 70 kategórií - od stresu cez nespavosť až po nostalgiu.

Vzhľadom k nečakanému úspechu si majiteľka značku Piccola Farmacia letterario nechala patentovať a rovnako tak aj svoje "príbalové letáky" ku knihám.

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

Che facciamo? Lo appendiamo?! ? Grazie mille a @lanazione ? #piccolafarmacialetteraria

Príspevok, ktorý zdieľa Piccola Farmacia Letteraria (@piccolafarmacialetteraria),

Najčastejšími zákazníkmi bývajú mladé ženy, ktoré trápi láska alebo nedostatok sebaúcty. Iné chcú začať čítať alebo znova čítať a hľadajú sprievodcu, ktorý by ich viedol.

Muži najčastejšie žiadajú knihy súvisiace s cestovaním, duchovným rastom, alebo niečo dobrodružné.

01 - Modified: 2024-05-07 13:55:52 - Feat.: - Title: Talianska polícia zhabala v Neapole falošné bankovky v hodnote 50 miliónov eur 02 - Modified: 2024-05-07 12:22:17 - Feat.: - Title: Máš aj ty doma staré knihy? Farby použité na obaloch môžu byť jedovaté, vyvolávať môžu nepríjemné príznaky 03 - Modified: 2024-05-07 10:50:20 - Feat.: - Title: Taliansko a Lufthansa predložili Európskej únii novú ponuku v súvislosti s dohodou prevzatí časti dopravcu Ita 04 - Modified: 2024-05-06 15:16:04 - Feat.: - Title: Múzeum Prado potvrdilo pravosť strateného Caravaggiovho obrazu, vystavia ho na konci mesiaca 05 - Modified: 2024-05-07 11:11:54 - Feat.: - Title: Ukázal svoju agresívnu stránku. Dal mi surové srdce jeleňa a povracal som sa, spomínal Berlusconi na Putina
menuLevel = 2, menuRoute = style/kultura, menuAlias = kultura, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
08. máj 2024 21:58