Instagram/Piccola Farmacia Letteraria Firenze
StoryEditor

Prišla s úplne odlišným konceptom a žne úspech. Za týmto kníhkupectvom sa zákazníci priam hrnú

22.01.2019, 08:23
Autor:
ČTkČTk
Rýchly úspech konceptu zaskočil aj samotnú majiteľku a zakladateľku.

Elena Moliniová sa rozhodla po rokoch skúseností v kníhkupeckom reťazci otvoriť vlastnú malú literárnu lekáreň. Obchod má iba 35 metrov štvorcových a nachádza sa vo Florencii. Elena roztriedila knihy podľa "chorôb duše" a priradila k nim (podobne ako sa to robí pri liekoch) "príbalové letáky".

Rýchly úspech konceptu ju zaskočil. Do lekárne duše prichádzajú ľudia z celého Talianska a turisti si do nej neváhajú zájsť až z centra Florencie. Pre veľký záujem majiteľka pripravuje aj e-shop.

"Uvedomila som si, že ľudia hľadajú knihy, ktoré by im odpovedali na otázky vyplývajúce zo situácie, ktorú prežívajú, alebo aby im poskytli útechu," popisuje Moliniová inšpiráciu, ktorá ju priviedla k založeniu nového konceptu kníhkupectva.

"Niekto prešiel búrlivým vzťahom, iný prežil neopätovanú lásku, ďalší má pochmúrne obdobie a pátra po niečom, čo by ho rozosmialo," uvádza príklady.

Podobne ako lieky, aj knihy majú svoje "príbalové letáky", respektíve ceduľky, ktoré spísala majiteľka na základe svojej čitateľskej skúsenosti. Budúci čitateľ si môže podľa návodu vybrať literárneho sprievodca úskaliami smútku, zamilovanosti, stresu, narcizmu či závislosti na cestovaní.

Zložitejšie "príbalové letáky" - napríklad tie, ktoré sa týkajú úzkosti alebo depresie - pomáhala majiteľke liečebného kníhkupectvo spísať jej sestra, ktorá pracuje ako psychologička.

Orientáciu v zhruba 4000 tituloch uľahčuje katalóg. Moliniová zoradila stavy duše do 70 kategórií - od stresu cez nespavosť až po nostalgiu.

Vzhľadom k nečakanému úspechu si majiteľka značku Piccola Farmacia letterario nechala patentovať a rovnako tak aj svoje "príbalové letáky" ku knihám.

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

Che facciamo? Lo appendiamo?! ? Grazie mille a @lanazione ? #piccolafarmacialetteraria

Príspevok, ktorý zdieľa Piccola Farmacia Letteraria (@piccolafarmacialetteraria),

Najčastejšími zákazníkmi bývajú mladé ženy, ktoré trápi láska alebo nedostatok sebaúcty. Iné chcú začať čítať alebo znova čítať a hľadajú sprievodcu, ktorý by ich viedol.

Muži najčastejšie žiadajú knihy súvisiace s cestovaním, duchovným rastom, alebo niečo dobrodružné.

01 - Modified: 2025-07-12 09:00:00 - Feat.: - Title: Zabudni na Transylvániu. Vedci si myslia, že našli hrobku skutočného Draculu, prekvapivo sa nachádza v Taliansku 02 - Modified: 2025-07-10 19:52:16 - Feat.: - Title: Ruské útoky na Kyjev poškodili aj budovu nunciatúry Vatikánu, poškodená je strecha a garáž 03 - Modified: 2025-07-10 10:50:32 - Feat.: - Title: Obľúbené postavy, miesta a legenda späť v akcii: Tvorcovia Supermana sľubujú všetko, čo si divák želá 04 - Modified: 2025-07-09 10:15:52 - Feat.: - Title: UniCredit zvýšila svoj podiel v Commerzbank, stala sa tak jej najväčším akcionárom. Naráža však na odpor 05 - Modified: 2025-07-08 12:54:11 - Feat.: - Title: Tragédia na letisku v Bergame: Muž vbehol na dráhu, vtiahol ho motor lietadla
menuLevel = 2, menuRoute = style/kultura, menuAlias = kultura, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
13. júl 2025 10:54