StoryEditor

Odborník hovorí o veľmi nevýhodnej situácii Európy: Posúva sa do područia ázijských výrobcov

14.12.2019, 23:00
Automobilový priemysel je v Európe na rázcestí. Jedna z ciest vedie k razantnému nástupu elektromobilov.

Je na počte novoregistrovaných automobilov zrejmé, či sa automobilový priemysel dostáva po rokoch rekordných rastov postupne do útlmu?
Po roku 2013 sme zaznamenali veľký nárast novoregistrovaných áut, išlo o rekordné predaje. Teraz síce prichádza medziročne drobný pokles, ale v zásade je trh stále veľmi silný. Aktuálne sa zo 70 percent predávajú nové vozidlá s benzínovými motormi, záujem o autá na naftu klesol na 27,5 percenta, ale na tejto hranici je už niekoľko mesiacov.

Zastavil sa pád predajov vznetových motorov kvôli tomu, že došlo k zlepšeniu technológií a s tým súvisiacemu poklesu emisií?
Pokles záujmu o dieselové motory bol daný zmenšenou ponukou, pretože sa tieto motory vzhľadom k náročnej technológii vytratili z ponuky výrobcov pri menších vozidlách. Druhým dôvodom bolo veľké sprísnenie legislatívy. Po zavedení WLTP (nová metodika merania emisií, ktorá predlžuje testovací cyklus a zvyšujú sa rýchlosti, pri ktorých sa merajú emisie, pozn. red.) už však dieselové motory vykazujú z hľadiska produkcie pevných častíc veľmi priaznivé hodnoty. A podarilo sa vyriešiť aj veľmi diskutované oxidy dusíka, ktoré mali naftové motory vždy vyššie. Dnes má každý naftový motor vstrekovanie močoviny AdBlue (vodný roztok močoviny umožňuje premenu oxidov dusíka NOx na vodnú paru a dusík, pozn. red.), takže kleslo množstvo škodlivých emisií. Snaha dosiahnuť rovnaké hodnoty na ceste ako v laboratóriu sa dostala až do absurdnej situácie. Nový test Euro6c tak má de facto v prevádzke o 40 percent lepšie parametre ako v laboratóriu, pretože musí eliminovať aj vonkajšie vplyvy...

Čo to znamená?
Keď napríklad ide takéto auto za starou nákladnou tatrovkou, ktorá produkuje obrovské množstvo emisií, tak musí vyfiltrovať aj to, čo od nákladiaka nasaje z okolitého prostredia. Dnes už sa dá povedať, že autá s poslednou technológiou dieselových motorov vzduch skôr čistia ako znečisťujú. Tieto opatrenia však, pochopiteľne, zvyšujú náklady na výrobu dieselových motorov.

Emisný škandál automobilky Volkswagen, nazývaný tiež Dieselgate (softvér znižoval pri testoch množstvo vz...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-03 22:00:00 - Feat.: - Title: Zlatá doba automobilizmu: Spoznáte v kvíze všetky známe modely áut z 90. rokov? 02 - Modified: 2024-05-02 22:00:00 - Feat.: - Title: Rysuje sa konečný účet za našu najdrahšiu diaľnicu. Každý kilometer tunela vyjde na 100 miliónov eur 03 - Modified: 2024-05-02 11:50:00 - Feat.: - Title: Stopka pre inváziu čínskych elektromobilov: EÚ by musela uvaliť mimoriadne vysoké clá 04 - Modified: 2024-04-30 07:46:35 - Feat.: - Title: V tomto roku pribudne málo diaľnic, aj tie sú ohrozené. Na severe sú termíny neisté, množia sa problémy 05 - Modified: 2024-04-29 07:12:03 - Feat.: - Title: Európsky automobilový priemysel upozorňuje na hroziaci nedostatok nabíjacích staníc v Únii
menuLevel = 1, menuRoute = tema, menuAlias = tema, menuRouteLevel0 = tema, homepage = false
05. máj 2024 04:17