StoryEditor

Bude nový športový Seat najvýkonnejší v histórii? Áno aj nie

07.09.2017, 11:10
Autor:
TopSpeedTopSpeed
Seat Leon Cupra je výkonným modelom španielskej automobilky, ktorý dlhé roky vedie súboj s „ostrými“ predokolkami na okruhu Nürburgring. Prichádza však model Seat Leon Cupra s prívlastkom R.

Bude doposiaľ najvýkonnejší? Áno aj nie. Jednu Cupru s rovnakým výkonom sme tu už mali, aj keď išlo o limitovanú edíciu. Tento model má mať tiež obmedzený počet kusov.

Nový Seat Leon Cupra R bude mať výstavnú premiéru na autosalóne vo Frankfurte. Seat si však novinku cení a neplánuje z nej vyrobiť veľké množstvo kusov. Obmedzená výroby bude počítať len so 799 kusmi vozidiel, ktoré budú k dispozícii s manuálnou, alebo DSG prevodovkou.

Predchodca už mal 310 koní

Predchádzajúca generácia Cupry už mala k dispozícii aj verziu s výkonom 228 kW, čiže 310 koní. Je to rovnaká hodnota, akú má momentálne spomínaná novinka. Išlo tiež o obmedzenú sériu 310 Limited Edition, ktorá bola vo výrobe len rok.

Seat najprv plánoval vyrobiť dokonca len sto kusov, avšak na rôznych trhoch boli k dispozícii aj iné verzie 310 koňovej „strojovne“. Okrem zvýšeného výkonu pribudli znaky 310, maximálna rýchlosť vrcholila na hodnote 259 kilometrov za hodinu. Na palubnej doske ste mali aj poradové číslo konkrétneho kúsku.

Seat

​Zaujímavosťou je rozdelenie výkonu podľa typu prevodovky. Preplňovaný dvojliter ponúkne s „manuálom“ maximálny výkon 228 kW (310 koní). Verzia s DSG prevodovkou si však bude musieť vystačiť „len“ s 221 kW (300 koní). Toľko má aj súčasná Cupra. Ak teda chcete niečo navyše, budete musieť stláčať spojku a kvaltovať.

Seat Leon Cupra R bude tiež odlíšený niektorými detailmi z karbónu, ako napríklad niektoré časti predného a zadného spojlera, či zadného difúzora. Na výber budú tri exteriérové farby: Midnight Black, Pyrenees Grey a exkluzívna Matte Grey.

V ponuke bude aj adaptívne pruženie DCC, upravená predná náprava alebo športový brzdový systém Brembo. Konštruktéri upravili tiež výfukový systém. V interiéri nájdete niektoré diely z uhlíkových vlákien, alebo volant čalúnený do Alcantary. Všetky detaily predstavia na autosalóne vo Frankfurte už čoskoro.

Aktuálne dostupná Cupra pritom zrýchli z nuly na sto kilometrov za hodinu za 5,6 sekundy. Koľko bude novinka stáť, to ešte nevieme, avšak základná Cupra s manuálnou prevodovkou začína na sume 30 360 eur.

Tu to bude, samozrejme, o niečo viac aj s prihliadnutím na obmedzenú výrobu. Zatiaľ nie je isté, či sa tento model dostane aj do slovenských cenníkov.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.

01 - Modified: 2024-05-03 22:00:00 - Feat.: - Title: Zlatá doba automobilizmu: Spoznáte v kvíze všetky známe modely áut z 90. rokov? 02 - Modified: 2024-05-03 11:35:00 - Feat.: - Title: Najostrejšia Škoda v histórii? Česi odhaľujú špičkový koncept, pretavia ho na reálne auto 03 - Modified: 2024-05-03 08:30:00 - Feat.: - Title: Novinka od Renaultu nedáva na výber. Motor však poteší tých, ktorí nechcú elektromobil 04 - Modified: 2024-05-02 11:50:00 - Feat.: - Title: Stopka pre inváziu čínskych elektromobilov: EÚ by musela uvaliť mimoriadne vysoké clá 05 - Modified: 2024-05-02 09:00:00 - Feat.: - Title: Vyrieši problém elektromobilov? Batéria od firmy CATL ponúka dojazd až tisíc kilometrov​
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
04. máj 2024 17:47