StoryEditor

Toto je prvé Audi s pohonom zadných kolies. Chce sa vyrovnať BMW

12.09.2017, 14:45
Autor:
ČTKČTKrperpe
Takéto riešenie sa objaví v limitovanej sérii športového modelu R8 s označením R8 V10 RWS. Ten sa predstavil na prebiehajúcom autosalóne vo Frankfurte.

Automobilka Audi ponúka prvýkrát automobil s pohonom výhradne zadných kolies. Riešenie sa objaví v limitovanej sérii športového modelu R8 s označením R8 V10 RWS. Spoločnosť toto auto prezentuje ako športové vozidlo na zábavu, zážitkami sa tak prakticky chce vyrovnať BMW.

Doteraz mal výrobca pri svojich modeloch v ponuke len predný pohon, prípadne pohon všetkých štyroch kolies Quattro. Spoločnosť vozidlo predstavila na frankfurtskom autosalónu.

R8 RWS vznikne v obmedzenej sérii 999 vozidiel v karosárskych verziách Coupé a Spyder. Ručnú výrobu modelu zaistí manufaktúra R8 „Böllinger Höfe“. Každé bude mať v kabíne taktiež štítok s číslom konkrétneho kúsku.

​„Audi R8 V10 RWS je určené pre puristov. Ako limitovaná špeciálna edícia je exkluzívnou ponukou pre zákazníkov, ktorí ocenia extrémnu jazdnú dynamiku. S motorom V10, uloženým uprostred, a pohonom zadných kolies úspešne prináša koncepciu pohonu našich pretekárskych vozidiel R8 LMS na cesty,“ uviedol konateľ Audi Sport Stephan Winkelmann.

V prevedení Coupé má pohotovostnú hmotnosť 1590 kilogramov, čo je o 50 kilogramov menej než pri verzii Audi R8 Coupé V10 s pohonom quattro, ktorá má v porovnaní s prevedením s pohonom zadných kolies väčší počet dielov. Napríklad spojovací hriadeľ, medzinápravovú viaclamelovú spojku a medzinápravový diferenciál.

Od klasickej R8 sa bude „zadokolka“ odlišovať matnými prvkami, ako čiarnou matnou maskou chladiča, či otvormi na prednom a zadnom nárazníku. V interiéri sa nachádzajú športové sedadlá potiahnuté materiálom alcantara a kože.

Audi

​Motor V10, uložený uprostred pred zadnou poháňanou nápravou modelu Audi R8 V10 RWS, dosahuje najvyšší výkon 397 kW, čiže 540 koní. Z nuly na sto kilometrov za hodinu sa novinka rozbehne za 3,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je v tomto prípade 320 kilometrov za hodinu.Špeciálne nastavený podvozok dokonca umožňuje jazdu v kontrolovanou šmyku.

Audi na autosalón taktiež prinieslo koncept veľkého luxusného elektromobilu pod označením Aicon. Auto má na dĺžku 5,4 metra a na jedno nabitie by malo prejsť až 800 kilometrov.

Suma za coupé verziu je približne 140-tisíc eur a za spyder 153-tisíc eur. Objednať sa budú dať od jesene 2017 a k zákazníkom sa dostanú začiatkom budúceho roka.

01 - Modified: 2024-04-26 22:00:00 - Feat.: - Title: Otázky, ktoré musia zvládať začiatočníci v autoškole. Pri niektorých zaváhajú i „profíci“ 02 - Modified: 2024-04-26 12:00:00 - Feat.: - Title: Prvá jazda s novou Daciou Duster. Odolný klasik zdražel a dostal miesto dieselu hybrid 03 - Modified: 2024-04-26 09:06:00 - Feat.: - Title: Návrat Škody k športiakom? Supervýkonná novinka ohromí, má to však jeden háčik 04 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 05 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
27. apríl 2024 12:00