StoryEditor

Najlepšie klasické terénne vozidlo?

13.03.2007, 23:00

Mercedes-Benz triedy G je v Nemecku považovaný za najlepšie klasické terénne vozidlo a Unimog za najlepšie špeciálne terénne vozidlo. Vyplýva to z hodnotenia vyše päťdesiatšesťtisíc čitateľov nemeckého odborného časopisu Off Road, ktorí vyberali tohtoročné ocenenia Off Road Awards spomedzi osemdesiatich zúčastnených vozidiel. Zastúpenie mali všetky kategórie. Terénne a luxusné terénne vozidlá, SUV a luxusné SUV, klasické a špeciálne vozidlá, pick-upy a aj crossovery.
Potiahne aj rad vagónov
Unimog je vhodný tiež pre špeciálne nadstavby, či ako hasičské, záchranárske, dobrodružné alebo armádne vozidlo, použiteľný i pre servisné a údržbárske práce v ťažko prístupných oblastiach, bodoval najmä vďaka výnimočnej zjazdnosti terénu s portálovými nápravami a enormnej schopnosti skrútenia rámu v kombinácii so svojou najvyššou možnou robustnosťou a spoľahlivosťou. Unimog je osvedčený terénny nosič náradia (prístrojov) tiež pre verejné služby, stavebný a energetický priemysel, ako aj vnútropodnikovú dopravu a tiež v dvojcestnom nasadení: vďaka jeho spôsobilosti pohybovať sa po bežnom povrchu i na koľajniciach.
Vojak v civile
V kategórii klasikov, v ktorej zvíťazil Mercedes-Benz triedy G, boli zaradené terénne vozidlá, ktoré sa po mnoho rokov nenechali ovplyvniť módnymi výstrelkami. Do aktuálneho modelového programu triedy G, ktorá sa vyrába už od roku 1979, patria tri varianty motorov: turbodiesel G 320 CDI s priamym vstrekovaním Common-Rail a dva benzínové agregáty G 500 a G 55 AMG s ôsmimi valcami. Triedu G zostrojili pred viac než tridsiatimi rokmi s cieľom ponúknuť armáde univerzálne vozidlo s výnimočnými úžitkovými a prejazdovými vlastnosťami. Fakt, že sa tento automobil prakticky bez markantnej zmeny na svojej konštrukcii vyrába a úspešne predáva už tak dlho len dokazuje, že zámer sa konštruktérom podaril azda aj viac než na sto percent. Najsilnejšia verzia, disponujúca výkonom päťsto koní, utiahne príves s hmotnosťou tri a pol tony. Jej dynamické parametre sú tiež obdivuhodné. Má pohotovostnú hmotnosť 2 550 kg a pritom akceleruje na stovku za 5,5 sekundy a dosiahne maximálku 210 km/h. Typový rad terénnych Unimogov U 3000 až U 5000, ktorý od jesene 2002 schádza z linky závodu v Nemeckom Wörthe, je predurčený na nasadenie v ťažkom teréne mimo akýchkoľvek ciest a chodníkov. Najmladší kompaktný Unimog U 20 sa verejnosti predstavil vlani na frankfurtskom veľtrhu úžitkových vozidiel IAA 2006.

menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
25. jún 2025 00:55