StoryEditor

Motosprávy

22.12.2002, 23:00

RENAULT SLOVENSKO, s. r. o., pozve na kontrolu 253 svojich klientov, ktorí sú majiteľmi vozidiel Renault Clio, Thalia a Kangoo s 1,5 litrovým dieselovým motorom, bez klimatizácie a s dátumom výroby do júna 2002. Zvolávacia akcia u slovenských predajcov značky Renault bude zahŕňať bezplatnú preventívnu prehliadku a v prípade potreby opravu chýb. Ako informoval francúzsky výrobca, problémovým dielom je napínacia kladka. Informoval o tom hovorca Renault Slovensko Branislav Cehlárik. V prípade zistenia chyby budú servisné oddelenia predajcov poskytovať výmenu remeňa príslušenstva, mechanickej napínacej kladky, ako aj dvoch upevňovacích skrutiek mechanickej napínacej kladky.
Celkove sa akcia francúzskeho výrobcu s modelmi Clio a Kangoo týka 158 432 vozidiel. Hovorca francúzskeho Renaultu uviedol, že porucha s remeňom ventilátora nie je bezpečnostný, ale technický problém, ktorý by bez opravy mohol spôsobiť častejšie technické komplikácie v budúcnosti. Hovorca Renaultu ďalej uviedol, že dve tretiny z týchto poruchových vozidiel sú vo Francúzsku.
DAEWOO, ktoré patrí do skupiny koncernu General Motors (GM), plánuje byť do troch až piatich rokov znova úspešné. "Chceme predať v západnej Európe opäť 200 000 automobilov za rok," povedal šéf GM Daewoo Europe Erhard Spranger. Znamenalo by to zdvojnásobenie doterajšieho odbytu. Daewoo sa pred dvoma rokmi v dôsledku zadlženia zrútilo. Od októbra 2002 patrí 42,1 % akcií spoločnosti Daewoo koncernu GM, ktorý nepriamo vlastní aj ďalšie podiely. Cena za prevzatie dosiahla takmer 300 miliónov USD a ďalších 560 miliónov USD predstavovali dlhy. Západná Európa je po Kórei druhým najdôležitejším trhom pre Daewoo, ktorý sa považuje za špecialistu pre cenovo výhodné malé autá. Hlavnou cieľovou skupinou sú kupujúci, ktorí uprednostňujú úžitkovú hodnotu pred imidžom, zdôraznil E. Spranger.
FIAT v pondelok oznámil, že Alessandro Barberis, súčasný hlavný riaditeľ skupiny, sa stane predsedom predstavenstva tejto spoločnosti. Hovorca Fiatu potvrdil, že Paolo Fresco zostane prezidentom koncernu. Franzo Grande Stevens, právnik rodiny Agnelli, ktorá má rozhodujúci vplyv, bude jeho zástupcom. P. Fresco zostane prezidentom do stretnutia akcionárov v apríli a A. Barberis zaujme pozíciu po Gabrielovi Galateriovi, ktorý rezignoval začiatkom týždňa. Ten odíde na svoje predchádzajúce miesto a bude prezidentom Ifi -- holdingu rodiny Agnelliovej. Podľa pôvodných očakávaní mal P. Fresco opustiť koncern, keďže investičná skupina Mediobanca sa snažila o vymenovanie nového manažmentu a nové riešenie, ako dostať Fiat z červených čísel. Plánované zmeny však odmietla turínska skupina veriteľov a konkurentov Mediobanca. Pokladali ich za vážne porušenie dohody o pôžičke v hodnote 3 miliárd eur, ktorú poskytli Fiatu v máji. Analytici a investori hovoria o dvojici Fresco -- Barberis len ako o dočasnom riešení, ktoré má uspokojiť veriteľov a nerieši otázku o budúcej kontrole a stratégii Fiatu. Keďže sa Fiat topí v dlhoch a trpí nízkym predajom, je podľa analytikov pravdepodobné, že predá 80 % svojej základnej automobilovej jednotky v roku 2004 GM, tak, ako to odsúhlasil P. Fresco v roku 2000.

menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
11. december 2025 01:08