Malá, ale priestorná, a navyše svižná -- taká je najmladšia z rodiny "korzičiek". Opel Corsa patrí do segmentu malých vozidiel a je určený predovšetkým pre mestskú premávku. Pri troške skromnosti si však poradí aj na dlhšej trase. Na testovanie nám importér poskytol model s dieselovým motorom 1,3 litra, a ten sa od prvej chvíle prejavil ako dynamický automobil.
Navyše prekvapil tichým chodom agregátu a prekvapujúco výrazným krútiacim momentom. Ten umožňoval najmä v meste razantnú jazdu, čo sa osvedčilo napríklad pri predbiehaní na viacpruhovej ceste. Neveľké zmeny na dizajne podporili priaznivý imidž Corsy, a čo nás mimoriadne príjemne prekvapilo, bola spotreba. Ručička palivomera zostávala dlho "prilepená" pri čiarke, označujúcej plnú nádrž a aj po 500 km zostalo v nádrži viac ako polovica množstva nafty. Usúdili sme, že pri objeme nádrže 44 litrov prejde Corsa na jedno tankovanie takmer tisíc kilometrov. Maximálny výkon motora sa prejaví pri 4 000 otáčkach.
Priestorný interiér. Aj vodiči vyšších postáv nájdu za hrubým volantom (s koženým čalúnením) dostatok pohodlia. Na volante sú (vhodne rozmiestnené) ovládače audiosúpravy, takže netreba ruky dávať z venca volantu. Sedadlo vodiča je výškovo nastaviteľné, rovnako aj ukotvenie bezpečnostných pásov. Interiér však pôsobí stroho, ako je to pri značke Opel zvyčajné. Nenápadný prístrojový panel však na druhej strane aspoň zbytočne neodpútava pozornosť šoféra. Sedadlá sú trošku tvrdšie, avšak dobre tvarované a vodič tohto malého auta ani po najazdení stoviek kilometrov nepociťuje únavu. Interiér je dostatočne priestorný, treba však povedať, že Corsa je vhodnejšia pre zostavu dvaja dospelí a dve deti -- najmä ak majú mať všetci na dlhej ceste dostatok pohodlia.
Dotykové ovládanie. Predné okná sa dajú elektricky spúšťať aj na krátky dotyk. Radiaca páka je vhodne umiestnená, má krátky chod a poruke ju má aj vodič s dlhými nohami, ak sedí maximálne vzadu. Odkladacia polička na pohár je takisto v dobrom dosahu. Osvetlenie prístrojov sa ovláda reostatom. Bezpečnostné pásy sú výškovo nastaviteľné, čo je už dnes bežným štandardom. Spätné zrkadlá majú veľkú plochu.
Pocity z jazdy. Hoci je Corsa (segment) B vyslovene malým automobilom, pri určitej skromnosti poskytne svojmu majiteľovi i ďalším pasažierom celkom solídnu úžitkovú hodnotu. Pochopiteľne, v meste sa cíti ako ryba vo vode, no aj po diaľnici sa s ním dá cestovať bez problémov. Navyše, vďaka malým rozmerom nemá vodič problémy s parkovaním. Testovaná dieselová verzia mala aj primeranú dynamiku vzhľadom na objem motora.
Detaily na záver. Pri náhodnom opretí ruky o lakťovú opierku spolujazdec ľahko zavadí o tlačidlo spúšťania okna a toto nechtiac otvorí. Predný stĺpik karosérie čiastočne bráni vodičovi vo výhľade naľavo. Zaujímavým detailom je mriežka na otvore vetrania, ktorou sa po presunutí žalúzií na druhú stranu vetranie zatvorí. Bezpečnostné pásy i sedadlo vodiča sú výškovo nastaviteľné.
KONKURENTI
Nová Corsa má niekoľko tromfov: komfort v kabíne je na dobrej úrovni, kvalitné vypracovanie interiéru ulahodí aj náročnejším, rovnako aj tichý chod motora a nízka spotreba. Z francúzskych konkurentov sme vybrali Peugeot, ktorý boduje najmä svojím dizajnom, pričom technické údaje sú takmer zhodné s Citroënom C3. Ako tretieho konkurenta sme vybrali Škodu Fabia, ktorá v mysliach niektorých stále pretrváva ako "domáce" auto. Ktovie, keď sa začne výroba v Trnave, ako sa zmenia pomery síl. V súčasnosti hovorí pre Škodu vyšší krútiaci moment, pre Opel solídne zrýchlenie a pre Peugeot 206 okrem priaznivej spotreby aj atraktívny dizajn.
Porovnanie s konkurenciou
Opel Corsa 1,3 CDTi Peugeot 206 HDI Škoda Fabia 1,4 TDI
Motor -- dieselový 4-valec, predný pohon 4-valec, pp 3-valec, pp
Objem, cm3 1 248 1 398 1 422
Výkon, kW (k) 51/70 50/68 55/75
Krútiaci moment, Nm 170 150 195
Max. rýchlosť, km/h 165 168 167
Zrýchlenie 0 -- 100 km, s 14,5 14,7 14,2
Spotreba, l/100 km 5,7 -- 3,8 -- 4,5 5,5 -- 3,6 -- 4,3 5,5 -- 3,9 -- 4,6
Cena s DPH (v tis. Sk) od 478 468 497