Súčasným zámerom francúzskej automobilky Peugeot je zredukovať emisie škodlivín bez zníženia komfortu a potešenia z jazdy. Výsledkom tohto snaženia je minulý týždeň predstavený Peugeot 206 s dieselovým motorom HDi, ktorý patrí do najpredávanejšieho segmentu B. Dizajnom sa 206-ka nezmenila, výrobca však prezentoval nový motor 1,6 Sport s výhodami filtra pevných častíc. Ten zadržiava častice a potom ich spaľuje približne každých 1200 km. Počas krátkej testovacej jazdy sme si potvrdili zlepšenú kvalitu športovo ladeného diesla, ktorý je výsledkom rozsiahlej spolupráce medzi skupinami PSA Peugeot Citroën a Ford. Nielenže auto s týmto úsporným motorom výborne zrýchľuje, ale aj pri rýchlosti 160 km/h bol v kabíne iba nepatrný hluk. Nečudo, že kým v roku 1998 mali v Európe dieselové motory na celkovom predaji podiel 24,8 %, v roku 2003 to už bolo aj vďaka Peugeotu 43,6 %.
Novinka už prichádza aj na slovenský trh. Model 1,6 HDI Sport poháňa hliníkový štvorvalec s výkonom 80 kW (110 k), ktorý zrýchľuje za 11,1 s, maximálna rýchlosť je 186 km/h a kombinovaná spotreba 4,8 l/100 km. Výhodou tejto verzie je okrem prekvapujúco vysokého krútiaceho momentu 240 Nm aj priaznivá cena zákonného poistného vzhľadom na objem motora do 1800 cm3. Pochopiteľne, v ponuke zostáva i "malý" diesel 1,4 HDI s parametrami 50 kW (70 k) -- 14,7 s -- max. 168 km/h -- 4,3 l/100 km.
StoryEditor
