Legendárnej značke Mini, ktorá patrí do skupiny BMW Group, sa v ostatných rokoch darí veľmi dobre. Jej modelová ponuka sa rozširuje prakticky každý rok. Aktuálne prichádza na trh v poradí už šiesty model, do kategórie malých automobilov prináša ďalšie vítané oživenie, otvorený roadster.
Tradičné tvary
Už na prvý pohľad je to typické Mini, čistá športovosť a spontánna radosť z jazdy a teraz aj s otvorenou strechou. Zaujme štíhlou siluetou, prechod strechy do zadných partií zreteľne pripomína klasický trojpriestorový dizajn karosérie. Toto usporiadanie naznačuje jasné odčlenenie batožinového priestoru (objem 240 litrov) od priestoru pre posádku. Kufor má aj otvor do kabíny, ktorý zvyšuje praktickosť. Nový model nezabúda na svoju značkovú identitu vďaka nezameniteľným prvkom, ako sú šesťuholníkové kontúry mreže chladiča, čierne lemovanie dolej časti karosérie, chrómované lišty a lemy, ako aj orámovanie bočných smeroviek na oboch stranách. So sesterskými modelmi má Roadster okrem rozpoznateľného dizajnu porovnateľné aj výkonné motory a sofistikovanú technológiu podvozka s modelovo špecifickým ladením pre pocit jazdy v motokáre. Auto má klasickú textilnú strechu, ktorá sa otvára a zatvára manuálne. Dôvod je jednoduchý, úspora hmotnosti.
Sila benzínu aj nafty
Mini Roadster má k dispozícii pomerne širokú paletu pohonných agregátov. Benzínové štvorvalce majú objem 1,6 litra, turbodiesel je dvojlitrový. Verzia Cooper operuje výkonom 90 kW, vznetový Cooper SD 105 kW, Cooper S silou 135 kW a najdynamickejším je MINI John Cooper Works Roadster s potenciálom 155 kW, teda 211 koní. Kvalita technológií podvozka, bezkonkurenčná v segmente malých áut vrátane elektrického posilňovača riadenia a dynamickej kontroly stability (DSC) sa kombinuje s torzne tuhou karosériou a nízkym ťažiskom vozidla. O ochranu posádky sa starajú aj čelné a bočné hlavovo-hrudné airbagy, extrémne pevný rám čelného skla a leštené ochranné oblúky z nehrdzavejúcej ocele, pripevnené ku karosérii. Aerodynamickú rovnováhu MINI Roadstera optimalizuje aktívny zadný spojler. Spevnenie karosérie v zadnej časti zvyšuje torznú tuhosť vozidla a v kombinácii s extra pevnými prahmi aj vysokú mieru ochrany priestoru pre posádku. Navyše, MINI Roadster je vybavený aj inovatívnymi prvkami na ochranu chodcov a špeciálnymi výstužami aj v prednej časti. Výsledkom je mierne zvýšený pomer hmotnostného zaťaženia prednej nápravy, čo zlepšuje trakciu predných kolies. Navyše, použitie relatívne ľahkej manuálne ovládanej textilnej strechy znižuje ťažisko vozidla.
Vladimír Dimov
StoryEditor
