Jedným z najvýznamnejších typov bol G4, ktorý získal mnoho úspechov. Časom však začala firma upadať, počet vyrobených automobilov klesal. Spoločnosť priviedol v roku 2005 späť na cestu inovácií, hodnoty a kvality úspešný obchodník a vynikajúci jazdec, Lawrence Tomlinson.
Najnovším počinom Ginetty je exotická mašina G60. Tradične nezaujímavý názov však ukrýva exotiku. Telo G60 je z pevného rámu z oceľových trubiek, ktorý je pokrytý uhlíkovým vláknom. Výsledkom je neuveriteľne nízka hmotnosť, len 1 080 kg. Pre porovnanie, Porsche Cayman R je ťažšie o 215 kg a 911 Carrera dokonca o 300 kg.
Pohon britského superšportu zabezpečuje americký šesťvalec od Forda. 3,7 litrový atmosférický V6 pochádza z legendárneho Mustanga. Jeho hlavnou nevýhodou je výkon len 231 kW (310 k) a 390 Nm. Keď však do úvahy zoberieme nízku pohotovostnú hmotnosť len 1 080 kg, zistíme, že 1 kW má na starosti len 4,7 kg hmotnosti.
V strede uložený motor spolu s výborným pomerom výkonu a hmotnosti dovoľuje G60 zrýchliť na 100 km/h za 4,9 sekundy. Maximálna rýchlosť sa pohybuje za hranicou 265 km/h. Prenos výkonu na zadné kolesá zabezpečuje 6-stupňová prevodovka a diferenciál s obmedzenou svornosťou. Priemerná spotreba je však len 7,6 litra benzínu na 100 km. To je veľmi slušná hodnota.
Jazdné vlastnosti z pretekárskych okruhov zabezpečujú dvojité závesy a vinuté pružiny. G60 stojí na 19 palcových kolesách, nemá ABS, teda ani kontrolu trakcie a dokonca ani posilňovač riadenia. Pokiaľ ide o brzdenie, to prebieha prostredníctvom 365 x 32 mm, resp. 355 x 28 mm kotúčov a 4 piestových strmeňov.
Športový interiér však ponúka trochu nečakaný luxus v podobe klimatizácie, pripojenia bluetooth, 7-palcového dotykového displeja a satelitnej navigácie. Hoci je Ginetta G60 schopná jazdy po bežných cestách, ročne ručne vyrobia len 50 kusov. Exkluzívne britské majstrovské dielo sa predáva za 68 tisíc libier (približne 79-tisíc eur).
Pripravené v spolupráci s: