Volkswagen Golf. Prichádza komfortný benjamín
Volkswagen Golf patrí medzi najpredávanejšie autá na svete. Jeho šesť generácií, ktoré sa ohraničujú rokmi 1974 až 2012, zaznamenali za dovedna 38 rokov vyše 29,13 milióna predaných kusov. Spolu s ďalšími verziami ako Plus, Variant a Cabriolet sa tak radí medzi najúspešnejšie automobily, aké sa kedy vyrábali. Doba napreduje. Na svetový trh prichádza nová generácia bestselleru VW Golf. Benjamín je bezpečnejší, komfortnejší a priestrannejší. Zachováva si typické črty pôvodných golfov. Nie je to však náhoda. K nezameniteľným dizajnovým prvkom patria mohutné C-stĺpiky, dlhá strecha a typické línie okien, ako aj charakteristická predná a zadná časť vozidla. Proporcie sa však zmenili. O 43 mm dlhší rázvor zabezpečí dostatok miesta aj pre cestujúcich na zadných sedadlách. Nakladací priestor s hĺbkou 665 mm ho zaraďuje na prvé miesto v segmente. Volkswagen Golf bude po prvýkrát dostupný aj s funkciou ACT (aktívny manažment valcov), ktorý počas malej a strednej záťaže motora odpojí dvojicu valcov. V ponuke bude so 140 k TSI motorom, už spĺňajúcim normu EU6. Priemerne tak spotrebuje len 4,8l/100 km. Golf bude poháňaný inovatívnymi benzínovými a dieselovými agregátmi. S výkonmi do 63 kW/85 k až po 110 kW/150 k. Ako efektívne pracujú motory TDI, dokazuje aj priemerná spotreba základného modelu, ktorá je na úrovni 3,8 l/100 km (99 g/km CO2).
Citroën DS3. Verzia Cabrio s novinkami
Citroën posilňuje svoju modelovú ponuku o verziu kabrioletu športového modelu DS3. Ide o plnohodnotnú verziu so všetkými tromfami, ktoré stoja za jeho úspechom. Auto má atraktívny dizajn a veľmi konkurencieschopné športové jazdné vlastnosti. Citroën DS3 Cabrio dostal viacero nových technických riešení, ktoré zvýrazňujú jeho charakter, no zároveň nezabúda na veľmi dobré jazdné vlastnosti pôvodnej DS3. Jeho odsúvacia strecha rozširuje široké možnosti individualizácie aj tým, že klient má možnosť výberu z troch farieb: čiernej, modrej Infini a monogram DS. Nová DS3 Cabrio preberá aj viacero premyslených prvkov línie DS: dostane inovatívnu svetelnú stopu zadných svetiel s 3D efektom a originálnu kinematiku zadnej kapoty. DS3 Cabrio prináša do segmentu kabrioletov čerstvý vietor v podobe viacerých moderných technických noviniek. Elektricky otvárateľná strecha je k dispozícii až do rýchlosti 120 km/h, auto má päť plnohodnotných miest na sedenie, a tak trochu paradoxne, aj najväčší batožinový priestor v kategórii. Napriek tomu, že väčšina kabrioletov má oproti svojim bežným verziám niekoľko kilogramov nadváhy, model DS3 Cabrio dostal optimalizovanú konštrukciu (oproti trojdverovej verzii ťažšiu iba o 25 kg), ktorá nemá vplyv na agilné a obratné jazdné vlastnosti pôvodnej DS3.
Konštruktérom značky Citroën sa podarilo dosiahnuť, že DS3 Cabrio dosahuje pevnosť karosérie porovnateľnú s trojdverovou verziou. Taktiež prepracovali konštrukciu bočných častí vozidla a v okolí batožinového priestoru do nich zakomponovali zosilňujúce výstuže.
Konštrukcia podvozka vychádza z trojdverovej verzie (komponenty podlahy a podvozka) a podarilo sa jej zachovať pôvodné obratné a čulé jazdné vlastnosti, ktoré mimoriadne zvyšujú aj jazdnú bezpečnosť vozidla. Počas jazdy DS3 Cabrio vodičovi verne sprostredkúva stav vozovky a zvyšuje tak jeho potešenie z prejazdov zákrut.
Honda. Japonci vstúpia do WTTC
Automobilka Honda nedávno oznámila svoj zámer zaradiť sa do seriálu prestížnych okruhových automobilových pretekov WTTC. Japonská značka, zastúpená tímom JAS Racing, testovala nové pretekárske náradie na našom okruhu Slovakia Ringu. Honda nastúpi už na budúci rok do kompletnej sezóny majstrovstiev sveta cestovných automobilov WTCC. Ich jazdci sú Gabriele Tarquini a Tiago Monteiro – obaja bývalí pretekári F1 a absolvovali u nás dva testovacie dni. Hovorili sme s Monteirom, ako aj s tímovým šéfom Alessandrom Marianim, prečo si na svoj test vybrali práve Slovakia Ring. Alessandro Mariani: „Je viacero dôvodov, prečo sme si vybrali práve Slovakia Ring. V prvom rade ste boli v danom termíne dostupní a tiež nie ste od našej talianskej základne tak ďaleko. Najdôležitejší je však charakter trate, ktorý je na testovanie mimoriadne vhodný. Navyše obaja naši jazdci tu v apríli absolvovali preteky WTCC, trať poznajú a páči sa im. Samotný terén je zmesou dlhých roviniek, rýchlych zákrut, ale aj technických, pomalších pasáží. Sú to v podstate dva samostatné okruhy, na ktorých môžeme otestovať všetko potrebné.“
Tiago Monteiro: „Slovakia Ring sme si vybrali najmä z technických dôvodov a preto, že je veľmi komplexný. Veľmi sa nám tu páčilo už počas aprílových pretekov WTCC.“
Pripravené v spolupráci s:
CASPER MEDIA
