Peugeot 301
Nový Peugeot 301 je určený hlavne na trhy so sťaženými jazdnými podmienkami a pre klientelu, ktorá považuje vnútornú priestrannosť za veľmi dôležitú. Inžinieri značky Peugeot realizovali dlhé testovacie jazdy, a to na rôznych typoch ciest v rozličných častiach sveta. Aj preto má novinka 301 podvozok adaptovaný na nekvalitné cesty s cieľom zabezpečiť čo najlepší jazdný komfort. Napríklad zvýšenie pevnosti použitím väčšieho počtu spevňovacích skrutiek, dvojité tesnenie proti prachu a vlhkosti, automatickú klimatizáciu s funkciou pre horúce krajiny, alebo vyhrievaciu spodnú časť čelného okna pre chladné počasie.
Návrhári maximálne využili rozmery platformy použitej pre model 301, s cieľom dosiahnuť dĺžku 4,44 m. Rázvor zväčšený na 2,65 m predstavuje rekord v segmente a umožnil navrhnúť veľký vnútorný priestor s referenčnými rozmermi plus veľkorysý kufor, ponúkajúci priestrannosť a objem 640 litrov, čo je vysoko nad konkurenciou. Peugeot 301 bude v predaji od 1. novembra 2012 v Turecku a potom v strednej a vo východnej Európe, v Rusku, na Ukrajine, v Grécku atď. Na Slovensku ho uvedú koncom roka 2012.
Audi R8
Novým špičkovým modelom radu je R8 V10 plus. K dispozícii má novú 7-stupňovú prevodovku S tronic s dvoma spojkami, predné reflektory vytvorené kompletne zo svietiacich diód LED a zadné smerové svetlá s dynamickou indikáciou. Nové Audi, vyvinuté a vyrábané spoločnosťou Quattro GmbH, má dĺžku 4,44 metra, šírku 1,9 metra a výšku iba 1,25 metra. Auto je charakteristické jednodielnou maskou chladiča so zošikmenými hornými rohmi. Predný nárazník má v otvoroch na vstup vzduchu tri priečne lišty. Všetky verzie Audi R8 majú teraz štandardne predné reflektory zo svietiacich diód LED.
Inováciu predstavujú smerovky s dynamickou indikáciou na spodnej časti – ich svetlo vždy smeruje k vonkajšiemu obrysu vozidla a kopíruje otáčanie. Hliníkový základ karosérie, Audi Space Frame, má hmotnosť iba 210 kilogramov pri Coupé a 216 kilogramov pri otvorenej verzii Spyder. Audi R8 V8 Coupé s manuálnou prevodovkou váži iba 1 560 kg, otvorená verzia 1 660 kg. Oba motory V8 s objemom 4 163 cm3 a V10 s objemom 5 204 cm3 sa montujú ručne, majú atmosférické nasávanie. Ich výkon je 316 kW (430 k) a 386 kW (525 k). Špičkovým modelom radu R8 je Audi R8 V10 plus. Dosahuje výkon 404 kW (550 k) a maximálny krútiaci moment 540 Nm.
Suzuki Jimny 4x4
Japonská automobilka Suzuki nedávno modernizovala svoj úspešný malý offroad Jimny. Má novú kapotu a robustný predný nárazník, na ktorý nadväzujú dynamické kontúry svetiel, a dva mriežkované veľké otvory. Auto vyrábané výlučne v Japonsku je k dispozícii v siedmich farbách karosérie, má prepracovaný stiling a rozšírenú výbava interiéru. Najnovšie štvormiestne Jimny poháňa benzínový 16-ventilový štvorvalec so zdvihovým objemom 1,328 litra (62,5 kW/85 k) sprevodovaný päťstupňovou prevodovkou.
Na prejazd terénu využíva svetlú výšku 190 mm, zapínateľný pohon štyroch kolies spolu s redukčnou prevodovkou a zadnou uzávierkou diferenciálu. Vozidlo obsahuje bezpečnostné technológie vrátane ABS a systému airbagov. Oproti predošlému modelu má nižšiu spotrebu paliva, hodnota kombinovanej je len 7,1 l/100 km. Jimny stále patrí medzi vozidlá s najvyššou priechodnosťou terénom, a preto sa páči chatárom i poľovníkom, a to v meste aj v teréne. Na Slovensku sa Jimny, pre svoje terénne vlastnosti, tiež používa vo firemnej sfére, a to v oblasti energetiky, stavebníctva či pôdohospodárstva.
