StoryEditor

Mestský bestseller sa vyrába v Trnave

10.02.2013, 23:07
Citroën DS3 sa teší z komerčného úspechu a Toyota sa vráti na Le Mans. Prečítajte si v autonovinkách.

Teší sa z komerčného úspechu 

Modelový rad Citroën DS3 sa začal predávať iba pred dvoma rokmi, no za ten čas zaznamenal komerčný úspech v podobe viac ako 180-tisíc predaných kusov. Ponúka široké možnosti individuálnych úprav vozidla, špeciálne dizajnérske návrhy strechy či limitované edície Racing, Ultra Prestige a Just Mat. Nový Citroën DS3 Cabrio má plátennú odsúvaciu strechu. Na výber sú tri farby: čierna, modrá infini a monogram DS. Nový DS3 Cabrio prináša do segmentu kabrioletov čerstvý vietor v podobe viacerých moderných technických noviniek: elektricky otvárateľnú strechu až do rýchlosti 120 km/h, päť miest na sedenie a má najväčší batožinový priestor v kategórii. Ťaží z originálnych tvarov trojdverovej verzie, kompaktné proporcie, dynamika a agilita sa skrývajú pod karosériou s dĺžkou 3,95 m, so šírkou 1,71 m a s výškou 1,46 m. Na vozidle je viacero originálnych dizajnových prvkov: dvojfarebná „plávajúca“ strecha, žraločia plutva, či žiabre na bokoch predného nárazníka zvýraznené dennými LED svetlometmi. 

Japonci opäť absolvujú Le Mans 

Automobile Club de l’Ouest, promotér azda najznámejších vytrvalostných pretekov planéty, pretekov 24 hodín Le Mans, zverejnil na tlačovej konferencii v Paríži zoznam prihlásených tímov. Boj o cennú trofej sa uskutoční cez víkend z 22. na 23. júna a na listine prihlásených figurujú aj dva japonské špeciály značky Toyota, hybridné vozidlá TS030 H&brid. Tím Toyota Racing ponechá bez zmeny svoju minuloročnú jazdeckú zostavu, ktorú tvoria Alex Wurz, Nicolas Lapierre a Kazuki Nakajima s vozidlom číslo 7, respektíve Stéphane Sarrazin, Anthony Davidson a Sébastien Buemi s vozidlom číslo 8. Toyota sa na svetovom šampionáte vytrvalostných pretekov organizovaných pod záštitou FIA po prvýkrát zúčastnila v roku 1983, v roku 2012 sa značka prezentovala s hybridným autom TS030 Hybrid. Toto vozidlo získalo víťazstvo aj v septembri 2012 na renomovanom podujatí Šesť hodín v Sao Paule, teda už v tretích pretekoch, v ktorých bolo nasadené. Podvozok pretekárskeho špeciálu navrhla a skonštruovala nemecká divízia Toyota Motorsport GmbH (TMG), kde má pretekársky tím svoje sídlo. TMG je niekdajšou domovskou základňou továrenských tímov Toyota svetového šampionátu v rely a vo formule 1. 


Za pár mesiacov sa vyšvihol na špičku 

Koncom vlaňajška, teda len niekoľko mesiacov po uvedení na trh, dosiahol Peugeot 208 prvú priečku v predaji vo svojom segmente v Európe. Mestský bestseller, ktorý sa vyrába v továrni PSA v Trnave, dosiahol v strategickom B segmente (s počtom registrácií 19 400) trhový podiel 7,8 percenta. Predstavuje to takmer 30 percent z celkového európskeho trhu osobných automobilov. Atraktívna novinka sa umiestnila pred modelmi Renault Clio 4 a VW Polo. Peugeot 208 dominuje v štatistikách predaja vo Francúzsku, v Španielsku, Portugalsku, pričom v Holandsku bol druhý. Až 38 percent klientov preferuje vyššiu úroveň vybavenia. Auto je v ponuke so širokou škálou motorov: 6 benzínových a 5 dieselových, vrátane motora e-Hdi. Ich výkony sú v rozpätí 68 –156 koní. Onedlho príde na trh aj novinka 208 GTi s potenciálom 200 koní. Peugeot 208 už získal aj množstvo ocenení, napríklad v Chorvátsku, Španielsku, vo Veľkej Británii, v Írsku a Taliansku, a momentálne je aj jedným z finalistov prestížnej súťaže Automobil roka 2013 v Európe. 

Snímky: Peugeot, Toyota, Citroën 

menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
27. apríl 2024 04:23