StoryEditor

Šialené auto, ktoré má zničiť Nemcov

11.08.2015, 00:00
Toto auto znamená novú kapitolu. DS je značka, ktorá sa má vyrovnať najlepším.

Zvedavé pohľady, zaujímavý dizajn a interiér plný prekvapení. DS 5 je unikátne auto, ktoré na mňa urobilo veľký dojem v každom ohľade. A to hneď od začiatku. Napríklad, otvoríte si dvere, samozrejme bezkľúčovo, sadnete si za volant a v tmavej podzemnej garáži chvíľu „maturujete“ nad tým, kde sa to asi vôbec štartuje. Je to trápny pocit, no, našťastie, tí ľudia, ktorí chodia okolo, nevedia, o čo sa v tom veľkom bielom aute pokúšate.

Ak už naštartujete, potrebujete sa z parkoviska nejako dostať. A to znamená, že pred rampou musíte dať dole okno a v mojom prípade použiť kartu. No skrátka, tiež to nejaký čas trvalo. A nebolo to kvôli hľadaniu karty, ktorú som mal v ruke.

Ovládanie je svojské, ale určite nie je zlé. DS má stále mnoho prvkov z Citroënu a úžasné možnosti. Určite nezapadá do bežného priemeru a má vlastný podpis. Taký francúzsky.

Ako z budúcnosti

Dizajnovo je auto úplný unikát a ťažko stretnete na ceste niečo podobné. Interiér bol navrhovaný s inšpiráciou z leteckého priemyslu. A myslím, že sa to celkom podarilo. Exteriér už z letectva skôr presahuje do sci-fi. Minimálne ak sa na auto pozeráte z prednej časti.

Okej, ale poďme najskôr jazdiť. Testované auto malo najsilnejší dostupný motor s výkonom 180 koní. Je to diesel a spolupracoval so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Jazdné vlastnosti sa nedajú hodnotiť ako excelentné. Najmä ak má toto auto v budúcnosti súperiť s nemeckými automobilkami, musí dostať špičkovú techniku.

Takto je to zatiaľ taký sivý priemer. Pri jazde v meste alebo na kvalitných cestách si nič výraznejšie nevšimnete, no ak narazíte na roztlčenú cestu, auto sa ovláda horšie. Podvozok môže odskakovať a zbytočne prenáša hluk do interiéru.

No zato na diaľnici je DS 5 maximálny hltač kilometrov. Má odhlučnené čelné sklo, pri 130 sa motor pohybuje v pásme približne dvetisíc otáčok (čiže ideál) a v kabíne je pomerne ticho. Spotreba sa vtedy pohybuje približne tesne pod hranicou šiestich litrov. V meste jazdíte za 6,6 litra.

Pri cestovaní však oceníte najmä vynikajúce sedadlá. Tie majú zaujímavý vzor a výborné zhotovenie – skutočne pohodlne sa v nich sedí. Majú pamäť, dobré nastavenie, netlačia do chrbta, nie sú úzke, no toho, kto vymyslel ich zahrievanie, by som nechal na tom sedadle sa upiecť.

Ovládač je, ako býva občas v PSA zvykom (koncern, ktorý združuje Citroën, Peugeot a teraz už aj DS), priamo na sedadle pri ovládaní jeho sklonu. Navyše nie je podsvietený, a tak v noci hádate, či ste si vyhrievanie práve zapli, alebo ho úplne vypli.

Ostatné ovládacie prvky sú však už logickejšie a pri vodičových rukách. Špecialitou je presklená strecha, ktorá nemá len jednu, ale rovno až tri elektrické roletky. Zrejme som nesedel v inom aute, ktoré by ponúkalo niečo podobné. Jedna roletka so sklom je nad vodičom, ďalšia nad spolujazdcom a posledná nad zadnými sedadlami. Tak občas hádate, ktorú vlastne chcete zatiahnuť.

Luxus z Francúzska

DS ako najlepšie auto z tejto luxusnej automobilky zatiaľ neponúka Full LED svetlomety do tmy. Čo je pri novom aute škoda. Zákazník si bude musieť vystačiť s kombináciou LED a xenónov. No na druhej strane ponúka head-up displej.

Ten je síce stále na malom kúsku plastu pred čelným sklom a nie priamo na ňom, no je to vynikajúca pomôcka. Head-up displej premieta ako v bojovej stíhačke na čelné sklo, tu na priehľadný plast pred ním, napríklad rýchlosť alebo navigačné pokyny.

Špeciálne je aj sedadlo vodiča, ktoré vás upozorní na nechcené prechádzanie pruhmi vibrovaním pod zadkom. Niečo podobné majú aj americké autá. Prekvapení však budete vnútorným priestorom. Pri aute z roku 2015 však negatívne hodnotím, že neexistuje dobré miesto pre mobilný telefón.

Do roku 2020 sa chcú vyrovnať Nemcom

Nová automobilka DS má veľké plány. Ak ste o nej v živote nepočuli, nemusíte zostať zaskočení. Je to časť koncernu PSA, ktorý vyrába Peugeot a Citroën.

DS má však veľký plán. Chce do piatich rokov dobehnúť nemeckých konkurentov ako Audi, BMW či Mercedes. To je snom mnohých automobiliek, no niektorým sa to podarilo. Napríklad takému Lexusu.

A práve DS 5 je prvý, úplne samostatný model, ktorý sa má raz porovnávať s top konkurenciou. Dnes mu na to ešte chýba špičková technológia, no DS môže upútať pozornosť minimálne dizajnom.

A koľko vlastne táto novinka stojí? V základe ju nájdete s cenovkou 27-tisíc eur. My sme mali drahšiu verziu. Konkrétne za 42-tisíc. No obsahovala všetko, čo vôbec do tohto auta môžete dať. Určite menej je viac a pri rozumnej konfigurácii môžete dostať DS 5 – čo je priestranné a zaujímavé auto za veľmi slušnú cenu. Navyše mu aktuálne nenájdete priameho konkurenta.

01 - Modified: 2007-08-17 09:23:12 - Feat.: 0 - Title: Kovarčík: Gašparovič sa zaoberá najmä svojimi záľubami
01 - Modified: 2024-11-21 23:00:00 - Feat.: - Title: Očarí výkonom aj spotrebou. Na najmenší počítač od Apple sme našli len superlatívy 02 - Modified: 2024-11-20 23:00:00 - Feat.: - Title: KVÍZ: Pre vodičov je to často nočná mora. Poznáte pokyny policajta na križovatke? 03 - Modified: 2024-11-17 05:00:00 - Feat.: - Title: Nič zásadné mu nechýba, ale ponúkne dosť za svoju cenu? Vyskúšali sme nový fanúšikovský Samsung 04 - Modified: 2024-11-16 23:00:00 - Feat.: - Title: Nemusí zostávať iba v meste. Malá Toyota prešla náročným testom v chlade a kopcoch 05 - Modified: 2024-11-15 00:05:59 - Feat.: - Title: Fotoaparáty z drahšieho modelu zabalili do menšieho tela. Vyskúšali sme krásnu Motorolu s prívlastkom Neo
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
22. november 2024 03:20