StoryEditor

Peugeot má auto s vynikajúcim riadením a prevodovkou

07.07.2014, 00:43
Autor:
stlstl
Síce „klame“ spotrebou poteší váš aj na dlhých cestách veľmi príjemným posedom a riadením.

Na autosalóne v Ženeve vyhlásili Peugeot 308 druhej generácie za Auto roka 2014.  Táto generácia nás ešte stále milo prekvapuje, a to aj v teste dieslovej verzie.

Pod prednou kapotou bol umiestnený 1,6 litrový prepĺňaný radový 4-valec kombinovaný so 6-stupňovou, netradične na dlho sprevodovanou manuálnou prevodovkou. K jej hodnoteniu a vlastne hodnoteniu celého auta sa dostanete postupne nie len v dlhom a podrobnejšom   videoteste umiestnenom nižšie, ale aj v textoch.

Laserové zváranie

Peugeot 308 je skutočne špičkovým autom nižšej strednej triedy. Nový Peugeot 308 má vďaka kompaktnosti (zmenšením výšky o 47 mm, dĺžky o 23 mm a šírky o 10 mm) v porovnaní s predchádzajúcou verziou výrazne menšiu hmotnosť. K tomu prispela aj technika laserového zvárania, ale až 70 kg sa ušetrilo vďaka novej platforme EMP2. 

Celkové zníženie hmotnosti o 140 kg v porovnaní s predchádzajúcou verziou Peugeot 308, zbavovanie sa nadbytočných kilogramov prebiehalo na všetkých úrovniach: zmenšenie auta zvonku, aerodynamika a materiály.

Nový Peugeot 308 poskytuje aktívnu bezpečnostnú výbavu s "Driver Assistance Pack". Ten obsahuje adaptívny tempomat, systém upozornenia na nebezpečenstvo kolízie a systém núdzového brzdenia. Tieto funkcie sú združené s radarom inštalovaným v spodnej prednej mriežke vozidla. Adaptívny tempomat automaticky spomalí, ak idete za pomalším autom.

Tempomat by mohol fungovať lepšie

To je v zásade v poriadku, tak má fungovať. Ak je však rozdiel rýchlosti veľký (nepodarilo sa nám zistiť aký), aktivuje sa systém upozornenia na nebezpečenstvo kolízie. No miesto toho, aby auto úplne zastavil, alebo poriadne núdzovo zbrzdil (nech sú dôsledky nehody čo najmenšie) odkáže vám, aby ste pribrzdili a upravili vzdialenosť medzi vozidlami vy. 

Systém na info displeji pred vodičom doslova uvedie, že je pauznutý a riadenie i zodpovednosť je na vodičovi. Pokiaľ by predsa len malo dôjsť k zrážke, systém núdzového brzdenia zníži rýchlosť len o 20 km/h. Nech sa na mňa v Peugeote nik nehnevá, ale toto riešenie je prinajmenšom polovičaté a neadekvátne dobe, keďže dnes už mnohé autá dokážu samé aj kompletne núdzovo zastaviť. 

Neviem ako vy, my o takto čiastkovo fungujúci systém nemáme záujem. Venujte sa radšej jazde pozornejšie a na cene auta za DAP ušetríte takmer 500 €.

Výborný podvozok

K jazdným vlastnostiam v bežných režimoch nemám žiadne výhrady. Auto je stabilné aj pri rýchlejších prejazdoch kľukatých úsekov. Samozrejme, že má sklony k nedotáčavosti, no tak to má byť. Chalani v Peugeote vedia ako urobiť dobrý podvozok, dokazujú nám to už tri desaťročia.

Doposiaľ jedna z najslabších stránok francúzskych áut všeobecne je v tomto prípade (podobne ako v typoch RCZ a 208) posunutá na celkom novú úroveň. Keď ju používate, máte pocit, ako by ste boli v aute z Nemecka. Doslova šokom je sprevodovanie. Nie len, že skok v prevodoch medzi prvým a druhým stupňom je tak veľký, že na dvojke motor doslova „skapíňa“, ale prevody sú celkovo až netradične „dlhé“.

S týmto modelom Peugeotu 308 eHDI so 6-stupňovou prevodovkou budete mať všade zaradený o jeden až dva stupne menej ako asi na akomkoľvek inom aute. Rovnako pri predbiehaní treba siahnuť hlbšie, než len o jeden stupeň nižšie. Ale v pohode sa na to dá zvyknúť.

Peugeot 308 1,6 eHDI Allure

Plusy:

+ Auto Roka 2014,
+ zaujímavá cena top verzií,
+ dizajn,
+ menšie vonkajšie rozmery,
+ odhlučnenie vnútri,
+ výrazne nižšia hmotnosť (agilita),
+ robustnosť, spracovanie, kvalita,
+ interiér (materiály a priestrannosť),
+ možnosti doplnkovej výbavy,
   (nie prehane drahá)
+ drobný volant,
+ riadenie (presné so spätnou väzbou),
+ radenie, dlhé dráhy, prekvapivo presné,
+ iCockpit má 9,7" dotykový displej a 6,9 GB pamäť
+ sedadlá (športovosť/komfort/ergonómia)
+ bezkľúčový vstup/štartovanie,
+ skvelý na dlhé cesty
  (pohodlie, nízke otáčky),

 

MÍNUSY:

- dlhé sprevodovanie,
  (podpriemerná pružnosť)
- vyššia spotreba 5,2 l/100 km,
  (udávaná 3,7 / 100 km)
- hrozné zvuky upozornení,
- dojazd pod 50 km neukáže,
- dotykový displej iCockpitu potrebuje tlak,
- zastaraná grafika displeja.
- LED svetla, len pre najvyššiu výbavu
- všetky farby za príplatok 550+ €
 (okrem bielej),
- ručičky proti sebe,
- hliníková hlavica radiacej paky,
- hlučný motor vnútri,
- riešenie aktívnych podporných systémov,
- auto niekedy vnútri kľúč nerozozná,
- preradenie zruší tempomat.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk

Snímky: Miro Glasa

01 - Modified: 2006-07-25 15:07:00 - Feat.: 0 - Title: Zahraničný dlh SR v apríli vzrástol o 365,7 mil. USD
01 - Modified: 2024-04-26 12:00:00 - Feat.: - Title: Prvá jazda s novou Daciou Duster. Odolný klasik zdražel a dostal miesto dieselu hybrid 02 - Modified: 2024-04-24 07:12:44 - Feat.: - Title: Vysoký výkon, skvelé objektívy a zaujímavé príslušenstvo. Takto to vyzerá, keď sa z mobilu stane fotoaparát 03 - Modified: 2024-04-19 16:59:34 - Feat.: - Title: Rošáda Francúzov je na konci. Trnavské trio je kompletné, vyžiadalo si stovky miliónov aj prepúšťanie 04 - Modified: 2024-04-19 22:00:00 - Feat.: - Title: Dopravné značky, ktoré musia vodiči dokonale poznať. Mnohí však zaváhajú 05 - Modified: 2024-04-18 12:25:51 - Feat.: - Title: KVÍZ: Špecifický volant, tlačidlá či displej? Spoznajte pohľadom do interiéru značky áut
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
26. apríl 2024 18:51