Možno to znie prehnane, ale nový Passat je po vcelku nudných dvoch predošlých generáciách (a ich všakovakých modernizáciách) auto, ktoré mi v tvári strúha grimasy uznania.
Najmä kvôli dizajnu, v ktorom sa (ako nikdy doteraz) okrem robutnosti spája solídnosť a noblesa. Nespočetné elektronické systémy (v oblasti bezpečnosti, komunikácie a zábavy) a vnútorný priestor, ktorý špeciálne na zadných sedadlách pripomína žijúcu legendu - Škodu Superb II. gen.
Patrí k najbezpečnejším na svete
Nezávislá európska organizácia EuroNCAP ocenila Passat novej generácie najvyšším hodnotením 5 hviezdičiek. Patrí k najbezpečnejším autám na svete. Passat obstál aj vďaka prvotriednej bezpečnostnej koncepcii z optimalizovanej štruktúry karosérie, vysoko účinnému komplexu sedadiel, pásov a airbagov a inovatívnymi asistenčnými systémami.
Pozitívne hodnotenie dostal systém na monitorovanie priestoru pred vozidlom "Front Assist" vrátane funkcie núdzového brzdenia "City-Brake", ktorý je k dispozícii od verzie vybavenia Comfortline a bol zahrnutý do kategórie bezpečnostných systémov.
Ide správnym smerom
Pri žiadnom bežnom type Volkswagenu som doteraz o prémiovosti nahlas a suverénne nehovoril (výnimkou sú Touareg a Phaeton, ktoré do VIP klubu jednoznačne patria). Autá tejto značky by mnohí chceli, no za cenu skutočných ľudových áut.
Na to má však koncern VAG Škodu a Seat. Volkswagen je medzičasom celosvetová značka a doslovný preklad významu dvoch spojených slov sa nerieši.
S príchodom nového Passatu je to celé inak. Manažment tvrdí, že majú plnohodnotné prémiové auto strednej triedy. Tu by som trochu ubral plyn. Tento Passat (v slušnej výbave) je pre každodennú potrebu, pre prácu, reprezentovanie a rodinu viac ako vhodný kandidát. Ale plnohodnotné prémiový ešte, podľa mňa, nie je.
Volkswagen Passat B8 2.0 TDI DSG Highline - rok výroby 2014
PLUSY:
+ dizajn/elegancia spolu pôsobí luxusne,
+ zásadne väčší vnútri (+8cm rázvor),
+ vydarené sedadlá, pevné no pohodlné,
+ predĺžené sedáky (najmä vzadu),
+ Active Info Displej - skvelá vec,
+ Adaptívne LED svetlá - skvelá vec,
+ funkcie/systémy bezpečnosti,
+ kufor 586 litrov
+ ľahší až o 85 kg (od 1312 kg),
+ veľká paleta motorov - 5x benzín, 4x nafta,
+ komb. spotreba 5,6 l/100 km,
+ fajn tuhé pruženie, slušné jazdné vlastnosti,
+ spracovanie/materiáli vnútri,
+ červená farba v ponuke,
+ decentné analógové hodinky,
+ možnosť headup displeja,
+ wifihotspot,
+ od štartu aj kombi verzia,
+ 3 zónová klimatizácia,
+ hľadanie či parkovania cez Google earth.
MÍNUSY:
- filtrovaná väzba na volante,
- v ponuke len 4-valce,
- hluk od zadnej nápravy na zlej ceste,
- AID za príplatok, bez "vlastnej" témy
- malý kastlík (pre porty SIM a 2x microSD),
- priveľa ovládačov na volante (chce to MMI)
- adaptívnosť diaľkových LED nie je top.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk